• Saso87

BF maj 2011

Fler som är uppe i ottan ser jag =) kan omöjligt sova! Får molvärk om jag ligger kvar längre, hade en del SD igår kväll men känner inte så mycket idag. Får se om de återvänder. Min bebbe väcker alltid mig mellan 7-8 på morgonen, då tycker han det är dags att starta dagen =)

Nu blir det morgonpromenad längs havet och nybakta bullar. Lycka till ni som har på G, inte alls avis Flört

• Saso87
    Charlott29 skrev 2011-04-30 10:11:44 följande:
    GRATTIS till alla som äntligen fått träffa sina bebisar.
    Själv får jag vänta 11 dagar till känns som en evighet men vet att 11 dagar egentligen inte är någonting
    Själv får jag vänta 12 dagar till BF, men sen kanske det ju dröja ytterligare 2 veckor innan man får träffa den lille =/ gäller att hitta lite saker att göra så att tiden inte blir så lång...
  • Saso87
    mammaE2011 skrev 2011-04-30 10:29:01 följande:
    Vecka 38+4 idag och känner att ingenting är på G :( Har haft lite molvärk inatt men inget som märks så mycket, kommer när jag lägger mig på sidan och då blir det tungt i magen så tror värkarna kommer av det. Sedan har jag försökt känna huvudet (så som BM visat mig) men det känns som om huvudet fixerat sig och att jag bara kan känna axlarna. Men jag vet inte. Jag tycker den hårda rumpan känns som huvudet (vilket det inte är). Nästa BM-besök är den 6 maj, alltså 4 dagar innan min BF. Men jag tycker bebisen kan komma nu någon av de kommande dagarna.

Det känns som om jag är den ende här som inte haft förvärkar och då känns det som att bebisen aldrig vill komma ut :( 
    Jag ska på BM besök på tisdag, hon har redan kännt att min lille är fixerad. Men känn dig inte ensam om att inte känna förvärkar. Jag hade dock lite mer igår, men det känns ju också som man "Känner efter" lite extra nu för att man så gärna vill att det ska komma igång. Samtidigt kanske vi ska vara tacksamma att vi slipper dras med massa förvärkar som inte leder någonstans i flera dagar, vårt kanske sätter igång när det verkligen är dags!! Vi får peppa varandra lite ;)
  • Saso87
    mammaE2011 skrev 2011-04-30 16:55:11 följande:
    Ja och jag hoppas att när det väl sätter igång så är det igång. Från första värk till förlossning på 5-6h hade vatt skönt :D
    Eller hur ;) ja, vi får väl se hur det blir. Vi får drömma vidare om att det ska sätta igång =)
  • Saso87

Någon av er som kännt er sjuka, alltså lite feberkänsla, tung i huvudet, konstig trötthet innan förlossningen dragit igång?? Har varit dålig i magen cirka 3 dagar i följd nu. Idag känner jag mig så slö och konstig i kroppen att jag knappt orkar röra mig. Gick upp vid 9 imorse men var tvungen att gå o lägga mig en timme vid 11-tiden igen. Känner mig helt färdig!

Åh, så kul för er som har det på G.
    Cassie: Lycka till imorgon!! Allt går säkert jättebra och smärtan efter snittet är säkert som du säger, säkert väldigt individuellt.  

• Saso87
    Maruid skrev 2011-05-01 13:09:19 följande:
    Jag blev dålig helt plötsligt i torsdags kväll. Illamående, trött, nästan lite feberkänsla dock inget som visade sig på tempen. Dessutom jättedålig i magen så jag låg i soffan i princip hela fredagen. Igår var det bättre men då jag var hos mamma tittade hon på mig och konstaterade att jag inte riktigt mådde som jag brukar vilket var helt sant. Känner mig fortfarande lite märklig och lätt illamående. Vet inte om det har med graviditeten att göra eller om det är någon sorts influensa eller liknande men hade det inte såhär alls förra gången i alla fall.

Cassie och Jean: Lycka till ni båda! Det känns galet konstigt att bebisarna nu formligen kommer på löpande band här! Hoppas det går jättebra för er och vi väntar på att få höra mer hur det har gått!
    Illamående är jag också.. usch!! Skulle det dra igång nu så vet i fasiken om man hade orkat. Ska försöka mig på en promenad nu och se om man blir lite piggare efter det... =/
  • Saso87

Grattis skalbagge Så härligt!! Allt gick bra? Berätta gärna lite om förlossningen när du har lite tid över

• Saso87
    Misswiren skrev 2011-05-01 20:25:16 följande:
    Nu e vi snart framme på bb. Värkarna är så smärtsamma med ca 5 min mellan.
    Det va fullt i Lund, men dom lyckas "skrapa" ihop ett rum.

Nervös e jag, men samtidigt förväntasfull.

)
    Åååh, fullt i Lund? Nu blir jag nervös, jag som också ska föda där. Skönt att ni fick ett rum till slut ändå.

Stort lycka till!! 
  • Saso87
    skalbagge skrev 2011-05-01 20:28:04 följande:
    Förlossningen gick bra...tog 15 timmar från att vi kom in. Inga komplikationer. Bada, lustgas och epidural som smärtlindring. Epiduralen var en dröm. Jobbigt i slutet vid krystningarna när man inte fick någon smärtlindring. Passa på att sov och ät så mycket som möjligt innan, det är mitt råd till dig och din respektive.
    Kan tänka mig att epiduralen är en dröm =) skönt att allt gick så bra! Tack för tipset, försöker vila o sova mycket om dagarna, och även laga mat (göra matlådor) inför kommande behov. Lär inte få så mkt tid till det i början, kan jag tänka mig.

Njut av den lille killen =)
  • Saso87
    Kottemor skrev 2011-05-02 07:25:13 följande:
    Gisses det bara sprutar ut bebisar nu! Grattis allihopa!!!

Själv har jag sovit som en kratta inatt, haft sån mensvärk och inte kunnat få ro att somna.. känner mig jätte trött och sliten. Ska försöka vila när jag lämnat barnen.
    Skulle det starta idag har jag bannemig inte ork att ta mig igenom det

Fullt i Lund, nä nä nä, jag bara vägrar förda någon annanstans! Om jag så ska föda i korridoren så är det i lund jag ska vara
    Så du ska också föda i Lund =) det får INTE vara fullt när det är dags för mig. Är endast inställd på Lund, Lund, Lund. Vill inte åka någon annanstans!! Vi kanske kan föda i korridoren tillsammans =) haha!!

Har också sovit som en kratta inatt, bara legat och vridit mig hit o dit. Suck... men för din del verkar det iallafall kommit igång. Här är det helt dött!! 
Svar på tråden BF maj 2011