Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Här är min färdiga barnvagnsmobil. Det tog sin lilla tid att hitta motivationen att göra klart den men nu hänger den äntligen i vagnen!

• Lovelyness
    Mary skrev 2011-04-02 22:20:06 följande:
    Jag är beräknad den 7/5, och ska också föda på Huddinge Sjukhus, så då kanske vi ses... :) Det kan ju diffa lite på när man är beräknad och när man faktiskt föder...
    Jag tänkte föda lite tidigare så du kanske kan gå på lite övertid så syns vi där Flört Har du varit där på någon av deras föreläsningar?
  • Lovelyness

Lina Sofi: Jag beklagar verkligen. Vad skönt att ni kunnat bearbeta det tillsammans {#emotions_dlg.flower}

NinnaLilltroll skrev 2011-04-03 09:14:10 följande:
    Åh vad fin. Jag har också virkat en barnvagnsmobil men har inte orkat sätta ihop den än. Har inte riktigt vetat hur jag ska fästa figurerna. Gjorde du öglorna på huvudena medans du virkade? Jag har inte gjort det, så jag får väl sy fast det på nått sätt... Nu blev jag iallafall motiverad till att göra klart den
    Det var själva ihopsättandet som tog tid för mig också, jag kom liksom aldrig till skott. Jag tror igenom tråden i deras huvuden efterråt, knöt och försökte gömma knuten. Egentligen borde jag nog stoppat dom lite mindre så dom blev lättare, då är det ju större chans att tråden håller ordentligt.
  • Lovelyness
    Hiavatha skrev 2011-04-04 08:35:06 följande:
    På tal om vagn, kommer ni ha kudde i den i början? Det är väl rekommenderat att inte ha kudde när de är riktigt små? Eller är det mer bara i sängen de sover i?

BM besök idag, v 34+5:
    Bebis: 
    SF mått: 31 (i mitten på kurvan) 
    Puls: 136
    Huvud: Nedåt (men inte helt fixerat än) 
    Jag:
    Vikt: 71,4kg (startvikt 63kg, 159cm) 
    BT: 111/71

Även i övrigt är allt väl.  Solig
    Oj jag trodde det var tvärtom med kudde, bäst att kolla upp det då
  • Lovelyness

Jag har gått upp typ 11 kg och då var jag redan tjock innan men jag orkar ärligt talat inte lägga ner energi på att bry mig om vikten. Så länge jag vet att jag inte vräker i mig onyttigheter och bebisen växer som han ska är jag nöjd ändå. Nångång ska jag väl få vara utan viktångest Glad

Idag har vi varit på TUL och tittat på vår lilla bebis. Jag blev tårögd både en och fyrtiofem gånger. Förra ultraljudet var hans ena njure lite förstorad men det hade växt bort nu så det känns jätteskönt. Han låg nästan precis på kurvan med en vikt på +3%. Vi får väl se hur bra det stämmer sen. Äntligen fick vi en fin profilbild på honom också, förra gången glömde han sig mest.

• Lovelyness
    Saso87 skrev 2011-04-04 14:58:26 följande:
    Så söt! Vi ska också få en liten pojke =) tycker redan man ser på UL bilderna att han är lik sin pappa =) Ser ni också likheter? Men jag tycker överläppen ser så stor ut på alla bebisar på UL, nästan som att bebben har överbett =) din pojke håller handen vid munnen och gapar lite. Vår "vinkade" och sträckte ut tungan, blinkade och hade sig. Jättekul att se!! Nästa gång vi får se det ligger dom i vår famn =)
    Haha ja jag har också tänkt på det där med läppen, såg en kompis UL-bild och den såg exakt likadan ut. Men det är kanske när dom har öppen mun som det blir så, för om man kollar på UL-bilder där munnen är stängd så ser läpparna lika stora ut.
  • Lovelyness

Ni som har mycket sammandragningar, hur känns dom? Jag känner ibland att magen blir stenhård och liksom drar ihop sig och ibland när jag går så får jag som håll i hela magen, jag antar att det är sammandragningar jag känner av

• Lovelyness
    FruganH skrev 2011-04-04 16:42:58 följande:
    Besöket hos BM idag gick ju inte så bra. Tryck på 170/110 och lite äggvita i urinen. Så nu ligger jag kvar hos BM och vilar i väntan på att maken kommer och hämtar mig och så blir det att åka raka vägen till förlossningen för vidare kontroller och ultraljud.
    Turligt nog så låter bebisens hjärtljud bra och den bökade runt en hel del när BM skulle lyssna, så det gör en ju lite lugnare.
    Får väl se hur det hela utvecklar sig.
    Lycka till! Hoppas dom tar bra hand om er på förlossningen {#emotions_dlg.flower}
  • Lovelyness

Jag brukar vara mest svullen mitt på dagen och eftermiddagen men jag vet itne riktigt om det beror på att jag blir varm eller på vätska. Jag iallafall bara vigselringen på mig nu, det funkade inte med två ringar utan att jag kände mig strypt

• Lovelyness
    isolande skrev 2011-04-06 10:12:41 följande:
    Jag behöver råd/tips från er som sover lika dåligt som jag.

Min sömn ser ut som följer:
    22.00 däckar medvetslös med en kudde mellan benen som "stöd". Kan bara ligga på sidan, blir svimfärdig och får ont i ryggen om jag ligger på rygg....
    00.00 upp på toa, somnar om
    02.00 upp på toa
    02:00 - 07.00 sover lätt och vaknar med kramp/ont på utsidan av höfterna, svettig, ont i låren och ljumskarna.

Jag är dödstrött varenda jäkla dag på jobbet och börjar få panik av att aldrig sova. Vad gör man?! Tips på kudduppallningstekniker, slippa kissa-metoder och liknande mottages tacksamt!
    Har du testat att lägga typ ett täcke under dig så underlaget blir mjukare? Jag läste det tipset någonstans. Kissandet går nog inte att göra något åt, jag går också upp flera gånger per natt. Det måste vara jättejobbigt att gå till jobbet när sömnen inte fungerar, ska du jobba länge till?
Svar på tråden BF maj 2011