• Mary

BF maj 2011

Jag var hos BM idag. Sf var 28 cm, blodsocker var 4.0, pulsen var 148. Och även vårt lilla pyre låg med huvudet ner :)

• Mary

Men du vet ju inte om han saknar blå anlag... Eftersom de är recessiva syns de ju inte om någon hade haft det i hans släkt...
    Sen har jag också hört att det tar ca ett halvår innan man ser den rätta färgen...

• Mary

Min man är från Bangladesh så det blir sannolikt bruna här med...

• Mary

Mot ryggont rekommenderar jag att sova med en varm "vetekudde" mot den delen som är stel. I mitt fall är det ländryggen...

• Mary

Jag har också ont i nedre delen av magen då och då... Hoppas det inte är urinvägsinfektion... Iofs skulle det vara skönt eftersom man skulle bli av med värken då! Vet inte om man borde ringa läkaren?

Jag kollade på programmet igår. tack för tipset! Gillade det skarpt!

• Mary

Jag tycker tiden går så fort! Bara drygt fem veckor tills jag går på ledighet och sedan ca tre veckor till BF. Enda gången jag har tid att förbereda saker är på helgerna när vi ofta träffar vänner, så jag känner mig snarare stressad... Olika det kan vara :)

• Mary

Jag använder en carriwell gravidbh som jag köpte på babyproffsen... Den är supermjuk och ger ändå ett rätt bra stöd för mig. Så jag tror du ska kunna prova deras bhar i butik.

Dock har jag hört från flera håll att man bör vänta tills några veckor efter förlossningen innan man köper amningsbh pga brösten växer explosionsartat då...

• Mary

Jag ska precis på förlossningsföreläsning på Huddinge sjukhus... Undrar vad de kommer säga... Känns lite spännande!

• Mary

Ladylovelylocks: jag rekommenderar dig att gå på den föreläsningen! Den var över förväntan faktiskt. De gick igenom förloppet för en normal förlossning, och även om vad som händer om man märker att barnet inte mår bra eller inte kommer ut som det ska... Sen på slutet visades en film om amning som faktiskt var välgjord. Den är tydligen helt ny och visade hur man ska komma närmare barnet snarare än att propsa på amning.... Man fick inte gå till förlossningsavdelningen, det hade jag velat, men förstår att de inte bör bjuda in 70 pers varje vecka... Men kort sagt tycker jag att det var väl värt tiden att ta sig dit :)

• Mary

Jag blev lite sugen att prova hallonbladste sen efter vecka 35 efter att ha läst lite på den länken...

Svar på tråden BF maj 2011