FruMadde4barnTätt skrev 2011-03-10 12:07:40 följande:
Therre
vad roligt att hon hört av sig och hoppas du snart får vagnen.
maj 09
känner igen det där med bröstens storlek och mjölk som rinner och blöter ner tröjan, och att jag fick köpa större bh efter förlossningen.
har gått upp ca 9 kg, och är i v.29.
bebis sparkar ganska mycket varje dag.
läste om jobbiga förlossningar i tidningen här i helsingborg. varnar känliga för att inte läsa detta, ofta så går ju förlossningen bra i de fllesta fallen.
stora bebisar som väger 5,6 kg som föddes vanilga vägen och då de nekats kejsarsnitt, de fick bryta armen på ena bebisen och nyckelbenet på en annan bebis för de skulle kunna komma ut...

ena mamman hade gått sönder i bäckenbotten och hade svårt att gå och fick bestående skada av detta.
sätesförlossningar där mamman övertalats till normal förlossning där bebis vägde 4 kg, och bebis kom ut med hängande huvud och utan att andas och sen lägger BM bebisen till mamman utan att upptäcka detta.

3 minuter innan de får igång andningen på bebisen, som kan ha fått hjärnskador av detta och svårt att gå i framtiden....lex maria anmält!
blir ju rädd när man läser sånt och det hänt på helsingborgs sjukhus där jag ska föda, men jag brukar ju ha lätta förlossningar så hoppas det denna gången med.
men fyyy... usch vad hemskt... ibland undrar man ju hur de tänker... Borde det inte vara säkrare att snitta istället för att bryta av en arm på en stackars nyföding?! Herreguuud! Jag är inget fan av snitt, men i vissa fall är det en väldans bra utväg!
Själv knatar man in i v 31 på lördag. bebisen försöker köra alienstuket för det mesta och det känns som den vill ta sig ut genom magen då och då. En hel del "mensvärk" just nu... Kommer inte ihåg om det är förvärkar eller så... men inte några direkt sammandragningar att tala om.