• maj09

BF maj 2011

V. 15 nu! Idag ska vi lyssna på det lilla hjärtat! =)

• maj09

Bebis hjärta slog med 156 slag/minut idag! Har fått tid för UL den 20/12! Det känns verkligen som en evighet!

• maj09
    down under skrev 2010-11-23 19:14:57 följande:

Nu har vi varit på vårat UL!
    Allt såg bra ut och hon var livlig som tusan!
    Jag skriver hon för att det var 100% säkert att det är en liten tjej där inne! Skrattande
    Det är jätteroligt tycker jag eftersom jag har en liten kille sen innan...
    Nu får jag gå ut och börja shoppa tjejsaker då!! JAAAA!

Åh vad roligt! Grattis!!!
  • maj09
    Lovelyness skrev 2010-11-22 19:23:51 följande:
    Min bebis hjärta slog med 158 sag i minuten för en vecka sen, vi får se om myten om hjärtslag stämmer och vi får flickor :)
    Ja! Min flickas hjärtljud låg på 155 slag/min... så det kanske är en flicka till med en ännu högre siffra! Det bli spännande att se om det stämmer... =)
  • maj09

Jag tycker inte att det är så stressande att ligga efter faktiskt. Nu har jag ju BF den 24 maj (utan att ha varit på Rul). Sist följde jag en annan tråd för majmammor och hade då BF den 28 maj så en del låg ju en hel månad före mig nästan. Det var så otroligt spännande när april-maj-juni närmade sig, för vi skrev till varandra till och med under värkarbetet hemma och uppdaterade så fort vi kom hem från BB. Hoppas att vi också följs åt även efter graviditeten. Det skulle vara så mysigt tycker jag. Då kan vi uppdatera BF-tråden med datum då bebisarna kom och vad som kom... En Erik eller en Linnéa.. typ... =)

• maj09

Jag kände den första sparken när vi var och lyssnade på hjärtljuden i vecka 15. Känner av den lill_ varje dag och det är lika magiskt varje gång. Med min första kände jag den första sparken i vecka 16 så det var tidigare den här gången.

• maj09
    natalieh skrev 2010-12-03 10:14:28 följande:
    ah, vad kul du och jag är ju exakt lika långt gångna.. går oxå in i v 17 idag och har mitt RUL den 20 dec..
    jag har köpt en julkalender bara för att räkna ner till den 20:e Tungan ute Är du oxå beräknad till den 19 Maj?
    Ska också på Rul den 20 december, så då är vi 3.. Hoppas det går bra för oss alla! Hur dags ska ni dit Natalieh och Mamma Maj08?
  • maj09
    Mamma Maj08 skrev 2010-12-03 21:48:19 följande:
    Jag är beräknad till den 20 maj.....:) ska på ul i Södertälje kl 11....:) ska bli så spännande sååå :) har ni någon magkänslan på vad som gömmer sig i magarna?! :) jag har haft drömmar om att jag väntar en liten tös...,får se om det stämme
    Oj, då har vi till och med exakt samma tid! Ska också kl. 11! Vi får höras av här på kvällen alla 4 som ska gå samma dag. Jag velar om att ta reda på könet... Har fortfarande inte bestämt mig... Men jag känner på mig att det är en flcka till.. I min mans släkt är det många flickor.. Jag brukar dessutom ha bra hy men nu när jag väntar barn är den full av småkvisslor. Det sägs ju att flickor tar skönheten från sin mamma. Fast det kanske bara är snack.. Jag kanske väntar en skönhet till pojke istället... =)
  • maj09

Jag hade många blödningar när jag väntade min dotter. Vi hade sex ganska ofta då. Den här gången vågar jag inte ha sex och blödningarna håller sig borta - med undantag av en gång.. Jag kommer inte att våga ha sex/samlag alls innan bebisen föds tror jag..  

• maj09

Ska ju också på RUL den 20 december kl. 11.. Det verkar vara den stora ultraljudsdagen.. =) Tror faktiskt att vi ska kolla upp könet den här gången! Längtar tills vi hörs av här på kvällen.. Roligt med så många samma dag!

Svar på tråden BF maj 2011