Inlägg från: FruMadde4barnTätt |Visa alla inlägg
  • FruMadde4barnTätt

BF maj 2011

har bokat en resa till grekland i slutet av augusti 2011. längtar till värmen.
    bebis kommer vara runt 3-4 månader.
    någon som rest utomlands med bebis?

här snöar det mycket, är kramsnö ute, ska snart ut och göra snögubbe med barnen.

jag skulle också behöva träna....

• FruMadde4barnTätt

down under
    vart åkte ni då när han var 4 1/2 månad?
    ja det är kanske lättare, ammar ju säkert och behöver ju ingen barnmat och bebis sover ju säkert mycket.
    bara bebis är frisk så.

kommer ju ha med våra 3 barn också på resan som är 4,5 år, 3,5 år  och 1 år och 7 månader då i augusti
    så det blir nog fullt upp. Men ska till korfu, och vattenland på hotellet och all inclusive, var rätt billigt tyckte jag med 21 000 kr för oss alla ( 2 vuxna och 4 barn ) , inklusive busstransfer.

• FruMadde4barnTätt

down under
    vilka fina ultraljudsbilder i 3d ! tittade på din sida.

• FruMadde4barnTätt

Lakriz
    fin blogg! sköldpaddan var ju söt!
    visst är det roligt och gott att baka!

down under
    Australien är ju väldigt långt bort, förstår det inte är så lätt att resa då speciellt som du skriver med en liten kille som vill springa runt och busa, vad jobbigt att inte ha en egen stol till honom och att resa helt själv.
    Så ni har släkten så väldigt långt borta, kommer de till Sverige också och hälsar på dig? hur ofta reser ni?

Ja vi ska ju inte så långt bort, 3 timmar och 30 minuter tar det nog från köpenhamn.
    ja jag brukar amma så det blir nog bra.
    vad jobbigt med alla ersättning du fick ha med dig.

ja vi tar med blöjor till barnen och handukar och mediciner ifall de blir sjuka osv.
    hoppas inte vi ska behöva packa ner så mycket, blir jobbigt med mycket packning.
    vi var i cypern i augusti detta året.  och förra året var vi på lanzarote och mallorca i maj/juni.

hoppas ni får lika tydliga och fina ultaljudsbilder på lilltjejen!

• FruMadde4barnTätt

jag har börjat få sammandragningar redan, magen blir hård och får lite ont i magen, så inget bra!

jag får väl ta det lugnare för det brukar hjälpa. jobbigt när jag inte kan bära lilla tobias längre.

christine
    hoppas  allt är bra med bebis. det kan nog vara sköra slemhinnor.

• FruMadde4barnTätt

sofi

jobbar du också? hur gammal är dottern?

ja det är jobbigt med tidiga sammandragingar, jag har haft det alla mina graviditeter.

jag ska till barnmorskan imorgon, måste kolla järnvärdet.

down under

ja vad jobbigt med splittrade familjer. jobbigt när släkten bor så långt bort, hoppas ni kan fortsätta ses ibland ändå.

• FruMadde4barnTätt

La vie rose
    låter som sammandragningar.

jag får väldigt ont i magen om jag inte tar det lugnt när jag har sammandragningar, och risken är att bebis föds för tidigt.

men de flasta har ju sammandragningar som det inte är någon fara med

• FruMadde4barnTätt

Fröken Hanna
    vilken fin ultraljudsbild!

• FruMadde4barnTätt

Nojnen
    roligt ni fick en tid idag och skönt allt var bra!

• FruMadde4barnTätt

Åsaåsa
    grattis till flickan!

ni som ska på ultraljud idag, lycka till! och vad spännande! jag läntar också dit!

ja jag får kissa mycket oftare och har även svårt att hålla mig.

Svar på tråden BF maj 2011