Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

BF maj 2011

skalbagge skrev 2010-10-04 07:44:30 följande:
    Varför ska ni göra KUB? Trodde det var något man gjorde om man var över 35 år? Jag är 30 år kommer vara 31 när bebis kommer, borde jag oxå¨göra det?

Här i mitt landsting blir alla rebjudna det..så gör det för att se att det verkligen ligger nått där inne... =)
  • Sommarnatt2010
    2barnsmammaaa skrev 2010-10-04 10:38:14 följande:
    Samma här faktiskt, gick in i v.7 i lördags och jajjemän, morgonillamåendet har börjat... Eller ja nu är det förmiddag och jag mår fortfarande illa... ! Men jag gillar det! :) Var så orolig innan när jag itne hade några symptom alls.
    jag förstår precis..har mått dåligt sen + o så i helgen försvann alla syptom nu är jag jätte nojjig över att nått ska vara fel med liten där inne :S
    Hoppas faktiskt att mitt illamående kommer tillbaka, visst det va jobbigt...men det kändes ändå bättre...Jag har inte symptom alls, känner mig inte det minsta gravid längre :S
  • Sommarnatt2010
    Mary skrev 2010-10-05 19:40:20 följande:
    Tycker så synd om er alla som mår så dåligt... Jag kan äta det mesta. Dricker iofs inte kaffe längre, och störs massor av röklukt och andra starka dofter, men jag mår inte så illa som ni verkar må. Jag är väldigt trött, men har bara ett svagt illamående som jag inte störs av så mycket om jag bara äter mellanmål med jämna mellanrum.

Samtidigt blir jag lite orolig för om det är något som inte står rätt till eftersom jag inte har så starka känningar som er andra. Men det sägs ju att alla är olika och att vissa inte alls mår dåligt, så jag får väl hoppas på att jag är en av dem. Åh, jag vill så gärna ha ett bevis för att det växer en krabat där inne. Jag kan inte förstå det än, och vågar inte tro att det är sant. Så overkligt att det ska växa en människa i magen tycker jag!
    jag har två vänner som inte märkt av sin graviditet mer än att magen växt..Så du behöver nog inte oroa dig. Det är som sagt väldigt olika för alla...
  • Sommarnatt2010
    tove83 skrev 2010-10-05 19:50:47 följande:
    blev super glad idag över ett telefonsamtal!!!

min stora syster ringde och berättade att jag ska bli moster,det ska du med svarade jag henne då!!haha så jäkla skoj,vi har skojat att vi ska vara latte morsor tillsammans=)

hon ska ha runt 28:e april och jag ska ha i runt 11:e maj

så nu vet jag vad hon och jag ska göra till våren/sommaren!!!
    Härligt...Samma sak hände en vän till mig förra året...har ingen syster, men hade varit härligt med någon nära vän mamma ledig samtidigt, men man lär väl känna nya vänner hoppas jag..
  • Sommarnatt2010

Såg att någon skrivit om att tappa hår...Jag började tappa sjukt mycket hår i maj någong gång...Men tänkte att jag var inne i sen sån period...Tyvärr har det inte slutat ännu o funderar på att söka för det...men tycker inte det har märkts på  håret i sig..Hoppas det vänder o att det slutar snart..Man ska ju inte fälla hår under graviditeten har jag hört...

• Sommarnatt2010
    minya skrev 2010-10-10 13:34:52 följande:
    ja jag tappar som aldrig förr. Hade också hört att man inte skulle tappa under graviditeten, gjorde jag intevunder första heller, men nu rasar det så man ser ut som ett kalhygge snart i denna takt men är väl hormonerna antar jag som stället till det, går aldrig att lita på  
    hmm då måste jag nog söka för det..om jag ska fortsätta i den här takten i 7 månader till har ju redan tappat en massa hår sen i maj utan att vara gravid :S
  • Sommarnatt2010
    minya skrev 2010-10-10 13:49:33 följande:
    har du inte ändrat nå matvanor sen i maj?
    eller börjat med något nytt? mat, träning, miljö? 
    nä inte vad jag kan komma på...
  • Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2010-10-17 12:00:12 följande:
    Vi tänker nog bara göra fvp om sannolikheten att nåt är fel är större än missfallsrisken. Hoppas man slipper göra det ställningstagandet dock! Vet nån förresten om det är bra att ha kiss i blåsan vid UL? Har fått för mig det, men det står inget om det i informationen inför undersökningen (man ska se bättre om blåsan är fylld).

FrökenHanna: hoppas du mår bättre snart! Förstår att det är jobbigt att jobba med värsta illamåendet!
    Här får man bara göra fvp om värdet de får är 1/300 eller sämre... Så först då behöver man ta ställning...Så hoppas man håller sig en bra bit över det...Ska ta blodproverna på torsdag sen får jag vänta ända till den 11 nov innan det är dags för UL...Läste någon stanns att man ska ta blodproverna fem dagar innan UL men föt min del kommer det ju att skilja tre veckor...någon som vet??
  • Sommarnatt2010
    Jodi skrev 2010-10-17 19:29:59 följande:
    Jag blev oxå förvirrad av det där så jag ringde och frågade. Man ska ta proverna senast 5 dagar före undersökningen (bara så att de säkert hinner bli analyserade) och tidigast i vecka 9.
    oki, men va bra då behöver inte jag ringa o kolla det i mon... =) Jag är i 9+0 enligt dem på torsdag  när jag ska ta proverna 9+4 enligt mig...så är ju på rätt håll om man tittar på det ur provtagningssynvinkel =)
  • Sommarnatt2010

på de flesta platser erbjuds väl i KUB förens efter 35 års ålder???

Svar på tråden BF maj 2011