-
jag fick hem min Bola igår och på det "faktabladet" stod det att barnet kunde höra "musiken" från v 20! Annars vet jag inte, men har hört att man ska prata med barnet hela tiden!!frau M skrev 2010-09-15 10:53:03 följande:När börjar fostret höra? -
emeliemarietherese: BEKLAGAR VERKLIGEN!!Ingefära är ganska gott... smakar lite sött tycker jag. Ingefära (eller galangal) används mycket i thailändsk mat bland annat och äter du det kommer du säkert att känna igen smaken.FruganH skrev 2010-09-16 09:05:54 följande:Vill inte äta åksjuketabletter eftersom jag kör bil till och från jobbet (ca 1 timme enkel väg) och att köra bil och vara dåsig pga tabletterna känns inte bra. Har hört om ingefära, men vet inte om jag är så sugen.. vad smakar det egentligen?
Det är inte så dyrt med en liten bit, och den varar länge, så prova du!
Om du inte kan tugga på den kan du ju alltid använda den i matlagningen!!!
Lycka till!!! -
har också illamående som kommer till och från... ibland får jag ställa mig rat upp och ner och försöka fokusera på något som inte har med kräk att göra....
har dock inte kräkts än vilket är väldigt skönt då det är det VÄRSTA jag vet, kräks jag så kräks jag en gång till bara för det är så satans äckligt... få det i näsan å så... nej fy f*n!!!! Så jag hoppas jag bara kommer att må illa!
I natt drömde jag så konstigt... drömde att vi var på UL och så fick man se bebisen, fast den låg i en säng som en "riktig" bebis och hade kläder på sig å allt! Sen skulle de göra nån gyn-undersökning och då upptäckte jag att jag hade bruna flytningar och ganska snart så var det helt rött med massa klumpar i... då skulle BM kolla om det var missfall så hon tog fram en stor spruta som såg ut som en pump som hon skulle sätta i ryggmärgen... sen vaknade jag SOM TUR VAR!!!!
Nej usch, det där vill vi inte vara med om!!
Trevlig helg på er alla! -
apropå synas... en tjej i min klass sa idag: Du fröken, det ser ut som att du fått barn! Hon är sex år så jag tolkar det som att hon ser en liten bebismage... jag är inte heller så smal och sambon säger också att han tycker att det synsjakeline skrev 2010-09-17 09:17:58 följande:På mig syns det inget ännu. Jag är iofs inte alls smal någonstans. men ingen skillnad ännu, visst känns det i byxorna men än så länge syns inget.
Vad kul med fler majbäbisar! Vi är ett stort gäng, nästan så att man knappt hinner med att läsa!
kanske för mycket glass??
jag går in i v 9 på tisdag, men det kanske är så att det börjar bli en liten mage där!? -
det är inte så värst stor skillnad enligt mig! Det är väl mer om man är väldigt frälst i dessertostar och sådana saker... det är bara fetaosten för min del som jag behöver kolla upp extra så att den är pastöriserad. Sen är det ju kaffet oxå! tre koppar om dagen är på gränsen till för lite för mig, så jag får ta halva koppar så det känns som att jag dricker "normalt"...Sommarnatt2010 skrev 2010-09-21 21:12:26 följande:Det här med mat tycker jag är klurigt nu innan man varit på hälsosamtal. Funderar på väldigt mycket vad som är ok o inte...Men på måndag får jag veta... -
en kollega frågade mig igår om jag ville köpa deras bilbarnstol... jag har inte sagt något till henne så hon såg det på mig och förstod på hur jag mått senaste veckan...
när jag gick in i v 8 var det som att dra ner en rullgardin! Tröttheten och illamåendet kom som ett brev på posten... som väl är har jag inte kräkts utan mår mer som man gör när man åkt för mycket karusell!
jag hoppas bli piggare snart och att ni andra också får må väl! -
ha ha ha.... detta är min spådom!! Fy f*n 44 TIMMAR!!!?!?!?!
The day you deliver, outside will be rainy. Your baby will arrive in the evening. After a labor lasting approximately 44 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 15 pounds, 15 ounces, and will be 17-1/2 inches long. This child will have dark amber eyes and fluffy black hair.
