BF maj 2011
Down under: Vilka fina bilder. Jag hoppas på ett 3D ul nästa gång vi ska på ul i mars. Då är jag i vecka 32.
Down under: Vilka fina bilder. Jag hoppas på ett 3D ul nästa gång vi ska på ul i mars. Då är jag i vecka 32.
Hej allihop! Har varit hos bm idag. Är i v.24+5. Magen var 24cm, mitt blodtryck 100/60, bebbens hjärtljud 137, mitt blodvärde 107, har gått upp 4,5kg sen inskrivningen. Allt verkar ok förutom blodvädret som är lite lågt, men jag äter Niferex 2/dag, så mer än de skulle jag inte stoppa i mig. Har däremot en fundering; berättade för bm att jag fått ont under magen, vid blygdbenet och har ont i den ena höften. Det gör ont att resa och sätta sig, samt att vända sig i sängen. Enligt vad jag läst har jag gissat mig till att det kan vara foglossningar. Har ett foglossningsbälte som jag använder flitigt och det känns bättre om jag använder detta. Men när bm mätte magen tryckte hon på blygdbenet och sa sen att hon förväntade sig att jag skulle säga till att det gjorde jätteont, för ALLA som har foglossningar har ont när bm trycker där. Visst kände jag ett tryck, men jag hade inte vrålont. Min fråga till bm blev då: -Om jag inte har foglossningar, varför har jag då ont? Hon kunde inte svara på detta. Kan någon av er?
Vi har två tjejnamn klara sen en tid tillbaka. Antingen Minna eller Meja och sen ett släktnamn i andranamn; Inga. Om det blir en pojke har vi kommit fram till två förslag; Leo eller Isak. Jag hade dock helt andra förslag från början: Matheo, Melvin, Sixten eller William. Mannen hade mer traditionella namn; Fredrik, Johan eller Jakob. Jag är oxå rh-negativ och kommer att få en spruta i rumpan efter att barnet är fött. När det gäller vagn har vi köpt en begagnad Emmaljunga edge duo combi. Köpte en kompis vagn för 1800:-, förbaskat bra pris!! Två chassi ett med teleskophandtag och ett med vinklat handtag. Hårdliften är ny - aldrig använd, likaså parasollet. Det finns såklart en sittdel oxå! Vi har köpt ett babyskydd oxå. En Akta Graco från 2010.
MadeleineLouise. Jag undrar vad din definition på stora bindor är? När jag hade mens använde jag nattbindor dygnet runt pga rikliga blödningar. Behöver jag använda större?
Ahaa, tack för snabbt svar ML!!
Barbabelle. Vi väntar vårt första barn och har köpt en hel del redan nu. Babyskydd, babygym, barnvagn, babysitter, ett startade babykläder i storlek 50 + 2 body och ett par byxor, 2 påsar med beg.kläder i storlek 50-68. Sen har vi fått ett skötbord, amningskudde och en barnstol. Jag känner att jag vill vara färdig med så många saker som möjligt, ha ställt iordning, tvättat kläderna mm till jag är i vecka 35. Sen är frågan hur länge jag är mobil och orkar med att fixa överallt. Jag vill nog ha färdigt allt så snart jag kan, helst inom ett par veckor.
Har varit på kontroll hos BM idag. Är i vecka 29 ( 28+3) och har gått upp 2,4kg. SF 30cm, glukosbelastning är inte gjord, men däremot tog jag blodprov 2h efter en stadig frukost och värdet var 5,5 (bra!!). Blodvärdet hade stigit från 107 till 115 (tar dubbla järntabletter). Blodtrycket 95/55. När vi lyssnade på bebisens hjärtljud så fick bebben in 3 rejäla sparkar rakt på dopplern. Som jag skrattade... Hjärtljuden låg på 136. Allt var bra. Kanoooon!
Vix: Vilken fin bild! Själv längtar vi till den 10 mars då vi ska få se vårt lilla underverk.
Tänkte ge mig in i namndjungeln. Vi har inte alls något namn på E, varken tjej -eller killnamn. Vad gillar ni, Minna eller Meja, Leo eller Isak?