• amisej

BF maj 2011

Maggan08:
    Känner igen mig där, samma sak hände mig också under natten. Hade värk 5-7 min emellan och trodde att Japp snart e det dags men sen lyckades jag somna om och vaknade på morgonen utan värk men som vanligt några SD.
    Får se ifall de händer mått inatt :D

Tänkte kolla med er tjejer det här med sista knuffet (sex)
    En kompis sa att mannen ska komma i en 3 gånger ifall man vill att de ska hjälpa.
    Stämmer detta el?
    Har någon testat detta och har det hjälpt??
    Tacksam för svar

• amisej

Ush testade sista knuffet igår kväll och fy som de sved och gjorde ont...
    Kändes som om jag hade rakblad i mig.
    Det hjälpte iallafall inte på mig. Känner inte av nått alls!!
    Hur går de för er andra?
    Känner mig så seg i kroppen idag, kan bero på detta piss väder Ush vill ha lite sol o värme

• amisej

Oj aaa Maggan det e en bra fråga som jag undrar över också ??
    När ska man ringa in egentligen. Har samma som du ibland mer värk o ibland mildare. 5-6 min emellan kommer dom och har tatt en Alvedon för en timme sen.
    Vill helst inte ringa och bli hemskickad :S

• amisej

Har ännu inte ringt. Tog en alvedon och somnade. Vaknade för en halvtimme med värk starkaste hittills. ( men nu e frågan e dom starka nog )
    Tog Värktimer mellan dom och de visade en frekvens på 2.47 min mellan 5 senaste värk.
    Har tatt en till Alvedon ska avakta lite och se vad som händer annars ringer jag till BB

• amisej

Ush natten va jobbig. Värkarna avtog aldrig och jag ringde in. Barnmorskan sa att jag skulle ta en tredje Alvedon och avvakta.
    Till slut blev jag så pass trött och lyckades Somna om igen...
    Barnmorskan sa att ifall de inte kommer lite blod eller vattnet inte har gått då ska jag stanna hemma.
    Ush litar inte alls på min egen kropp nu.
    Har fortfarande kraftiga SD och värk emellan.
    Får se vad som händer under dagen..
    Ska försöka äta nått nu och sen ut på en liten promenad.

• amisej

Var hos bb nu på vanlig kontroll.
    Bebbens hjärtljud låg på 135-140
    Och magen har sjunkt mycket. Sist ja va hos bb va mitt sf-mått på 35 cm.
    Nu låg den på 33 cm.
    Hoppas på bebis denna veckan.
    Hur går de för er andra. Jag känner ingen värk nu bara ont i bäckenet.

• amisej

Ush jobbig natt man har haft.
    Kraftiga SD, mensliknande värk, lös i magen, ont i svanken, ont i bäckenet.
    Och varje gång en värk kom i samband med SD så kändes de som om någon la en stor fet sten på bröstkorgen och jag började plötsligt andas lite svårare.
    Har någon annan upplevt nått sånt liknande.

Imorgon går man in i v39 och hoppas på en bebis snart.
    Värkarna e desamma sen inatt och SD med.
    För att kunna sova nått inatt fick jag nöja mig med Alvedon.

Min slemmpropp gick för 2 veckor sen blir de imorgon ochvingen bebis här inte.
    Det e så olika. Men hoppas snart ni får träffa eran!!

• amisej

Ohhhhh detta e såååå typiskt. Bebisen kan komma när som egentligen och vad händer? Ju min kära man får brandlarm och det visar sig Att han e nära växsjö för det e stor skogsbrand där Som flera brandstationer kämpar mot. Det roliga vore nu ifall bebisen bestämmer sig för och komma Och växsjö ligger typ 100 km ifrån oss  Snälla bebis stanna i magen (trodde aldrig jag skulle säga så här) hihi Hur går de för er andra? Blir de några bebisar för eran del?

• amisej

Saso87 ett stort grattis!!!
    Gud så skönt och höra att allt gick bra.
    Vila och njut nu!!! Hoppas på min egen bebis snart också men här står de stilla
    . Är allmänt seg pga vädret och ligger i sängen och tar det lungt

• amisej

Min bebis enligt bm e fixerad och ligger långt ner. Men dom här senaste dagarna har bebisen sparkat, hoppat och Gud vet vad hittat på för bus där inne.
    Kan bebisen ha "lossnat" som de nämndes tidigare el???

Svar på tråden BF maj 2011