Inlägg från: Fröken Löken |Visa alla inlägg
  • Fröken Löken

BF maj 2011

Lovelyness skrev 2010-09-28 11:48:56 följande:
    Ja för det blir ju en rolig tråd om man känner att man inte ens kan skriva det man egentligen vill utan bara får skriva sånt som kan uppfattas som rosaskimrande... Nej tack, då struntar jag nog i det här.
    ursäkta min tröghet Skäms men jag förstår inte vad du menar!? he he....
  • Fröken Löken
    Lovelyness skrev 2010-09-28 11:53:50 följande:
    Du är inte trög, jag är bara lite bra på att vara ironisk ;)
    Jag tycker det skulle vara rätt trist om man inte skulle kunna berätta sin oro för missfall här inne, för mig är det en tråd där man kan dela med sig av allt som händer just nu och då tycker jag det verkar dumt att man inte ska få göra det när det gäller oro. Jag tycker det ska vara en tråd om det man vill skriva om helt enkelt :)
    jo jag håller med... tycker inte heller att det gått överstyr på något sätt i tråden... bara våra tankar som flödar och sen många som tröstar!
  • Fröken Löken
    mariesu skrev 2010-09-29 15:29:40 följande:
    Det var inget att oroa sig för sa BM. Allt eftersom kroppen vänjer sig vid graviditeten så kommer symtomen minska. Igår kväll var jag uppblåst som en ballong igen och idag mår jag så illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen Tungan ute. Aldrig är man nöjd, antingen är det för lite symtom eller så är det för mycket Skrattande.
    Tack!! Det känns faktiskt bättre idag! Med känslorna alltså, måste ha varit nåt slags hormonhaveri eller nåt igår :/
    läskigt det där!!!

nu har jag växtvärk till och från igen och illamåendet och TRÖTTHETEN innfinner sig på bestämd tid!

Har tid hos BM 13/10 för inskrivning så jag antar att hon kollar så att allt står rätt till!
  • Fröken Löken
    Muffe80 skrev 2010-10-01 12:36:33 följande:
    Tycker ni det är dumt att redan ha berätttat för föräldrar samt svärisar att de ska få barnbarn?

Jag är i 9+4....

Åsikter tack :)
    nej verkligen inte! Är upp till var ch en tycker jag!

Vi berättade för mina föräldrar förra helgen och då var jag i v 9+5, så ungefär samma... det går ju som det går ändå och mina hade f¨tt reda på det ändå om det gått åt skogen, så då kan de ju få vara lite glada innan i så fall!! :)
    Köpte en tårta där det stod: grattis mormor och morfar!

Berättade även för mina systrar och min mormor såhär:
  • Fröken Löken
    FruganH skrev 2010-10-01 12:56:28 följande:
    Tycker det är helt upp till de blivande föräldrarna att bestämma när man vill berätta! Finns nog inget rätt eller fel.
    Vi kommer nog inte berätta förrän i eller efter v 12. Vi ska på UL/VUL när jag är 10+6 och vill gärna vänta tills det är gjort. Sen så kanske det beror på att jag inte förväntar mig jätteglada reaktioner från mina föräldrar så därför drar jag ut på det Obestämd (vilket egentligen känns dumt eftersom jag går och oroar mig och mår dåligt över det redan nu)
    får man vara nyfiken och fråga varför de inte kommer att bli så glada?
  • Fröken Löken
    Fru J skrev 2010-10-01 16:33:58 följande:
    Vet ni, var inna på akuten ogår för jag fick en blödning, men allt såg bra ut...och det ligger två foster i min mage!! Omtumlande så det är inte sant! Förta barnet blir både ettan och tvåan !!
    ÅH GUD VA KUL!!!!

Hoppas allt går väl!! Hjärta
  • Fröken Löken
    skalbagge skrev 2010-10-03 14:09:44 följande:
    Imorgon är det dags för inskrivning, tänk att jag redan går in i vecka 11 imorgon!! Oj va tiden går snabbt!
    Glad
    jag går in i v 11 på tisdag! Hoppas så att det inte händer något!! Ska på inskrivning 13/10 så det är några veckor till!

Mår bra nu, har inte varit illamående på hela helgen... iofs låg jag på soffan mest hela tiden i lördags men idag har det varit full fart!

ny jobbvecka imorgon, ska lägga mig nu framför en bra film och ladda batterierna!!
  • Fröken Löken
    FruganH skrev 2010-10-03 20:04:58 följande:
    Ja, det är väldigt jobbigt.. Synd att folk måste vräka ur sig saker när dom inte ens vet hur andra känner och tänker. Har en arbetskamrat som också vräkt ur sig lite grejer om barnskaffning, så hon kanske också fäller några mindre roliga kommentarer sen när det kommer ut.
    Vet inte alls hur jag ska berätta för min mamma och pappa. Vi bor ju i samma stad, så egentligen känns det kanske märkligt att inte ta det när vi träffas, men efter det som hänt så är jag ju inte alls så pepp på det..
    vad tråkigt! Jag tycker inte du verkar speciellt ung, har vänner som varit betydligt yngre när de fått barn!!
    Jag tror de blir glada när det väl kommer till kritan, tror inte du det!? Det är ju så lätt att ha åsikter innan man vet något annat...
    är detta deras första barnbarn?
  • Fröken Löken
    FruganH skrev 2010-10-04 08:26:15 följande:
    Jag tycker jag är alldeles lagom gammal, är 24 (fyller 25 innan bebisen kommer). Hoppas på att de blir glada ändå när de fått smälta nyheten lite. Ja, det blir deras första barnbarn.

nej det är väl ingen låg ålder!! 

första barnbarnet brukar ju vara speciellt också så de kommer säkert att smälta som smör i solsken {#emotions_dlg.flower}

Själv är jag 28 så jag känner att det var rätt väntat från alla håll att vi nu äntligen bestämt oss... sambon hinner bli 35 precis i dagarna innan ha ha!!

Detta blir min mammas sjätte barnbarn och min pappas första biologiska, fast han är ju morfar till de andra med!!

• Fröken Löken

shi va min mage växer!!!! Är i v 11 (10+1) Jag börjar fundera på om det är som jag är fet eller om jag har räknat fel på vekorna, att jag egentligen blev gravid månaden innan... tog ett test då fast jag fått min mens men det var neg. Mensen var skitkonstig den månaden med bara två dagar (brukar ha fyra) och sen borta i tre dagar för att sen komma lite, lite såntdär (ursäkta) brunt... Jag tog bara ett test men kanske skulle tagit fler!??!!??!
    Har redan börjat använda mammabyxor då de känns mest bekväma och så blir det mysbyxor hemma!!

ja ja... det lär vi ju få reda på vid UL... ska på inskrivning nästa torsdag den 13 så vi får väl tid för UL då, sen ska vi lyssna på hjärtljuden också innan dess, mycket spännande som försiggår nu!!

Svar på tråden BF maj 2011