Inlägg från: gosensgos |Visa alla inlägg
  • gosensgos

BF maj 2011

Jag gick in i v 10 i onsdags.
    Mår illa hela tiden!  Dock blivit lite hjälpt av postafen de senaste dagarna så jag i alla fall kan avsluta en måltid på korrekt sätt.  Men man blir ju trött av de också...

De där fina fosterbilderna, var hittar ni dessa?!  De som är fotade inifrån magen typ.
    Fantastsikt vackra att titta på.
    Kul att visa för barnen också  

• gosensgos

Ett tips (bla för oss som ligger och jäser i soffan?! ) Spermiernas kamp på UR hemsida.
    Lägger in en länk.
    JAg är faccinerad av alla såna typer av program och fastnade förstås för denna
    Har ni ngt annat förslag på "barn program", vänta barn, föda barn el dylikt?

http://www.ur.se/play/154650

• gosensgos
    minya skrev 2010-09-30 09:35:28 följande:
    jag googlar bara
    Hmm oki
    Det har jag också gjort men inte hittar jag dessa fina foton!
    JAg får fortsätta prova  
  • gosensgos
    skalbagge skrev 2010-10-04 07:44:30 följande:
    Varför ska ni göra KUB? Trodde det var något man gjorde om man var över 35 år? Jag är 30 år kommer vara 31 när bebis kommer, borde jag oxå¨göra det?

JAg är 40 och ska INTE göra något CUB test, ej heller fostervattens/moderkaksprov.
    När man är över 35 kan man i de flesta lansting bli "erbjuden" att göra CUB.
    Varför göra CUB test om man dessutom är under 35?
    Har ni högre risk på något sätt eller varför?  
    Undrande..

• gosensgos

Hej tjejer!!

Här rullar allt på ser jag! Mycket att läsa igen när man inte varit inne på ett par dagar
    Här är allt bra!
    Vi var hos Bm  i fredags för att få hjälp/tips/råd för att kunna ta ställning till om göra CUB eller inte.
    Vi har bestämt oss nu för att INTE göra det, den intuitiva känslan vi haft från början, vi följer den.
    När vi var där så frågade mkin sambo vad vi skyulle göra på vårt nästa besök i mitten av november, då skulle vi få lyssna på Pärlans hjärtljud var det tänkt.
    Min sambo tyckte det var dumt att vänta så länge och lyckades övertyga Bm att få försöka lyssna redan i fredags, risken är att det är svårt att hitta hjärtljuden därför brukar man inte göra det så tidigt.
    MEN, Pärlans hjärta  lät så fint i hela rummet!
    166 slag/minut, jag fnittrade med tårarna brännande innanför ögonlocken och min sambo (första barnet) stod och såg alldeles förundrad ut.  
    Faccinerande!
    Liten verkar må bra därinne, så skönt, så lugnande och så glädjande.

• gosensgos
    maj09 skrev 2010-10-19 14:22:55 följande:
    Jag är 35 år och ska bara göra vanligt rul i v. 18. Allt gick så bra med min första lilla tjej för ett år sedan och enligt min BM så är inte KUB-testen helt tillförlitliga. Kanske tar jag det hela med för mycket ro men jag känner att jag har oddsen med mig för att allt ska gå bra. =) 
    Jag är 40 och ska inte heller göra CUB test.  
    Siffrorna man får är ändå bara siffror, fvp hade vi ändå inte tänkt göra.
    CUB är en prognos.  För att veta EXAKT är fvp eller moderkaksprov nödvändigt.
    Vid RUL kan man se ev andra (utom just  kromosom) avvikelser.
    Om man får "sämre" siffror på CUB kan man i alla fall tillhöra den "friska" kategorin och tvärsom, så vi väljer att inte välja, eller selektera ut. Men det måste man ju själv bestämma hur man känner, orkar osv osv.  Det är individuellt. 

• gosensgos

Vi kanske ska fixa en magbildstråd "connected" till den här tråden?!
    Någon som är duktig på länkar och hit och dit och kan fixa det?

Jag har flera magbilder i mitt bildgalleri

Fina magar tjejer!! 

• gosensgos
    Pärlan v10+6 (vecka 11, 12 i morgon!)

Här är min mage
    V11+6
    Nu är jag i v 13 (12+3) och magen känns nästan större för varje dag.  Är det möjligt?
    Tror inte jag känt pärlan röra sig ännu, men väntar ivrigt
    Hjärtslagen ligger i på ca 165, 166 slag per minut.
    Spännande!

• gosensgos
    Therre skrev 2010-10-26 08:56:07 följande:
    jag har BF den 2maj och har bokat UL. Den 26nov fick jag tid, spännande men de känns som lång tid kvar men förhoppningsvis går tiden fort:D många i min släkt är helt 100 på att de är iaf en mer än vanligt alltså 2 hehe så de ska bli kul att se om de har rätt eller inte, min farfar frågade om jag var i 5e eller 6e månaden, men jag är bara i 3e hehe så nog fasen syns de på mig allt:D

Var hos sjukgymnasten igår pga mitt bäcken, och de visade sig att "korsryggen" eller vad de nu heter var förvridet åt höger och mitt vänsterben var 1,5cm kortsare än de andra så de var inte så konstigt att jag hade ondare än vanligt och sen var de lite andra kotor som inte satt riktigt som de skulle så de fixa han lätt men fan så de small, men skönt efteråt va de iaf och mitt ben blev automatiskt lite längre så ny skiljer de bara 5mm, jag var väldigt svankig också sa han mer än normalt så de var viktigt att jag håller bra ställning och ser till att hålla mina ryggmusker i trim hehe, så de blev lite hemläxa för mig där..:D men de känns mycket bättre redan nu så får hoppas att jag fixar de här för nästa måndag ska jag dit i gen och han ska ta sig en titt..
    Jag har också BF 2 maj, enl bm´s uträkning.  Bm bokade RUL åt oss och vi får gå den 6/12, det är ju jättelångt dit!
    Har du något foto på din bebismage?  Jag är nyfiken då vi ju har gått ca lika länge.
    Startade en magbildstråd, " Magbilder BF maj 2011" kan du söka på.
    Vill du, lägg gärna in foto där!

Ha en bra dag alla!
Svar på tråden BF maj 2011