BF maj 2011
Rött tycker jag funkar till både pojkar och flickor, den är ju inte skrikig i färgen eller så.
För min del föredrar jag omlottbodys i början och just gärna hela suits som någon sa. Byxor med strumpor lyckades sonen dock bara få av sig hela tiden så det blev inte mycket med det, han fick ha vanliga strumpor istället.
Vad gäller storlekar blandade jag ganska friskt, hade 50 eller 56 redan från början och började sedan då 50 blev för litet använda 56/62 istället. Det beror ju mycket på plagget också. Vår pojk var så att säga perfekt i kurvan då han föddes både vikt och längdmässigt och hade storlek 50 några veckor och 56 i alla fall en och en halv månad.
Som "åka hem kläder" kommer vi nog ha en långärmad body, byxor, en tunn mössa och en kofta eller alternativt en filt beroende lite på hur varmt/kallt det är. Det kan man ju anpassa mycket efter värderleken.
Hmm, byxor med fot mende jag ; )
Vi provade lite olika varianter. Jag använde mest en gammal begagnad Baby Björn sele som jag hade jättemycket. Eftersom sonen var sjuk hade han jättesvårt att komma i ro och sov mest bara om man bar honom eller i vagnen. Så jag bar honom mycket i den selen.
Vi lånade också en BECO sele och jag gillar den jätteycket. Dock känns det som barnet måste hinna bli ganska stadigt först för annars trillar de liksom ner och ligger längst ner vilket inte är bekvämt för den som bär och förmodligen inte för barnet heller. Men jag gillar den och när barnet är lite stadigare kommer jag nog använda den mycket.
Vi hade också en trikåsjal helt utan ringar som man själv kan vika och knyta på flera olika sätt. För mig passade det dock inte alls. Upplevde att barnet inte kom i bra position förrutm om jag knöt sjalen ganska hårt och då fick jag jätteont i ryggen istället. Älskar dock tanken på sjalen och tycker att det är så ombonat och mysigt på något sätt.
Herregud vilka bittra människor den finns i den här världen