• MissS

BF maj 2011

+1

• MissS

Stort grattis till er som blivit mammor!

Jag börjar tycka det känns en aningens trist nu. BF +3.
    Sov dåligt inatt och det gör inte dagen lättare direkt.....

• MissS
    Grattis till fina Vilde.

BF +4 idag.
    Igår gick jag och la sonen och var tvungen att gå upp och kissa och kände hur det rann ur mig något så jag gick in på toa och insåg att det var svagt blodfärgad flytning. Blev jätteförvånad eftersom jag inte har haft så hemma förut, bara när förlossningen varit igång. Under natten har jag haft svagare och starkare sammandragningar men har kunnat sova/vila mig igenom dem. Nu har jag binda på mig och det är mycket som kommer, brunt denna gång. Sammandragningarna kommer men jag orkar inte klocka dem, då de inte är så starka än. Jag antar att det kan vara så ett tag innan men det går ju åt rätt håll iallafall.

Hoppas det händer något för er andra också och näää, juni är inte aktuell månad för oss MEN det är ju snart.
  • MissS
    Goddag i tråden!

Kikar in för att meddela att vår Malte ville komma till oss igår förmiddag, kl: 10.10.
    Vi har nyss kommit hem och han sitter kvar i sin bilbarnsstol och sover.
    Han vägde 3460 g och var 52 lång.

Jag är mer än nöjd med förlossningen. Vi åkte in 05:30 och han är född 10.10.
    Vi har aldrig varit inne så länge förut med de andra barnen men det vara en lite märklig förlossning så jag är glad att vi alla mår bra och att detta är vårat sista barn. men.... herregud den här bebistiden är fööööör underbar.
    I Hjärta it!
  • MissS

Kämpa på ni som väntar!!!
    Tänker på er och vet att det är skitjobbigt att gå på övertid men.... snarare än vad man tror så står man bara där och undrar om man ska ringa förlossningen. Heja på!

• MissS
    jakeline- Stort grattis till det lilla underverket!

• MissS

Åh då blir det bebis snart då... men ett råd: ta det lugnt och vila mellan värkarna nu för du lär behöva krafterna senare. Heja på!

• MissS
    amisej skrev 2011-05-30 00:03:25 följande:
    Hmmm har haft kraftiga sd nu senaste timmen. Dom gör inte ont men w lite obehagliga. Känns som om jag blir jätte varm i ansiktet och att jag plötsligt får svårt att andas. Känns tungt i bröstkorgen på nå vis.
    E detta vanligt el ?
    Känner någon igen detta?
    Har 8-9 min mellan "värken"
    Oja, så började det för mig denna gång.
    Hoppas det var en start för dig med!
    Ska också skriva att jag åkte in till förlossningen med 10 min mellan värkarna, värkarna var såpass starka med 1.30-2 min med STYRKA i och vi kom in 05.30 och lilleman föddes 10.10.  Nu är det 4:e gången för mig och de sprack mina hinnor men det var ändå den förlossning som tog längst tid. Man lurar sig lite på att det måste vara så tätt mellan värkarna, då var jag öppen 4 cm när vi kom in vilket var rätt dåligt enligt mig men det gick bra ändå, barnmorskorna var så förvånade att jag hade så lång och starka värkar men det gick ju bra och framförallt så blev det ju bebis av det.

Håller tummarna för er alla!
  • MissS
    amisej skrev 2011-05-30 10:07:14 följande:
    Någon gång under natten lyckades jag somna. Nu på morgonen känner jag bara lite mensvärk... Så det blev ingen bebis för min del trotts dom starka sd inatt :(
    Blir ledsen nu ush
    Det är inte lätt att vara positiv när man har gått över tiden, I know.
    MEN om du ska se något "bra" med det är att kroppen är redo när det väl drar igång.
    Livmodertappen osv. är redo, den bara står och väntar på en signal från bebisen att det är ok att sätta igång.
    Jag vet att det känns som en dag är 10 MINST.
    Vem vet? Du kanske är igång med förlossningen nu?
  • MissS
    amisej skrev 2011-05-31 13:10:33 följande:
    Grattis fliona!!!

