Neith skrev 2011-06-01 15:14:41 följande:
Jag sällar mig till skaran!
Kl 00:38 2011-05-31 tittade kom vår lille Noah till världen på Bf+3. Från inskrivningen tog det 2h och 38 min innan han var ute och lustgas var det enda som behövdes. Var redan öppen 7cm när vi kom in, och vattnet hade inte gått. Fyra krystvärkar (8 min) var vad som krävdes för att få ut lille underverket. 3330gram och 50cm lång.
Kommer lägga upp en bild till er här snart. Ska bara landa lite först, då vi är hemkomna sedan två timmar.
Stort grattis till Er andra också som fått bebisar
Gratulerar!!!
amisej skrev 2011-06-01 15:51:25 följande:
Hej tjejer...
Nu e jag e stolt mamma till en fin prins.
Inatt 03.30 åkte jag in med 4-5 min mellan värken. Väl inne va jag öppen 3 cm.
Rätt vad det e 8.30 e jag hel öppen.
08.58 kom våran prins ut
För att vara förstföderska tyckte bm att kroppen gjorde ett himla bra och snabb jobb. Sprack bara lite fick sy 2 cm
Men satan va ont det gjorde vid slutet.
Använde lustgas och vid slutet fick jag ryggmärgsbedövning.
Nu till de lilla tråkiga. Våran prins fick lite svårt att andas märkte vi. Så läkarna tog prover och olika kontroll.
Visade sig att han hade bajjat i magen min och fått gojjan i lungerna.
Vi blev skickade med ambulans till Jönköping där bebisen ligger i kuvös behöver hjälp med andningen och får ta antibiotika ... Ush detta e ju värre än själva förlossningen.. Men alla e så himla trevliga och snälla mot oss fast jag vill ha min bebis vid mig.. Ush
Men han e en stark pojk har läkaren sagt och kommer fixa detta .. Men vi blir kvar här i några dagar.
Hur går det för er andra??
Kram på er !!!
Stort grattis till er son! Hoppas på bättring snabbt för er lilla och att ni får komma hem snart.