Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

Hej alla glada!

Undrar lite över om någon gått upp i vikt ännu?

• skalbagge
    ljusgläntan3030 skrev 2010-09-27 18:37:31 följande:
    Åh jag är så nervös.. ska på första ultraljudet om två dagar, på onsdag, och jag tycker det känns som att symptomen är mindre, eller inbillar jag mig.. usch.. jag vill bara gå och gömma mig och inte prata med någon tills vi varit och fått beskedet hur det ligger till men det är inte så lätt på jobbet ;)

Jag har bara varit gravid en gång innan och det sluta i mf i vecka 7.. nu är jag i vecka 8 så det är väl för att jag varit med om det jag oroar mig. Skönt att få veta hur det ligger till samtidigt som det känns såå nervöst!!!
    Lycka till på onsdag! Det går säkert bra!!

Jag var på mitt VUL förra torsdagen och kände precis som dig innan, gravtecken kändes mindre men allt var braGlad.

Jag tror det är lite inbillning att gravtecken minskar bara för man känner efter så mycket och är nervös. Jag har oxå ett mf i bagaget.
  • skalbagge
    Tid för barn 75 skrev 2010-10-02 20:02:29 följande:
    V.8+5
    Har hänt en del men samtidigt inte... Har mått så dåligt och gör det fortfarande pga. migrän som sitter där som ett ok hela tiden. Käkar tabletter så gott som varje dag. Fick en blödning i förrgår och började storgråta inför dottern ( 13 mån ). Satt där på toa och grät som ett barn för att jag trodde jag skulle få missfall. Dottern börjar då skratta därför att hon tror att jag skrattar och hela situationen är absurd...

Jag ringer S.U (vi har gjort ett FET via IVF) och lyckas få en tid samma dag för ett VUL. Blir så lättad att jag lyckas samla mig. Kommer in och får träffa världens bästa personal som snabbt kollar och konstaterar att den lille/lilla krabatens hjärta slår fint och att den ser välmående ut. PUUUH... är inte van vid blödningar alls. Så var det inte sist. Anknyter till en tidigare diskussion med sign. Skalbagge och kan verkligen instämma i vikten av att få göra ett VUL under sådana omständigheter då man tror att det håller på att gå fel.

Hade ingen stor blödning - men det var blod i trosskyddet och känsligheten under graviditeten tillsammans med oron för att utsätta fostret för migränmedicinen gjorde mig helt utom mig av oro.

Ville bara berätta, kanske fler som blöder lite och är oroliga - nu vet man av egen erfarenhet att det inte behöver betyda att något är fel!
    Vad härligt att det var bra med livet i magenSolig
  • skalbagge

Imorgon är det dags för inskrivning, tänk att jag redan går in i vecka 11 imorgon!! Oj va tiden går snabbt!
    Glad

• skalbagge
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-03 18:47:26 följande:
    Vi ska oxå göra KUB längtar så..Vill ju se att det verkligen ligger något där... =)
    Varför ska ni göra KUB? Trodde det var något man gjorde om man var över 35 år? Jag är 30 år kommer vara 31 när bebis kommer, borde jag oxå¨göra det?

• skalbagge

Hörrni hur känns det i era magar? Mycket molvärk eller "växande" känslor? 

Jag känner nästan ingenting längre, har hört talas om så kallade "spökveckor" där gravtecken försvinner, undrar om det är något sådant som är fallet för mig nu, är i vecka 11. Någon som har erfarenhet av spökveckor, om det överhuvudtaget finns sådana och när de brukar inträffa?

• skalbagge
    minya skrev 2010-10-08 13:30:39 följande:
    NU ska jag lägga denna i rätt tråd också

Knuffar fram BF listan
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m54731404.html

Vart har TS tagit vägen? så kan du lägga den i trådstarten, slipper jag leta fram den hela tiden

Jag är trådstartaren men jag vet inte vad det är jag ska göra?
  • skalbagge

Själv har jag alltid haft väldigt tjockt hår och sen jag blev gravid har jag snarare fått mer hår, eller det växer iaf som ogräs. Mina naglar har också blivit mycket starkare, jag har väl tur kanske?

• skalbagge
    Jean skrev 2010-10-10 06:51:23 följande:
    Hej Maggan08!
    Tvarr sa far man inte prata om missfall och oro for den i denna trad men om jag vore du skulle jag forsoka slappna av och inte tanka daliga tankar utan njuta av att du ar gravid. Dom flesta har inne verkar ha molvark till och fran, sjalv har jag inte haft mycke alls. Min tanke ar lite att oroar man sig kan de handa men om man slappnar av och tanker positiv sa har man battre chanser...

Visst kan ett foster vara dott i magen, detta hande min kompis. De konstaterades att fostret varit dott en manad. Men oftast i missfall sa har man ont och har kraftiga blodningar. Sma blodningar ska man tydligen inte vara radd for heller. Om du inte kan stilla din oro kontakta BM och fa rad fran dom.
    Ursäkta vem är det som har sagt att man inte får prata om missfall och oro i min tråd? Om du läser första inlägget som är skrivet av mig så förstår du kanske att det är frittfram att prata om det. Jag har själv haft missfall i januari och känner oro ibland och då vill jag kunna skriva det i min tråd. Om du inte vill skriva eller läsa om oro så får du nog snällt hoppa av den här tråden och hitta en annan. I MIN TRÅD FÅR MAN SKRIVA OM PRECIS VILKA KÄNSLOR SOM HELST!!
  • skalbagge

Oj va många det är som ska på UL i veckan, spännande för er.
    Jag har mitt RUL den 2 december, känns ju helt overkligt långt kvar tills dess. Tur att jag fick göra VUL i vecka 9 annars hade jag varit galen av oro nu. Jag känner ju nämligen inte av graviditeten mer än lite ömma bröst och trött på kvällarna annars mår jag bättre än någonsin i mitt liv och går runt och ler hela tiden.

Nu vill jag att magen ska växa och lillen ska börja kännas därinne.

Vecka 13 imorgon, wow tiden går fort ändåDrömmer

Svar på tråden BF maj 2011