• Angi07

BF maj 2011

ja, femte barnet, så man känner mer. Det gör så ont i underlivet.

• Angi07
    Lovelyness skrev 2011-03-11 09:58:58 följande:
    Min halsbränna dödar mig!! Den kommer numera på mogonen också, härligt!

Jag vill egentligen inte ta någon medicin men nu börjar det nog bli kris, någon som har tips på någon supertablett som håller hela dagen?
    jag tar Gaviscon tabletter och det hjälper mig speciellt på kvällarna när halsbränna känns jobbigare

Kottemor: jag hade också lite foglossning men det har blivit värre nu när bebisen håller på där nere så jag  håller magen med stödbälte.Det hjälper men inte alltid.
  • Angi07

v.33 idag. och ska på ett  UL till  i v.36 , här gör man två UL. Här inte fixat nåt ännu, vi köpte bara barnvagnen. Det blir vårt femte barn så vi har saker från de andra barn, säng, kläder, filtar...

• Angi07

inga kläder passar längre, är i v.33 och mina mammabyxor är för trånga nu. Vill inte handla mera mammakläder när det inte är så mycket kvar, funderar på mjukis byxor eller nåt . Nån i samma sits?.

• Angi07

hej till alla! jag läser vad ni skriver och vi är flera som har det jobbigt just nu, är i v.34 och det känns somjag inte orkar mera. Har lågt blodtryckt så jag mår inte bra när jag måste resa mig upp eller bara gå, jobbigt förstoppning, andfådd, kramp i benen, illamående, jobbiga Sd men vi är där snart!

• Angi07

med barn n.2 stannade jag 3 dagar pga. kejsarsnitt men bara en dag med de andra barn. jag har svårt att trivas på sjukhuset med så många barn som väntar hemma , det blir barn n.5 nu.

• Angi07

jag  var  orolig igår kväll, hade onda Sd,har bricanyl vid behov, så det hjälpte lite. Det första sak jag gjorde imorse var att teckna en gravid försäkring hos Trygg Hansa som gäller till och med när bebisen fyller 6 månader.

• Angi07
    jakeline skrev 2011-03-24 09:09:09 följande:
    hoppas det lugnat ner sig nu. Jag har haft grav-försäkring sen i höstas och från i jan snart född försäkring som täcker upp tills barnet är 6 månader. Känns tryggt. Båda hos IF. 
    Det har blivit lite lugnare idag men jag sov dåligt . Bricany gör mig illamående men det är bättre så än de onda Sd.
  • Angi07

hej! här blev det inte så bra lördag, började att blöda i fredags,men bara   när jag kissade, så jag ringde förslossningen ochde tyckte att jag skulle komma på undersökning . Har haft två uvi under min graviditet så jag trodde att de var samma sak men urinprovet visade inga bakterier och allt var bra med bebisen.
     Igår kväll kom det lite rosa igen när jag kissade  och ingenting mera unden natten och inte  idag heller, så jag vet inte vad jag ska tro. Ska lämna ett urinprov till på måndag som ska skickas till lab. Läkare sa att jag inte ska oroa mig eftersom urinröret kan bli känslig i slutet och blödningarna kan försvinna med tiden. Nu dricker jag mycket vatten och tranbärsjuice.

• Angi07

ja, det blir på måndag, jag ska lämna ett urinprov hos BM tidigt på morgonen.

Svar på tråden BF maj 2011