BF maj 2011
Glöm inte att fylla i denna när era små sötnosar kikat ut
www.familjeliv.se/Forum-2-13/m58573971.html
Glöm inte att fylla i denna när era små sötnosar kikat ut
www.familjeliv.se/Forum-2-13/m58573971.html
La vie en rose och Nathalieh
GRATTIS till era små underverk!
Fantastiskt vad ni lyckats skapa!
Mys och njut och ta igen er nu.
Nä hörrni....
Nu är jag riktigt TRÖTT på att vara gravid!!
Är i vecka 39 (38+5) och har gått med dessa För....ade förvärkar flera veckor nu! Plus foglossning, plus, sova dåligt, plus halsbränna osv, osv....
(förlåt, var bara tvungen att skriv av mig lite
)
Min första sons förlossning startade 7 dagar innan bf...om samma skulle hända med denna så skall det dra igång imorgon, så jag hoppas på det! Skulle inte förvåna mig om jag bara därför går över....
Werkestam: hur känns det idag? ringde du förlossningen?
JosefineK: då är det verklien nära för dig
Spännande!!
GRATTIS på 30 års dagen!
En annan sak med föräldrapenningen som jag fick klart för mig igår...
om man vill ta ut fp INNAN barnet är fött måste man ta ut MINST fem dagar i veckan, sen när barnet är fött (och före ett års ålder) så väljer man själv hur många dagar man vill ta ut.
Jag har tagit semester den här veckan, men nästa vecka behöver jag ta ut fp även om lillen inte har kommit ännu och då måste jag ta ut fem dagar för nästa vecka. Det var nåt jag inte fattat förrän igår när jag pratade med försäkringskassan.
Nä som hon förklarade för mig så måste man ta ut fem dagar i veckan innan barnet är fött (om man inte blandar med semester och så förståss). Detta för att inte få nåt "glapp" i sysselsättningen som kan påverka SGI.
Sen är det som du skriver att man måste ta ut minst fem dagar från det att barnet är ett år för att behålla SGI.
En djungel detta....
Ja bäst att kolla...återkom gärna med vad de sa! Kan ju faktiskt vara så att hon jag pratade med igår inte gav korrekta uppgifter (eller att jag missuppfattade, gud förbjude
)
Kunde inte hitta info om detta på deras hemsida heller....
Mary...ring FK och kolla, du kanske får ett annat svar än vad jag fick (eller tror att jag fick, jag kan ju ha missuppfattat).