• FruganH

BF maj 2011

Jag som var så glad för att mitt illamående ändå inte var så illa, men nu verkar det bli värre och värre!! Rynkar på näsan
    Sitter på kontoret nu och mår allt annat än bra måste jag säga Kräks

Det verkar hjälpa att jag äter något när jag mår illa så jag får väl skaffa något som jag kan ha här på kontoret och kunna äta i smyg..
    Vill inte äta åksjuketabletter eftersom jag kör bil till och från jobbet (ca 1 timme enkel väg) och att köra bil och vara dåsig pga tabletterna känns inte bra. Har hört om ingefära, men vet inte om jag är så sugen.. vad smakar det egentligen?

• FruganH
    Fröken Löken skrev 2010-09-16 14:34:07 följande:
    Ingefära är ganska gott... smakar lite sött tycker jag. Ingefära (eller galangal) används mycket i thailändsk mat bland annat och äter du det kommer du säkert att känna igen smaken.
    Det är inte så dyrt med en liten bit, och den varar länge, så prova du!
    Om du inte kan tugga på den kan du ju alltid använda den i matlagningen!!! Glad

Lycka till!!!
    Okej, tack för ditt svar! Skall nog köpa en bit idag för att testa då Glad
  • FruganH
    Jodi skrev 2010-09-16 16:13:39 följande:
    Var och köpte ny bh idag (mjuk variant för mina öööömma bröst!)
    Insåg att jag faktiskt fått större mage. Då inte i en positiv-fin-gravidmage, utan en fet-mage. Usch! Jobbig period så här ibörjan när man bara blir tjock och ingen vet att det är för att man är på smällen...Ska bli intressant på inskrivningen att se om man har gått upp, har ingen våg hemma.

Annars är jag trött och väldigt fumlig! Tappade t ex nyss smörpaketet upp och ned så det gick sönder...nice!
    Min mage har verkligen blivit större! Det är väl tarmarna och allt annat som är svullna, men inget kul alls! Ser också bara tjock ut och ja, folk lär väl snart börja undra hur mycket jag äter egentligen om svullnaden inte går ner Obestämd

Har gått upp nåt kilo bara, men ser man min mage så kan man tro att jag gått upp 5 minst..
  • FruganH

mmm... är också grymt sugen på fetaost så jag hoppas verkligen den är "godkänd". Får läsa lite på förpackningen bara Glad

Insåg nyss att nu är det bara helgen kvar och sen på måndag morgon ska jag till MVC. Äntligen! Det kändes ju som en evighet tills den 20 när jag väl fått tiden, men nu är det äntligen dags! Visst, förväntar mig inte att det skall hända så mycket på det besöket, men på något sätt känns det lite mer "på riktigt" när man ska få komma dit.

Vill önska alla en trevlig helg med, för idag åker jag iväg till föräldrarnas sommarstuga och tar igen mig Solig

• FruganH
    talare skrev 2010-09-20 15:35:21 följande:
    är det bara jag som är orolig för att få en barnmorska som man inte trivs med?
    ska på mitt första samtal redan imorgon!
    Jag var orolig, men var på hälsosamtal idag och hon verkade jättegullig. Förhoppningsvis så är det ovanligt med otrevliga BM. De har ju ändå valt ett väldigt socialt jobb, så då borde dom väl vara sociala och trevliga. Sen kan det ju vara svårt med personkemin iförsig..
  • FruganH
    fliona skrev 2010-09-21 17:43:37 följande:
    i morgon  är det vul....oj vad kul får man förhoppningsvis se ett liten hjärta ticka...och veta vilken vecka jag är i
    Ååå! Vad spännande!! Glad Och vad skönt att du äntligen ska få ett uppskattat datum för BF.
    Var ju på MVC igår och fick tid för UL (eller VUL, men hon sa UL) den 11 oktober! Kan knappt vänta!! Skrattande
    Du måste skriva sen och berätta hur allt gick!
  • FruganH
    carwho skrev 2010-09-22 16:41:30 följande:
    Tjejer, jag hinner inte läsa era inlägg just nu. Måste bara snabbt få skriva av mig..
    Jag orkar seriöst inte med mig själv!! Jag har såna hemska humörsvängningar så det inte är sant !!!!
    Asså hur länge håller det här i sig?? Och kan man inte göra ngt åt saken?? Typ "ät ingefära så blir du glad!" ???
    Haha, jag är också likadan! En riktig ragata! Det mesta går ju tyvärr ut över min stackars sambo och det känns ju inte alls kul.. Men han verkar förstå att det är hormonerna, men det kan ju inte alls vara roligt att umgås med mig för tillfället.
    Tur att jag är väldigt trött med så att jag går och lägger mig tidigt så han kan få lite lugn och ro Flört
  • FruganH
    carwho skrev 2010-09-22 20:03:21 följande:
    Hahahahaa... min sambo är på resejobb så all gråt o ilska ska ut vid kvällssamtalet... mest gråt då. Är så gråtmild. Gråter åt att kunderna är så otrevlig mot mig, att affären hade slut på "mitt" pålägg osv osv.... O stackars sambon sitter 60 mil bort o försöker trösta genom telefon.... Uuuuuh kan det inte vara fredag NU så jag får hem honom?!?!
    Usch, vad jobbigt! Nu är det snart fredag, hoppas tiden går fort nu för dig tills han kommer hem Glad
  • FruganH
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-23 17:43:27 följande:
    Jag har berättat för några på jobbet och för min närmsta vän...mannen min vill vänta lite så nu får vi nog vänta lite. han vet dock inte om att jag berättat på jobbet än :P

Däremot vet jag inte hur jag ska berätta för mina föräldrar..bara så där helt apropå??? Fick värsta förmaningen i somras av mamma så är inte nått sugen på att berätta för henne...Har alltid sagt att jag vill berätta tidigt för mamma, vill ha henne som stöd om det skulle skita sig..Men nu vet jag inte...

Hur har ni berättat??

Funderar på att, när hon frågar om vad vi önskar oss i julklapp (hon brukar fråga tidigt) säga att vi vill ha en spjälsäng eller bidrag till en barnvagn =)
    Jag har bara berättat för en nära kollega på jobbet än så länge.

Min mamma har också sagt grejer (förra helgen) som gör att jag inte direkt är sugen på att berätta för henne heller.. Känns så tråkigt när det är en sak man är så glad för Obestämd

Vet inte alls hur jag ska berätta. Just nu känner jag bara att jag inte vill berätta alls, men det funkar ju inte riktigt i längden.. på ett annat sätt känns det som att jag bara vill säga det rätt ut så det är sagt.. ja, usch.. jobbigt är det iallafall..
  • FruganH
    skalbagge skrev 2010-09-23 18:41:47 följande:

underbart{#emotions_dlg.flower} var på VUL idag och fick se en liten krabat och hjärtat som slogHjärta

Allt såg bra ut och jag blev varken fram eller bakflyttat, hade alltså räknat rätt och lillen växeer som den skaDrömmer

/ Gladast

Härligt Skrattande 
    Vad skönt att veta att allt är bra med pyret!! Längtar verkligen tills mitt UL den 11 oktober! Drömmer
Svar på tråden BF maj 2011