• Angi07

BF maj 2011

Kottemor skrev 2011-02-10 09:36:54 följande:
    Magen spänner sig och blir hård! Det håller i sig ett tag för att sen gå över.

Jag var inne och kollade upp mina igår, fick detta besked.
    OM sammandragningarna håller i sig 45-50 sekunder och återkommer regelbundet, känns ett tryck ner mot ljumskarna och smärta bak i ryggen, då är det risk att tappen påverkas.
    Oftas påverkas tappen inte av små sammandragningar som kommer relativit oregelbundet under dagen.

Men det är alltid bra att kolla upp dom om man besväras av dom, det kan vara tecken på infektion, UVI, hotande förtidsbörd osv. 

Mina gör inte ont  och håller sig några sekunder bara. Detta är mitt femte barn så BM tycker att man känner allt mycket mera.

• Angi07

V.28 +2 idag, var också hos bm igår, jag har lågt blodtryck bara, jag känner mig svimfärdig ibland.
    Vi köpte en ny vagn på Babyproffsen, Emmaljunga city cross, för 3999, det var en modell från förra året , Så vi behöver inte köpa mera saker, har mycket saker kvar från mina barn ( vi har 4 barn).

• Angi07

min järnvärde var 114 och läkaren sa ingenting om tabletter. Hon tyckte att det var ok, men jag har pratat med Bm, och hon tyckte att jag skulle behöva extra järn. Jag får förstoppning av järntabletter så jag funderar på blutsaft.

• Angi07
    Minglanu skrev 2011-02-17 23:24:03 följande:
    Är det någon som har något superknep mot gravidmagen= förstoppning? Blir galen på att magen verkar ha lagt av helt. Torkad frukt/ katrinplommon funkar inte, då kräks jag. Dricker en massa vatten o tar många promenader. Någon mer som har problem med magen? Någon med tips?
    jag fick råd av en dietist på sjukhuset  om Sunwic, fiberpulver som skapar balans när magen är hård, den finns på apoteket . Jag har haft mycket problem med min mage, pga förstoppning och det hjälper.
  • Angi07
    Minglanu skrev 2011-02-17 23:24:03 följande:
    Är det någon som har något superknep mot gravidmagen= förstoppning? Blir galen på att magen verkar ha lagt av helt. Torkad frukt/ katrinplommon funkar inte, då kräks jag. Dricker en massa vatten o tar många promenader. Någon mer som har problem med magen? Någon med tips?
    jag fick råd av en dietist på sjukhuset  om Sunwic, fiberpulver som skapar balans när magen är hård, den finns på apoteket . Jag har haft mycket problem med min mage, pga förstoppning och det hjälper.
  • Angi07

Har ni också kramp i benen? jag började känna det varje kväll och natt och det är verkligen obehaglig. 
    Är i v.30 och känner att bebisen ligger med huvudet neråt.

• Angi07
    EvaChristina skrev 2011-03-01 12:56:08 följande:
    Detsamma undrar jag. Fick för mig att det var när man gått in i tredje trimestern, men vet inte riktigt var jag fått det ifrån...
    jag tror det också, från tredje trimestern. Jag är i v.31 nu och börjar att känna mig höggravid.
  • Angi07
    Miloxan skrev 2011-03-06 10:19:17 följande:
    Halkade mokull igår och hamnade på halva magen i alla fall. Ringde förlossningen för råd och så länge bebis sparkade och jag inte hade blödningar eller sammandragningar var det bara att ta det lugnt. Bebis rös sig vanligt men är ändå orolig!
    usch var jobbigt! jag blir jätteorolig varje gång jag måste ut, ramla med så stor mage. Har du inte halkskydd?, jag köpte ett par och det hjälper , speciellt nu när vi har +grader.
  • Angi07

Har haft många Sd idag och mycket ont i underlivet, var hos Bm igår och hon sa att det var bebisen som trycker neråt och detta kan påverka tappen om det fortsätter, så jag måste ringa om det blir värre. Har tagit en bricanyl nu, vi får ser om det lugnar sig lite. Är bara i v.32 så det känns jobbigt att må så här.

Svar på tråden BF maj 2011