BF maj 2011
mina 3 förlossningar har startat med regelbundna värkar, sen slemproppen, sen har de tagit hål på vattnet 2 gånger, och 3:e gånger gick vattnet efter slemproppen.
snabba förlossningar alla 3 utan smärlindring
mina 3 förlossningar har startat med regelbundna värkar, sen slemproppen, sen har de tagit hål på vattnet 2 gånger, och 3:e gånger gick vattnet efter slemproppen.
snabba förlossningar alla 3 utan smärlindring
ingra
ja det är jobbigt med så stor mage och när man har 3 små barn att ta hand om också, och nu är det ju ingen fara om bebis kommer, vill inte ha en stor bebis att föda, hoppas bebis är liten som mina andra varit.
jag får väl hålla igång här och håller tummarna för att bebis kommer snart.
barabelle
Grattis till Leon!
Vix
Grattis till Irma
barabelle och nenababe
så jättesöta de är Leon och Fanny!
Grattis till alla bebisar! jättesöta!
Saso87
grattis
Sofi 79
Grattis
Maggan 08
Grattis
Bm besök igår
v.38+2 igår
hjärtljud 136 så lägre än de andra gångerna då hjärtljuden varit 150
sf mått 35
järnvärde 130 jättebra!
blodtryck 110/70
Bebis ligger med huvudet nedåt.
Tycker bebis har blivit lugnare i magen, men känner bebis varje dag.
Känns som att magen har sjunkit ner, skönt!
Har lite foglossning, men inte mycket.
Hoppas bebis kommer snart.
skalbagge
jättesöt pojke!
Ja jag tycker sf måttet har planat ut lite, nu ser det ut som jag ligger mitt på normalkurvan istället för över normalkurvan, känns även som magen har sjunkit ner.
nu har jag gått längst av alla mina graviditeter. v.38+4 idag
går i trappor, och ute och promenerar, men bebis vill stanna i magen ett tag till känns det som.
Nojnen
hoppas amningen fungerar bättre snart.
Ibörjan kan brösten bli mycket spända med mycket mjölk och då kan det vara svårt för bebis att få grepp om bröstet, man får hjälpa bebis lite med greppet och ibland kan man behöva mjölka ur lite för att det ska bli lättare.
Men känns det som han får i sig mat när du ammar?, det märker du ju på bröstet med om det blir mindre spänt efter han äitt och så hör man ju när bebis får i sig mat.
Ibörjan behöver bebis amma ofta, för att få igång mjölkproduktionen. Sen kommer det tillväxtperioder då bebis behöver amma jätteofta igen för att öka mjölkproduktionen.
Jag har ammat mina 3 barn och det har gått bra, men fick sår med första barnet, så då hjälpte purelan salva och bra amningsinlägg.
Nojnen
bajsar han och kissar ofta?, det är ju också ett tecken på att han får i sig mat, eller om han kräker upp lite mat.