Inlägg från: MissSindra |Visa alla inlägg
  • MissSindra

BF maj 2011

Kottemor skrev 2011-04-05 16:03:58 följande:
    Ja det var oerhört konstigt resonerat av henne tycker jag. Men jag tar ut FP, för min bebis och min skull. jag vill inte ha i v.34! Kan inte förstå henne... Obestämd 
    Jag hade gått till annan läkare, prova med husläkaren i värsta fall....
    Eller åk in till förlossningen när sammandragningarna är som värst och säg att du redan tagit bricanyl men det inte hjälp så kan de ofta fixa sjukskrivning....
  • MissSindra

Bm besök idag:

V 34 (33+3)

SF mått:  35cm
    Blodtryck: 115/63
    Blodvärde: 111
    Hjärtslag: 140-150

annars allt ok, dock lite utslag på urinprov så ska lämna morgonurin på måndag för nytt test och besök hos bm och ev besök på bedömningsmottagningen om det inte ser bra ut.

• MissSindra
    skalbagge skrev 2011-04-14 15:11:09 följande:
    Någon mer än jag som hört ett klickljud från magen? Jag hörde det alldeles nyss, lät ungefär som när man knäpper med fingrarna!

Vad kan detta varit? Märkligt!
    De sägs ju att klicket kommer när vattnet går ;)  eller snarare att när vattnet går så kan det komma ett klick innan =)
  • MissSindra

Jag få redan nu ordentliga förvärkar om jag "masserar" bröstvårtorna... Och vet att jag använde det sist för att få igång värkar, dock vart det bara falska värkar då. Men under förlossningen blev värkarna värre då...

• MissSindra
    natalieh skrev 2011-04-16 23:21:21 följande:
    Jahapp.. Var inne på Prenatal imorse efter en lite blödning och stark molvärk sedan igår.. Väl uppkopplad märkte både jag och BM att jag hade regelbundna sammandragningar.. Jag kände ju att jag hade dom men tänkte inte på att de var regelbundet förens jag såg de på skärmen läkaren var lite inne på att behålla mig men jag sa att jag tyvärr inte hade tid att föda barn nu jag blev ju skraj och lovade att jag skulle vila mer för att SD skulle avta så nu hoppas jag att de avtar och att lilleman stannar i två veckor till.. Är bara 35+0 idag.
    Fick reda på att han är fixerad nu i alla fall! Tillbaka till vilan..
    Men släppte de hem dig bara så där? Ingen koll om du var öppen eller så?
  • MissSindra
    skalbagge skrev 2011-04-17 14:28:59 följande:
    Nu har jag varit ute på en lååång promenad i det fantastiska vädretSolig

Jag började fundera på en oviktig och larvig sak när jag lunkade på, någon som kanske har svar på min larviga fundering....
    jo jag undrar om man väger sig på BB när man kommer in för förlossning eller om det är så härligt att jag har vägt mig offentligt för sista gången under den här graviditeten? Haha, så himla töntig och självupptagen fundering men jag tycker faktiskt det är rent ut sagt jobbigt att ställa sig på en våg inför andra människor.
    Jag har fått väga mig båda gångerna tidigare men vet inte om man måste eller så.. jag är mest nyfiken på hur mycket jag gått upp och sen även hur snabbt man kanske kan bli av med det igen... Är ganska skönt att dagen efter se hur mcyket man har minskat i vikt... en bra kick för självförtroendet =)
  • MissSindra

Usch och fy vad jag mår dåligt. Ont i huvudet och kroppen, yr och snurrig. Ont i magen och massa ont mellan benen. Även öm mellan benen känns som om jag är svullen där.
    Tycker det räcker nu vill ha ut bebben. Går in i vecka 36 imorgon 35+0.

Ska till Bm kl 9 imorgon så får se vad hon säger då.... men detta är inte kul...

• MissSindra
    Fröken Löken skrev 2011-04-17 16:30:40 följande:
    Hej alla!
    Ännu en liten april-bebis i tråden :)
    Igår 17.30 tittade en liten tjej ut!! 2620g och 47cm lång :)
    Vi fick ta kejsarsnitt då hon bestämt sig för att vara en liten rumpnisse ;)
    Just nu ligger hon och snuffsar och verkar allmänt nöjd med livet :)
    Återkommer lite senare!
    Grattis Tjejen.
    Är riktigt avis nu....
  • MissSindra

Hemma från beök hos bm

V35+0

Sfmått 36
    tryck 110/60
    blodvärde 105
    sen var det en del i urinen
    +1 protein och en hel del lectrocyter? så det blir odling på det.

De var lite oroliga för sista dagarna har jag haft massa yrsel, hjärtklappning och illamående och inte minst en jäkla huvudvärk.
    Fick vara helt sängliggande igår för jag var så dålig.
    Min mvcläkare sa till mig på skarpen att åka upp till förlossningen/specialmödravården om jag mår så dåligt igen. Får då kanske de lägger in mig och sätter igång mig...
    men har ju en bit kvar så här ska iallafall knådas tuttar haha.

Även bm sa att det är ingen liten bebbe i den här magen inte... =)

Svar på tråden BF maj 2011