Lika bra att förbereda sig på en gång då
Dock fick jag flicka på både detta och det andra kinesiska testet!! Finns det inga fler såna roliga!? -
alltså jag har blivit helt übernojjig!!! Jag är helt övertygad om att det inte finns en gnutta liv kvar... har knappt inga symptom kvar men har varken haft ont eller någon blödning... jag måste verkligen ringa barnmorskan idag!!! Detta sätter sig på psyket!!!!!!skalbagge skrev 2010-09-27 18:52:42 följande:Lycka till på onsdag! Det går säkert bra!!
Jag var på mitt VUL förra torsdagen och kände precis som dig innan, gravtecken kändes mindre men allt var bra
.
Jag tror det är lite inbillning att gravtecken minskar bara för man känner efter så mycket och är nervös. Jag har oxå ett mf i bagaget.
Jag tänkte på en annan sak, var det inte någon som skrev att magen kunde svälla i början för att sedan gå tillbaka? Jag känner mig inte alls så svullen längre och kan dra in magen som vanligt nu och det känns ju helt konstigt... går i v 10 idag... kanske ska begära på ett VUL? För vad ja har förstått känner man inte av ett MA!? -
så har jag ju med känt mig men nu känns det inget alls, inget illamående och så.... men det kanske går så fram och tillbaka!? Har inte fått tag i nån BM heller... men jag ska försöka igen!jakeline skrev 2010-09-28 08:10:55 följande:jag tror inte att du behöver oroa dig. Förra gången så gick jag ner två kg i början, såg smalare ut och mådde prima. Intesom den här gången... känner mig tung, trött, och konstant illamående... :P Men det är underbart att vara gravid!mariesu skrev 2010-09-28 08:49:44 följande:Så har jag också fått nu. Är inte alls lika svullen längre. Blir ju nojjig med en gång. Jag går in i v 10 på torsdag så det kanske kan bli så när man närmar sig v 10. Jag ska till BM idag så får vi se vad hon säger.
snälla berätta vad hon säger så kanske jag kan lugna mig lite!!mariesu skrev 2010-09-28 08:49:44 följande:Så har jag också fått nu. Är inte alls lika svullen längre. Blir ju nojjig med en gång. Jag går in i v 10 på torsdag så det kanske kan bli så när man närmar sig v 10. Jag ska till BM idag så får vi se vad hon säger.jaha okej! Det verkar ju logiskt! Kanske det som är på gång?minya skrev 2010-09-28 09:31:00 följande:efter vecka 7 sa min BM att symptom och svullnad brukar dra tillbaka sig väldigt markant. Många som mår superskit kan helt plötsligt må som vanligt igen. det är inget farligt utan helt normalt, berodde bara på att kroppen hajjat läget och börjat jämna ut sig igen med hormoner och situationen -
jag har valt att skriva här då jag känner att jag får ett bra stöd!minya skrev 2010-09-28 11:40:43 följande:snälla, kan inte ni som är supernojjiga över MF hoppa in på www.familjeliv.se/Forum-2-286/
istället. Det är jobbigt för dom (iallafal mig) som inte är orolig men att sitta och läsa sida efter sida om alla "symptom på mf", man överväger till och med att hoppa ur tråden för man blir bara deppig av att sitta här och jag är inte alls en deppig person så känns helt galet.
Förstår er oro såklart men alla vill och definitivt behöver inte läsa om alla dessa nojjor över mf (har själv fått så vet hur de är) istället för att glädjas över graviditeten vi är i. Jag vill vara glad att jag är gravid, njuta av att må skit eller må bra, njuta av att kunna prata av mig hormoner eller hur jobbig vissa män är som inte förstår allt
vara glad över att vissa symptom äntligen börjar ge med sig så man kan bli människa igen.
Men de finns en hel sida med enbart dom som är oroliga för mf och det av en anledning antar jag.
Kanske du själv kan starta en egen tråd med bara positiv anda!?
Jag förstår dig också, för så kände jag med för ett tag sen innan jag själv började känna någon oro och bara var lycklig!
Hoppas vi kan komma till en bra lösning!