Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Kan tillägga att min barnmorska sa att hon aldrig hade varit med om att det hade varit något allvarligt när hon skickat sina gravida till specialmödravården för att bebisens hjärtljud var lite höga.

• Lovelyness
    Fröken Löken skrev 2011-04-09 09:42:59 följande:
    Vad för slags väska packar ni i till bb? Alltså bag eller resväska eller ja...? :)
    Vi har en stor bag som vi ska ha, får hoppas att det blir bra
  • Lovelyness

Det är svårt det där med namn som kanske inte passar när bebisen väl kommit ut, och det blir ju ännu svårare när man använt namnet man gillar hela graviditeten och kallat bebisen det. Tänk då om han kommer ut och ser ut som någonting annat, i värsta fall får vi ändra lite ording på dom namn vi valt Glad

• Lovelyness
    jakeline skrev 2011-04-09 12:29:33 följande:
    gissa hur orolig jag var när vi bara hade ett klockrent killnamn förra gången. Hur ser en Éomer ut liksom? men det kom ut en sådan så det var ju väldans tur.. :P 
    Haha skönt att det kom ut en Eomer! Det ska bli kul att se alla bebisar sen och vilka namn dom fått,  så spännande!
  • Lovelyness
    FruganH skrev 2011-04-09 17:51:16 följande:
    Nu är allt över. Efter en smärtsam och kaotisk natt där havandeskapsförgiftningen förvärrades blev det kejsarsnitt i förmiddags.
    11.04 tittade en liten flicka ut, 46 cm och 2260 gram.
    Är helt slut, men mår under omständigheterna bra.
    Jättegrattis till din dotter, vad skönt att allt gick bra till slut {#emotions_dlg.flower}
  • Lovelyness

Jahapp det blev en tripp till spec mödravården idag också efter BM-besöket eftersom bebisens hjärtljud var lite höga igen, dom låg på typ 165. När vi kom till förlossningen var hjärtljuden hela normala precis som förra gången och vi fick åka hem igen. Nästa gång ska jag säga åt BM att mäta hjärtljuden innan hon börjar kolla hur han ligger i magen, jag tror hon stressar honom när hon gör så och så blir hjärtljuden höga.

Jaja vi får väl ta en tripp till sjukhuset varannan vecka annars, inte hela världen. Det är ju alltid trevligt att lyssna på bebisen Glad

• Lovelyness

Hur ser era blodvärden ut förresten? Jag hade 125 idag och BM tycker att jag ska äta järntillskott varannan dag, men är inte 125 rätt normalt? Jag hade 123 som lägst för någon månad sen

• Lovelyness
    jakeline skrev 2011-04-11 16:39:50 följande:
    min kollar alltid hjärtljuden först, sen känner hon runt och mäter... Verkar ju dumt att hetsa upp den innan liksom. Nu blir min bebis helt sjövild i typ två dagar efter vi varit hos BM och klämt och känt... :P Hoppas din BM kan ta till sig det så ni slipper åka till spec i "onödan"
    Ja det låter ju rätt logiskt att dom reagerar om någon försöker kolla hur huvudet ligger, det skulle iallafall jag göra. "Här kommer jag och bollar lite med ditt huvud" typ Flört
  • Lovelyness

Jag kommer såklart inte ihåg vad mitt normala värde låg på. Har lite fobi för järntabletter och alla biverkningar man kan få men jag kanske ska återgå till den vidriga blutsaften då. Har itne saknat den så mycket Flört

• Lovelyness
    tove83 skrev 2011-04-11 17:17:54 följande:
    jag får med mig en utskrift ifrån min journal varje gång jag varit hos mvc vilket är bra då man har graviditetsdemens...hehe

på fredag ska vi hämta våran vagn...ska bli så skoj;))bara bebisen kvar nu allt annat är fixat ju!!
    Haha graviditetsdemens, skönt ord. Jag får inte med mig någonting, tänkte kolla nästa gång om jag kan få en utskrift på allting från BM-besök och ultraljud det kan ju vara kul att ha om man blir gravid igen någongång.
Svar på tråden BF maj 2011