Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Kottemor skrev 2010-11-15 18:42:51 följande:

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

Håller alla mina tummar för dig!
  • Lovelyness
    VillHaLiten skrev 2010-11-16 17:05:16 följande:
    Hej, jag hoppar in här :) är i v. 13 och BF är beräknad 25 maj! Har mått oförskämt bra hitills, de e nästan så man undrar om de finns nåt där inne! Ska på Rul den 22 december och längtar så, har ju inte fått se nåt av vårt knyte än. Ska nån ta influensa vaccinationen här??
    Välkommen! Vad skönt att du har mått bra, jag önskar mest att mitt morgonillamående ger med sig snart...Jag tänkte nog inte vaccinera mig, tänkte du? Vaccinerade du dig mot svininfluensa förra året?
  • Lovelyness

Ja jag tog den mot svininfluensan och som jag har fattat det så är det när man inte tagit den som dom rekommenderar årets vaccin, eller? Förstår absolut att du har beslutsångest, lite som att välja mellan pest eller kolera Glad

• Lovelyness
    MammasGos skrev 2010-11-17 08:00:51 följande:
    Vi har fått ul-tid den 16 dec. Längtar sååå! Som alla andra så klart hihi

Ska ni ta reda på vad det blir eller ska det bli en surprise?
    Vi ska nog inte ta redap å det denna gången....gaaah, jag kommer nyfikna ihjäl mig! *s*
    Vi har också den 16 december, visst känns det som en halv evighet dit? Glad
  • Lovelyness

Jag är kanske mest nyfiken i hela världen så jag tänker inte ens försöka intala mig själv att inte ta reda på kön... Min man sa i början att han inte ville veta men nu har han helt plötsligt blivit jättenyfiken och vill också veta. Så vi får väl se om den som göra ultraljudet vill berätta, det står på lappen vi fick att de inte tittar efter kön men jag antar att de kanske gör undantag om det är uppenbart...

• Lovelyness

Gud vilken beslutsångest jag fått om det där vaccinet nu då... Ska ni andra vaccinera er mot influensan?

• Lovelyness

Det är verkligen värdelöst att sitta och läsa på nätet om fördelar och nackdelar, nu är jag ännu mer förvirrad...

• Lovelyness
    jakeline skrev 2010-11-18 10:51:51 följande:
    haha jag har inte läst något, men jag har bara vaccinerat mig en enda gång, och det var för att vi fick det gratis av det stället jag jobbade på då. Det var nog också första gången jag fick influensaliknande symptom...
    Jag har nog aldrig haft influensa, men det ska ju å andra sidan vara värre för då har man tydligen inte byggt upp något som helst skydd. Beslut beslut Skrikandes
  • Lovelyness
    TheLove skrev 2010-11-18 11:04:09 följande:
    Kommer inte heller vaccinera mig, tror jag... Tycker med det är ett svårt beslut men det känns som att risken är större att jag blir dålig av det än att jag ska få influensan...
    vaccinerade du dig förra året?
  • Lovelyness
    morotsland skrev 2010-11-18 11:05:15 följande:
    Jag ska vaccinera mig, litar på att de grundar rekommendationerna på vettiga undersökningar. Biverkningarna från årets vaccin ska fö vara mycket mildare än förra året, det är inte samma sorts vaccin. Och man vet ju att det kan vara farligt för fostret med  hög feber och svåra infektioner, en tredjedel av alla cp-skador antas bero på infektioner under graviditeten. Har heller aldrig haft influensa men med barn på dagis och trängsel i kollektivtrafiken varje dag vet man ju aldrig vad man kan smittas med...
    Det lutar nog åt att jag går till vårdcentralen klockan ett och tar den där sprutan...
Svar på tråden BF maj 2011