Nu har jag varit ute och fikat med mina tjejer i de fina vädret. Och tydligen hjälpte de lite för kom hem gick på toa och såg att det hade kommit bruna flytningar på trosakyddet. Hoppas de e täcken på att nått w på G.
    E det någon som känner igen detta ??
    Hur går de för er andra?
    Jepps. Det fick jag dagen innan Malte är född.
  • MissS
    Hiavatha skrev 2011-05-31 22:54:07 följande:
    Vår Elias kom den 26 maj, efter igångsättning i v 42+0. Det var ingen lätt förlossning, men resultat väger upp det ganska rejält Hjärta 3314gram och 48cm, ganska lagom

Gratulerar!
    amisej skrev 2011-05-31 19:53:17 följande:
    MissS : jasså så de finns hopp att de kanske händer nått inatt el imorgon.??
    Har haft sen 14.00 idag kraftiga sd och kraftiga värk som ilar till i svanken och äggstockarna typ.
    Mycke starkare än vad jag har haft innan.
    Så får se vad som händer hoppas hoppas
    Ja det är ju de riktiga värkarna som känns på det sättet.
    Ingen av mina förlossningar har startat med varken vattenavgång eller med att slemproppen släpper (vad jag kommer ihåg iallafall) utan det har startat med en brunaktig/blodblandad flytning som håller sig genom förlossningen. Håller tummarna!
  • MissS
    Neith skrev 2011-06-01 15:14:41 följande:
    Jag sällar mig till skaran!
    Kl 00:38 2011-05-31 tittade kom vår lille Noah till världen på Bf+3. Från inskrivningen tog det 2h och 38 min innan han var ute och lustgas var det enda som behövdes. Var redan öppen 7cm när vi kom in, och vattnet hade inte gått. Fyra krystvärkar (8 min) var vad som krävdes för att få ut lille underverket. 3330gram och 50cm lång.
    Kommer lägga upp en bild till er här snart. Ska bara landa lite först, då vi är hemkomna sedan två timmar.

Stort grattis till Er andra också som fått bebisar Hjärta 
    Gratulerar!!!
    amisej skrev 2011-06-01 15:51:25 följande:
    Hej tjejer...
    Nu e jag e stolt mamma till en fin prins.
    Inatt 03.30 åkte jag in med 4-5 min mellan värken. Väl inne va jag öppen 3 cm.
    Rätt vad det e 8.30 e jag hel öppen.
    08.58 kom våran prins ut
    För att vara förstföderska tyckte bm att kroppen gjorde ett himla bra och snabb jobb. Sprack bara lite fick sy 2 cm
    Men satan va ont det gjorde vid slutet.
    Använde lustgas och vid slutet fick jag ryggmärgsbedövning.

Nu till de lilla tråkiga. Våran prins fick lite svårt att andas märkte vi. Så läkarna tog prover och olika kontroll.
    Visade sig att han hade bajjat i magen min och fått gojjan i lungerna.
    Vi blev skickade med ambulans till Jönköping där bebisen ligger i kuvös behöver hjälp med andningen och får ta antibiotika ... Ush detta e ju värre än själva förlossningen.. Men alla e så himla trevliga och snälla mot oss fast jag vill ha min bebis vid mig.. Ush
    Men han e en stark pojk har läkaren sagt och kommer fixa detta .. Men vi blir kvar här i några dagar.

Hur går det för er andra??
    Kram på er !!!
    Stort grattis till er son! Hoppas på bättring snabbt för er lilla och att ni får komma hem snart.
  • MissS
    MissSindra skrev 2011-06-06 01:26:45 följande:
    Så då var det klart för denna gång. Det blev en pojke som de flesta har trott. Våran Max kom med snitt igår det 5juni kl 17.32. Han vägde 4850gram och var 57,5 cm lång. Allting gått toppen och vi mår kanon inte minst jag.
    Stort grattis!

Grattis också till Christine f!
    sockernos82 skrev 2011-06-07 08:33:21 följande:
    Nu är vi hemkomna med en liten tjej oxå :) hon föddes 4juni. värkarna började 07.00 var inne på förlossningen 13,30 undersöktes 14.00 då var jag helt öppen och hon föddes 15.45 :) dock med sugklocka som med sonen då jag har ett trångt bäcken. lägger in bild lite senare då alla bilder ligger på mobilen. Grattis till er andra som fått juni bebisar också :)
    Gratulerar!
Svar på tråden BF maj 2011