Inlägg från: ljusgläntan3030 |Visa alla inlägg
  • ljusgläntan3030

BF maj 2011

Jag fick också tjej på båda testen.. (och sambon som är så säker på en kille hehe)

"The day you deliver, outside will be windy. Your baby will arrive in the early evening. After a labor lasting approximately 16 hours, your child, a girl, will be born. Your baby will weigh about 8 pounds, 4 ounces, and will be 20 inches long. This child will have dark hazel eyes and fluffy blonde hair."

Är det troligt som ni fått med hårfärg och ögonfärg?? Det där var väldigt troligt för oss.

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Jag tror vi kommer vilja göra kub-test...

3 dagar kvar till UL.. som man har väntat haha.. får verkligen hoppas de är nån därinne så dåligt som jag mår..

hoppas jag klarar att jobba nästa vecka.. känns emellanåt som jag har influensa och kräksjuka på en gång..

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Åh jag är så nervös.. ska på första ultraljudet om två dagar, på onsdag, och jag tycker det känns som att symptomen är mindre, eller inbillar jag mig.. usch.. jag vill bara gå och gömma mig och inte prata med någon tills vi varit och fått beskedet hur det ligger till men det är inte så lätt på jobbet ;)

Jag har bara varit gravid en gång innan och det sluta i mf i vecka 7.. nu är jag i vecka 8 så det är väl för att jag varit med om det jag oroar mig. Skönt att få veta hur det ligger till samtidigt som det känns såå nervöst!!!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 07:02:20 följande:
    alltså jag har blivit helt übernojjig!!! Jag är helt övertygad om att det inte finns en gnutta liv kvar... har knappt inga symptom kvar men har varken haft ont eller någon blödning... jag måste verkligen ringa barnmorskan idag!!! Detta sätter sig på psyket!!!!!!

Jag tänkte på en annan sak, var det inte någon som skrev att magen kunde svälla i början för att sedan gå tillbaka? Jag känner mig inte alls så svullen längre och kan dra in magen som vanligt nu och det känns ju helt konstigt... går i v 10 idag... kanske ska begära på ett VUL? För vad ja har förstått känner man inte av ett MA!?
    Sådär känner jag med, med magen alltså, inte lika svullen längre.. jättekonstigt!?

Tack!! skalbagge och Tid för barn 75 för ert stöd.. ja man får bara hoppas på det bästa!! imorn gäller det...
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Hej på er!!

Idag såg jag hjärtat slå på UL.. såå härligt!!

MEN hon sa att den var för liten för att vara i vecka 8, enligt storleken var den i vecka 7 och hon sa att min bf nu är 22 maj istället för 12 maj!?

Jag vet när jag hade ägglossning för jag tog äl test som gav utslag så att det skiljer 10 dagar vore väl helt otroligt??

Men hon gav en varningsflagga att det kan också bero på att den lilla växer tillbaks tyvärr så vi fick en ny tid om 12 dagar för att se om den växt något eller tillbakabildats.

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Jag tar postafen mot illamåendet, hjälper mig faktiskt, tur att de finns!

jag skulle gått in i v.9 idag men efter UL så är jag i vecka 7 fortfarande...

~ Bf 22 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Fru J skrev 2010-10-01 16:33:58 följande:
    Vet ni, var inna på akuten ogår för jag fick en blödning, men allt såg bra ut...och det ligger två foster i min mage!! Omtumlande så det är inte sant! Förta barnet blir både ettan och tvåan !!
    Vad kul.!! grattis!!
    maj09 skrev 2010-10-01 15:18:41 följande:
    Jag är också sjukt sugen på pizza......
    Jag har också sjukt mycket craving för pizza!!! skönt att höra fler som har så.. skulle kunna äta de nästan varje dag men försöker äta nyttigare än så hehe...
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Tid för barn 75 skrev 2010-10-02 20:02:29 följande:
    V.8+5
    Har hänt en del men samtidigt inte... Har mått så dåligt och gör det fortfarande pga. migrän som sitter där som ett ok hela tiden. Käkar tabletter så gott som varje dag. Fick en blödning i förrgår och började storgråta inför dottern ( 13 mån ). Satt där på toa och grät som ett barn för att jag trodde jag skulle få missfall. Dottern börjar då skratta därför att hon tror att jag skrattar och hela situationen är absurd...

Jag ringer S.U (vi har gjort ett FET via IVF) och lyckas få en tid samma dag för ett VUL. Blir så lättad att jag lyckas samla mig. Kommer in och får träffa världens bästa personal som snabbt kollar och konstaterar att den lille/lilla krabatens hjärta slår fint och att den ser välmående ut. PUUUH... är inte van vid blödningar alls. Så var det inte sist. Anknyter till en tidigare diskussion med sign. Skalbagge och kan verkligen instämma i vikten av att få göra ett VUL under sådana omständigheter då man tror att det håller på att gå fel.

Hade ingen stor blödning - men det var blod i trosskyddet och känsligheten under graviditeten tillsammans med oron för att utsätta fostret för migränmedicinen gjorde mig helt utom mig av oro.

Ville bara berätta, kanske fler som blöder lite och är oroliga - nu vet man av egen erfarenhet att det inte behöver betyda att något är fel!
    så skönt det var ok!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Jag är i vecka 9 (enligt mig själv) men i vecka 8 enligt min bm.. ska på nytt vul den 11 okt och stämmer hennes beräkningar fortfarande då får jag kanske gå efter de men då går vi helt efter fostrets storlek och inte efter när jag hade äl vilket jag vet eftersom jag testade. Men man kanske ska gå efter storleken? de skulle kanske ändå ändrat datumet senare om den var mindre än "normalt" på vanligt ul....

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    amisej skrev 2010-10-08 22:30:09 följande:
    hjälp...

Är de bara jag som e sjukt uppblåst. Kan inte knäppa byxerna, magen e sten hård. Ser ut o vara i 3 4 månaden.
    Folk har frågat ifall ja e gravid, har ba sagt att ja har gått upp i vikt o att ja har mens :S
    Får gå runt med stora tröjer på jobbet.
    Ska man vara så här stor eller och varför e de så?

Vet någon i vilken vecka de e när man kan känna av att bebisen rör på sig inne i magen?? :D
    ja mina byxor spänner nu och det är jätteobehaligt, funderar på att köpa mammabyxor men redan!? känns så tidigt.. jag är i vecka 10.
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030

Jag var på VUL idag.
    Dåliga nyheter.. hjärtat hade stannat och den hade slutat växa sedan vi var sist!?
    Jag känner mig fortfarande gravid, mår illa och ömma bröst, trött osv men det var ett konstaterat MA då kroppen inte fattat att fostret slutat växa. Jag har inte blödit något heller så man är chockad och ledsen.
    Ni får gärna ta bort mig ur listan.
    Lycka till ni andra, hoppas det går bra för er!!

~ Bf 12 maj 2011 ~
  • ljusgläntan3030
    Lovelyness skrev 2010-10-11 18:09:36 följande:
    Jag beklagar ljusgläntan3030
    tack, ditt vul ska nog gå bra!
    ~ Bf 12 maj 2011 ~
Svar på tråden BF maj 2011