Inlägg från: EvaChristina |Visa alla inlägg
  • EvaChristina

BF maj 2011

Jag svettas också och har gjort det mer eller mindre hela graviditeten, och mest på natten. Hade en period i mitten av grav när det var mindre men nu vaknar jag helt blöt av svett minst en gång per natt igen.
    Sambon ligger med extra filt på sig och vill inte ha öppet fönster nu när det är flera minusgrader. Själv skulle jag kunna sova utomhus känns det som

• EvaChristina
    Ellenkicki skrev 2011-02-23 17:26:54 följande:
    Hej!  28 fullgångna veckor nu (i v.29), SF mått 29 och hjärtslag 137. Allt verkade bra med pyret där inne. Dock så hade jag inte gått upp något i vikt nu sista 3 veckorna men jag tror det hänger ihop med stress och ingen sömn. Hur sover ni andra? Jag har jättejobbigt att sova något över huvud taget och det skapar jättemycket ångest...  Förlåt om jag klagar men tänkte bara höra om det är någon som vet om det är vanligt att ha jättesvårt att sova nu i 3:e trimestern? Och mest av allt villja höra om något av er med barn sedan tidigare vet om det går över efter förlossningen? Gissar att det blir en annan trötthet då men den här jobbiga insomnian går den över? Hoppas hoppas....
    Jag sover också dåligt nu sedan ett par veckor. Vaknar varje gång jag ska vända på mig eftersom det gör ont i fogarna. Märker att jag sover mycket lättare nu också. Kanske förbereder kroppen sig för att man ska vakna lätt när den lilla kommit?
  • EvaChristina
    Charlott29 skrev 2011-02-25 08:45:45 följande:
    Oj vad mycket roliga bloggar jag har att läsa nu
    Är ju sjukskriven på 50% och har svårt att ta det lungt och vila, men nu har jag ju något att göra

Jag bloggar själv på: liten2011.blogspot.com/
    Jag kunde inte heller kommentera på din blogg. Konstigt att man inte bara kan välja att vara anonym eller att skriva sin egen webbadress... Hur som helst: fin vagn ni köpt! Vi har köpt en Brio Happy Harmony, en röd. Funderade först på brun också. Vi vet inte heller könet, men jag tycker att röd funkar bra för pojkar också.
  • EvaChristina
    Lovelyness skrev 2011-02-26 17:58:15 följande:
    Vi får hoppas att röd funkar på pojkar, jag köpte ju en röd och en lila body idag Drömmer
    Rött och lila har jag också köpt kläder i. Gillar dom färgerna så det får ungen ha oavsett kön
  • EvaChristina

Sover riktigt dåligt nu. Det går liksom inte att hitta någon skön sovställning. Ligger jag på rygg vaknar jag efter ett tag med magont och även illamående ibland. På sidan är inte heller skönt mer än korta stunder, sen vaknar jag och armar har somnat och det gör ont mellan benen så fort man ska vända sig. För att inte tala om alla toabesök... Var bara tvungen att klaga ur mig lite I övrigt mår jag rätt bra. Från nästa vecka kommer jag jobba 80% istället för fulltid, det känns bra. Lite extra vila kommer göra gott. I magen bökas det om rejält nu. Känslan är lite annorlunda mot tidigare och jag tror att det beror på att bebisen har ändrat läge och ligger med huvudet nedåt. Känner som krafsande (av händer?) en bit ner på en sidan och högre upp sparkar det till så jag halvt tappat andan ibland :)

• EvaChristina

Oj vad ni skriver! Cravings hade jag nog mest i första halvan av grav. Räkor blev jag otroligt sugen på och det var ju lite märkligt eftersom jag inte ätit det på ca 10 år (varit helveggo). Vegetariskt protein i form av sojaprodukter och quorn kunde jag däremot inte alls få ner i början. Annars är jag nog mer sötsugen än vanligt, mer sugen på kolhydrater över huvud taget, men inte någon speciell craving sådär... Tröttheten ja. Jag sover också dåligt som jag redan skrivit. Vaknar stup i kvarten. Tröttheten är liksom normaltillstånd nu. Och så lite man orkar i form av rörelse! Andfådd för minsta lilla. Vad jag längtar nu! Vår lilla räka där i magen, så nyfiken på vem det är, hur hon/han ser ut, vilket temperament osv.

Svar på tråden BF maj 2011