• Jodi

BF maj 2011

Muffe80 skrev 2010-10-19 10:10:16 följande:
    Åh vad härligt. Vilka bra siffror. är du 79:a som nicket säger? Jag är 80:a och hade räknat med sämre siffror automatiskt än 20 000 just pga "åldern", men det kanske inte har betydelse.

Var gjorde du ditt KUB? Tog det lång tid?

Vi har det på torsdag, såå nervös!
    Ja, jag är 79:a. Kanske det är främst efter 35 åldern drar upp risken? Man får ett papper med resultatet och där står att "normalrisken" i min ålder är 1: 521. Jag gjorde undersökningen i Uppsala. Det tog ca 30 min att göra undersökningen, främst därför att pyret sov så vi var tvungna att väcka det för att det skulle lägga sig i bättre position.

Håller tummarna för er på torsdag, det går säkert jättebra!!
  • Jodi
    Muffe80 skrev 2010-10-19 10:44:38 följande:
    1:521, det var "hög" risk.... för den åldern menar jag

Skönt att allt såg bra ut, kollar de ngt mer? kan man se ev ryggmärgsbråck m.m.?
    Ja, visst låter det som hög risk, det tycker jag med! Kommer definitivt göra KUB igen om det blir fler barn..
    Vet inte om man kan se ryggmärgsbråck, men man ser i alla fall ryggraden tydligt. Hon gjorde en "genomskärning" och såg att skallen, hjärtat, magsäcken och urinblåsan fanns på plats och såg normala ut.
  • Jodi
    Muffe80 skrev 2010-10-19 10:57:39 följande:
    Lovis, hade ni bestämt vid vilket värde ni skulle gå vidare med FVP och hade ni gjort det?
    Det skulle ha behövt vara ganska dåliga ods för att vi hade gjort FVP. Om vi hade fått 1:100 eller sämre hade vi nog gått vidare (dvs om risken för kromosomavvikelse var lika med eller större än missfallsrisken för undersökningen).
  • Jodi
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-19 14:12:00 följande:
    Får man välja det eller får man bekosta det själv då?? Jag gör för att de kör någon testperiod här i mitt landsting där alla blir erbjudna o jag vill verkligen se att det finns något där :P Kan är mer så när det är första oxå, vad vet jag...man är ju inte säker på att det verkligen är en människa där inne :P
    Vi betalade 1500:- (över 35=gratis i vårt landsting).
  • Jodi
    Nojnen skrev 2010-10-20 16:29:56 följande:
    Hej La vie en rose!
    Är lite avis på er bild, men på måndag ska vi oxå få en bild, då ska vi göra KUB-test. Roligt att ni fick bra siffror, grattis!
    Undrar lite om KUB. Är det något särskilt jag ska tänka på?
    Skulle man komma med tömd eller full urinblåsa? Hörde nånstans att det var lättare att se UL om blåsan var fylld?

/Nojnen
    Tror inte det spelar nån roll, jag kissade som vanligt när jag gick upp på morgonen (hade tid kl 09). BM sa inget om det heller.
  • Jodi
    Tiiinaa skrev 2010-10-20 16:56:39 följande:
    På min kallelse stod det att det var bra om blåsan var halvfull, inte full!! Men det är ju lite svårt att reglera själv...hehe. Annars så är kanske mitt tips att dricka lite kaffe, eller cola eller äta något sött innan så att det är störst chans att bebisen är vaken. Min bara sov och ville inte alls sammarbeta. BM fick trycka så himla hårt med apparaten så jag har typ träningsvärk i livmodern idag. Lycka till på ditt KUB!
    Min lill* sov oxå så sött. Jag fick lyfta rumpan och släppa den så hårt jag kunde i britsen för att försöka få den att vakna! Håller med om att man var lite öm i magen efteråt, BM körde på rätt bra med proben...
  • Jodi
    LiAnnA skrev 2010-10-24 00:36:16 följande:
    Skulle gå in i v 14 i morgon men min lill* ville inte stanna hos mig..Gråter

Tar bort mig från bf listan..
    Hoppas på lyckan för er andra att ni få en vår bebis.
    /LiAnna
    åh så tråkigt!! Lider med dig!!
  • Jodi
    skalbagge skrev 2010-10-25 20:45:36 följande:
    Jag har oxå RUL 2/12Drömmer snacka om att jag längtar till den dagen.
    Men jag ska inte få lyssna på hjärtslag innan, vart får du göra det? Vill oxå!!!!!!
    Har oxå RUL 2/12. Längtar!!
    Hade ont i ena skinkan tidigare, trodde det var ischias eller begynnande foglossning. Det har i alla fall helt försvunnit nu! Så himla skönt. Nu är mitt största "problem" den ständiga hungern...
  • Jodi
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-01 19:43:34 följande:
    Jag ska göra KUB v 46. Ska göra det klockan 8 på morgonen. har sagt till kollegan som vet att jag är gravid att jag kommer lite senare. Men har tänkt på det där..Är det bättre att ta hela dagen. Tänkte lite på om det visar sig att det inte är bra...Kan det ju vara tufft att gå till jobbet o låtsas som ingenting...Hur har ni gjort??? Samtidigt vill jag ju inte tro att det ska vara något fel...
    Jag tog ledigt hela dan. I fall om det skulle vara nåt fel eller fira om det såg bra ut! Hade även planerat att åka till föräldrarna och berätta den dan när jag ändå hade tagit ledigt.
  • Jodi

Jag ska på julfika med jobbet nu på lördag, vill helst ännu inte avslöja att jag är gravid. Har nån tips på hur man klär sig bäst för att dölja kulan? Tycker den sticker fram vad jag än tar på mig!

Svar på tråden BF maj 2011