Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

maddelu skrev 2010-10-11 18:45:15 följande:
    skönt med nån som känner samma. Jaha, finns det sk. "spökveckor"? har jag itne hört talas om... måste nog läsa på lite om det Glad

Men hur är det ifall det skulle vara ett MA ( hoppas verkligen inte ju!!!!! ). Om man tar ett nytt gravtest, skulle det visa plus iallafall? vi leker med den hemska tanken att fostret kasnke dött för 2 veckor sedan??!
    Jag tror tyvärr att man kan plussa ganska långt efter missfall, särskilt MA då tror ju kroppen fortfarande att den är gravid. Men om du är väldigt orolig kan du inte få göra VUL då? Det är ju inte bra för barnet att gå runt och oroa sig heller.
  • Lovelyness
    maddelu skrev 2010-10-11 18:52:41 följande:
    okok... Jag vet inte, jag ringde och frågade om jag kunde få göra ett vul för ett par veckor sedan. Men min BM sa att man inte fick göra det om man inte hade problem , blödningar mm. För att det inte finns resurser till att göra det till alla som "vill". Men om det skulle bli olidligt för mig, att jag oroar mig super mycke då kasnke jag får göra det,... Men sååå orolig känner jag mig inte än iallafall.
    Det är bra, jag tror att du kan vara lugn. Det är väldigt många som knappt har några symtom alls under graviditeten, och det verkar normalt att dom kommer och går så jag tycker inte att du ska behöva oroa dig :)
  • Lovelyness

Jaha VUL skulle ske idag, spyr som en gris så jag var tvungen att avboka. Note to self: Sluta boka saker på morgonen!!!

• Lovelyness
    Jean skrev 2010-10-12 08:10:00 följande:
    Attans vilken otur, ja mornarna ar ju inte alltid bast! Jag skulle nog vara sa nyfiken att jag skulle ta med mig spannen och aka anda. Flört
    Haha ja jag övervägde det både en och två gånger, men att spy i sthlms kollektivtrafik (i rusningstid) känns sådär... ;)
  • Lovelyness

Hej Kottemor och LilaFjäril! Jag började äta levaxin i fredags efter att jag hade fått tillbaka prover från BM. Känns sådär, och efter alla skräckhistorier man läser om barnet i magen och sköldkörtelproblem hos mamman så får man ju lite halvångest...

Hur var det för er, hur kom ni på att ni hade dessa problem? Har ni tagit prover tidigt i graviditeten för att kolla era värden?

Känner mig lite som en amatör när det gäller det här... 

• Lovelyness
    Kottemor skrev 2010-10-18 18:42:18 följande:
    Nej, jag bara sover och sover men blir inte piggare! Känns hopplöst, men det går väl över
    LilaFjäril skrev 2010-10-17 20:58:56 följande:
    Kottemor: Jag äter Levaxin. Jag är i vecka 11 och har justerat upp det lite sedan jag blev gravid. Ska ta nya prover imorgon och se hur jag ligger till. Har hört att värdet kan "svaja" en del när man är gravid. Kommer nog att ta nya prover med jämna mellanrum. Tar du en hög dos?
    Jag tar "bara" 50 mikrogr.
    Jag äter 100 mikrogram om dagen, så jag tar ingen jättedos jag heller. Men jag känner av att värdena inte är helt ok så jag har ringt och beställt provtagning idag, sköterskan skulle återkomma när hon talat med läkaren, men ringde inte tillbaka Så jag får väl jaga tag i dom imorgon igen.Jag har ätit Levaxin i tre år, började på 25 mikrogram och äter idag 100 mikrogram. Jag mådde väldigt dåligt under en lång tid, med många olika symptom, då togs det prover och dom visade på underfunktion. Så det var bara att börja äta levaxin, det tog lång tid för mig att må bättre, det är först nu när jag är uppe i 100 mikrogram som jag verkligen kan känna skillnad.
    Har du inte känt av det tidigare, innan det upptäcktes av barnmorskan?
    Jag har inte känt någonting, eller jag har ingen direkt ork att göra saker men det troe jag berodde på att jag var lat ;) Annars känner jag inte igen mig riktigt i några symtom så jag tror jag fått det nu i samband med graviditeten. Jag låg säkert på gränsen även förrut men det blommade liksom ut nu när kroppen behöver mer. Har en farmor och mormor som har samma problem så jag antar att det bara var en tidsfråga innan det drabbade mig. Jag får väl vara glad att det upptäcktes innan jag börjafe må dåligt, det verkar vara många som mår väldigt dåligt i vår situation.

Hoppas att du får ta prover snart så att du slipper oroa dig
  • Lovelyness
    LilaFjäril skrev 2010-10-18 18:25:51 följande:
    Ladylovelylocks: Jag har gjort IVF så på kliniken såg de att mina prover låg lite mot ena kanten av gränsvärdena. Och tyckte att jag skulle justera till det för att göra allt optimalt. Och jag är tacksam att de gjorde det för jag blev ju gravid! Detta var vårt femte försök så det kändes skönt att göra allt som var möjligt för att optimera våra chanser.

Annars så har jag funderat på om jag hade rätt värden. För både mamma och mormor äter också Levaxin. Så det går väl i min släkt.
    Grattis till graviditeten! Har dom koll på dina värden nu? Hur ofta kollar dom? Jag hörde något om var fjärde vecka
  • Lovelyness
    jakeline skrev 2010-10-19 13:24:46 följande:
    Är det bara jag som inte har gjort vul eller kubtest och därmed inte får se knyttet förrän på rUL?
    Ska inte heller göra KUB, jag känner inte att jag behöver den informationen riktigt. Skulle ändå inte bli lugn av en bra siffra, det betyder ju egentligen inte speciellt mycket... VUL däremot ska jag gå på den 3e november och sen blir RUL i mitten av december. VUL:et som jag ska göra nu vill jag mest göra för att kolla så allt ser bra ut innan man börjar berätta för hela världen :)
  • Lovelyness
    Vix skrev 2010-10-22 18:02:31 följande:

Var och shoppade ett antal tunikor igår på KappAhl för halva rea-priset för att kunna dölja min kula någon vecka till för de på min arbetsplats. Det börjar bli lite knepigt nu när man ser ut att vara ett antal veckor längre fram

En fråga: Har väldigt svårt att borsta tänderna. Kräks varje gång som jag ska borsta. Någon fler som har det problemet? Helt sjukt att man får uppleva så mycket nytt trots detta är min tredje graviditet.

Har precis samma problem. Jag kan borsta nederkäken långt in men såfort jag ska borsta där uppe så drar kräkreflexen igång, helt värdelöst. Jag kör lite extra många gånger med flux munskölj och hoppas att tänderna inte ramlar ut ;)
Svar på tråden BF maj 2011