Inlägg från: EvaChristina |Visa alla inlägg
  • EvaChristina

BF maj 2011

Jag vill också att tiden ska gå fort nu, längtar som sjutton efter den lilla människan. Börjar bli rätt svårt att fokusera på jobbet, tankarna är liksom någon annanstans oftast nu.

Jag har också sammandragningar, har hänt flera ggr att jag vaknat med stenhård bollmage. Är det ovanligt att få dem när man ligger stilla? De gör ju inte ont iaf.

• EvaChristina

Werkestam - ojdå! Hoppas det avstannar så att bebisen får vara kvar några veckor till. Och tack för påminnelsen om gravidförsäkring!

• EvaChristina

Apropå försäkring - har ni andra tecknat betalvarianten eller nöjt er med den kostnadsfria? Jag har än så länge bara gratisförsäkringen, men ska nog teckna den andra. Så svårt bara med vilket bolag man ska välja, försäkringar är verkligen en djungel.

------------------------------------
    ordagrann.webblogg.se

• EvaChristina
    jakeline skrev 2011-02-12 20:07:31 följande:
    jag har tecknat "snart född" med IF, och deras gravidförsäkring som är gratis. Blev 1200. Är redan kund hos IF så det kändes bra. 

Nya magbilder finns i magbildtråden! :) v 27 och två siffrigt! Wee 
    Okej ja jag tog också IF nu eftersom vi har hemförsäkring och lite annat där. Ska nog teckna den där för 1200 också. Känns tryggast.
  • EvaChristina
    Maruid skrev 2011-02-14 18:35:31 följande:
    Jag har helt enkelt bestämt mig för att jag och barnet är det viktigaste.

Under min förra graviditet oroade jag mig jättemycket för mitt jobb då min son var sjuk och jag var hemma. Jag hade dåligt samvete för att jag lastade över på kollegorna och jag hade bara tänkt att ta ut fyra månaders mammaledighet men det blev fem till en början vilket skapade problem och gjorde situationen jobbigt för de andra anställda och skapade osämja på arbetsplatsen. Men efter att min son blev allt sjukare och då vi slutligen förlorade honom insåg jag att absolut INGET JOBB i hela världen är viktigt i jämförelse med ens egen eller andras hälsa.
    Helt rätt och en tankeställare. Kan inte föreställa mig vad du gått igenom, men tack för tänkvärda ord.

Själv har jag nog tappat förmågan att känna stress tror jag. Jag kan inte förmå mig att bry mig så mycket på jobbet längre. Fokuset är någon annanstans. Det jag inte hinner hinner jag inte. Jag ska jobba tre fulla veckor till, sen har jag börjat ta ut en dags semester i veckan fram till påsk då jag inte tänker jobba mer före bf som är den 10 maj.
  • EvaChristina

Idag har vi varit på kontroll hos bm och allt såg bra ut.

Vecka: 28+1
    SF-mått: 27 (vilket var mitt på normalkurvan :))
    Blodtryck: 110/55 (legat på ungefär samma hela tiden, nu var undertrycket något lägre, kan det ha varit för att sambon var med och han verkar lugnande på mig? Hört flera som sagt att de haft likadant när blivande pappan varit med. Intressant.)
    Bebis hjärtljud: 148. Lät som en galopperande häst tyckte jag.
    Socker: 6.1 vilket tydligen var lite högt men bm sa att det antagligen berodde på att jag precis ätit frukost.
    Vikt: 12 kg plus sedan inskrivning. Enligt mig 14 kg plus allt som allt... (oj!)

Något jag blev lite besviken över var att det tydligen inte blir någon föräldragrupp. Vårdcentralen hade problem med personal (sjukskrivningar mm) så den inbjudan vi fått hem gällde tydligen inte eftersom träffarna inte blir av alls. Känns lite snopet, hade sett fram emot de där träffarna och att träffa andra som ska ha första barnet ungefär samtidigt.

• EvaChristina

Jakeline - ok skönt att höra! Hade ätit en rejäl frukost precis innan med bland annat smörgåsar med marmelad så det var väl inte så konstigt om det var lite högt då. :)

• EvaChristina

Roligt med namn. Och så svårt!
    Två av de namn vi har pratat om och båda gillat är just Nils och Elmer Ett annat är Ebbe.
    Vi tror det är en pojk, så därför fokus på pojknamn. Och flicknamn har vi mycket lättare att hitta som vi båda gillar.

• EvaChristina
    Tiiinaa skrev 2011-02-18 13:44:39 följande:
    Vilken bra smak på namn du har ;) Vet du någon som heter Elmer eller har du som jag bara snubblat över det i nån namnlista typ? Ebbe är ju råhäftigt och superfint!!
    Hihi, detsamma. Nä det var nog bara något jag snubblade på precis som du. Jag vet ingen som heter Elmer.
  • EvaChristina
    Fröken Löken skrev 2011-02-19 19:42:36 följande:
    Har ni tänkt på att det figurerar många pojknamn på E!? :)
    Edvin
    Elmer
    Ebbe
    Elliot
    Mfl
    Så kul!!! :)
    Ja, och för oss är det samma trend på flicksidan. Elsa och Ellen gillar vi.
Svar på tråden BF maj 2011