Inlägg från: ljusgläntan3030 |Visa alla inlägg
  • ljusgläntan3030

BF maj 2011

jag har gått upp ett kilo ungefär och tycker magen är lite svullen också och hård.. så spännande med allt som händer..

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Jag är i vecka 7. Jag har fått ett svagt illamående som är konstant hela tiden, så jobbigt men de är ju för en bra sak försöker jag tänka.

Inatt drömde jag också så konstigt, vi skulle på ultraljudet nu som vi ska på om två veckor och då säger läkaren "men det är ju inget här, det blev ingenting utan cellerna slogs sig aldrig ihop så det är inget här!?".. var såå jobbigt.. bara hoppas på att få höra att allt ser bra ut nu!! ;)

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Idag när jag vaknade kände jag inget illamående, så skönt.. har mått så illa de senaste dagarna.. trots postafen.. men lyckats hålla tillbaks från att kräkas såhär långt.

Grattis till alla nya + !!

skalbagge - hoppas det inte är något, det där vill man ju inte ska hända men man har ju hört om många som fått så i början men att det gått bra sen.

Idag ska jag försöka mig ut och shoppa lite, är så seg och trött bara, skulle kunna ligga på soffan hela dagen, men det vill jag inte.. en höggravid kompis ville träffas idag med men jag tycker det är så jobbigt att behöva "ljuga" och inte säga att man också är gravid så jag håller mig undan alla lite nu. Vill gå på UL och se att allt är bra innan vi säger till någon.

ha en skön lördag alla gravida pinglor!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Ofeigur skrev 2010-09-19 18:54:33 följande:
    Jag har också noll symtom förutom lite svagt  ömmande bröst=) men man ska väl vara glad så länge det är så iof .
    Vilken vecka är ni som inte känner nåt??

jag hade inte så mycket symptom v 4-5 men nu vecka 7 så är jag tröttare, blir lätt andfådd (skyller på dålig kondis), ömma bröst, svagt illamående som moler, sover dåligt på nätterna...
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Vad kul för alla som fått gå på ul och se ett pickande hjärta!

Jag är nu 6+4 och ska på första ultraljudet för att se att allt ser bra ut när jag är 7+6.. börjar närma sig!!

Jag tänkte skriva in mig sedan efter det om allt ser bra ut.

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    TheLove skrev 2010-09-21 17:08:42 följande:
    Jo jag har till och med övervägt att starta en ny tråd så det finns lite "mindre" trådar där man lär känna varandra ordentligt. När jag väntade sonen var jag i en bim tråd, vi var ganska många som plussade i den och flyttade över i en tråd där fortsatte babbla och vi var väl 6 pers i tråden till slut... Tycker det känns mer personligt då... 
    ja jag håller med dig om att det blir mer personligt då i mindre trådar...

nu är det en vecka kvar till jag ska på mitt första UL!! och jag får göra det för jag har ett mf bakom mig bla.. annars får man ett ul i vecka 12 där jag bor.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-21 21:12:26 följande:
    Det här med mat tycker jag är klurigt nu innan man varit på hälsosamtal. Funderar på väldigt mycket vad som är ok o inte...Men på måndag får jag veta...
    När jag var på hälsosamtal sist så var hennes råd för mat "gå in på livsmedelsverkets hemsida, där kan du läsa vad du bör undvika att äta". Sedan var det inte så mycket mer.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-24 21:27:06 följande:
    Jag funderade på att göra ett test till innan i veckan...Men jag vågade aldrig köpa något, tänk om det skulle visa att jag inte är gravid...Nä usch va hemskt, så jag fåt väl gå här o leta efter en känsla som bekräftar. Idag har jag dock mått pyton så det får väl begräfta att liten mår bra
    När jag fick missfall sist så tog jag ett test precis innan som visade bara ett svagt plus men då förstod jag inte varför och så hände missfallet kort efter. Nu när jag känner mig osäker så tar jag därför ett test, senast igår och då var det ett starkt + fortfarande.. skönt!!  Solig

Ultraljud på onsdag.. 4 dagar kvar!!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-25 09:36:13 följande:
    men jag har hört att man kan testa + långt efter ett missfall oxå för att hormonerna finns kvar i kroppen...men visst chansen att det inte skulle visa nått är väl lite med tanke på hur jag mår...men nja vågar inte riktigt :P
    jo jag plussa en tid efteråt också men plusset blev svagare...
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Idag mår jag så dåligt, vet inte om jag ska ta en postafen om de kommer att hjälpa,. uuurk...

Det sägs ju att ju sämre man mår desto troligare väntar man en tjej men de känns som vi väntar en kille såhär långt. Och min kompis har kräkts och mått jättedåligt hela graviditeten och sedan fått en kille så det kanske inte stämmer.. har ni hört de också??

~ Bf 12 maj 2011 ~
Svar på tråden BF maj 2011