• jakeline

BF maj 2011

Åh jag har bara sug efter fetmat just nu... gärna varma mackor med massa smält ost, pizza och hamburgare... Men nej, jag får hålla mig i skinnet och äta nyttigt. Jag är hungrig konstant. Det går kanske en halvtimme från det att jag ätit tills jag är hungrig igen... det är helt sjukt...

~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    minya skrev 2010-09-27 14:55:00 följande:
    haha samma, ju flötigare ju bättre. Men står emot suget och äter snällt en banan eller päron haha. Börjar vågen ticka uppåt för mig så är det kört sen. Nu ska jag inte gå över 65kg har jag sagt
    haha... där nere var det länge sedan jag var...
    ~*♥ meandpeanut.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110513♥*~
  • jakeline
    minya skrev 2010-09-27 16:24:30 följande:
    hehe min kropp klarar inte av så mycket mer än så, var uppe i över 80 vid förra grviditeten och de tog kroppen rätt bra stryk av
    okej då förstår jag... jag gick upp knappt 10 kg förra graviditeten, men då vägde jag mer från början också. Jag var jätteduktig och gick ner till 75 innan jul. det var 13 kg mindre än min inskrivningsvikt, men trots bra mat och träning så har min vikt bara ökat igen... dock inte uppe i tyngsta ogravida än, och tur är väl det... :P

Hur mycket rör ni på er tjejor? Jag har svårt att finna energi att göra något mer än busa med sonen när jag kommer hem. Förut gick jag alltid en lunchpromenad, men nu är jag tokhungrig så jag äter direkt istället för att promenera först... Orkar ju inte gå efteråt. Men jag ska försöka ta mig i kragen igen...
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2010-09-28 07:02:20 följande:
    alltså jag har blivit helt übernojjig!!! Jag är helt övertygad om att det inte finns en gnutta liv kvar... har knappt inga symptom kvar men har varken haft ont eller någon blödning... jag måste verkligen ringa barnmorskan idag!!! Detta sätter sig på psyket!!!!!!

Jag tänkte på en annan sak, var det inte någon som skrev att magen kunde svälla i början för att sedan gå tillbaka? Jag känner mig inte alls så svullen längre och kan dra in magen som vanligt nu och det känns ju helt konstigt... går i v 10 idag... kanske ska begära på ett VUL? För vad ja har förstått känner man inte av ett MA!?
    jag tror inte att du  behöver oroa dig. Förra gången så gick jag ner två kg i början, såg smalare ut och mådde prima. Inte som den här gången... känner mig tung, trött, och konstant illamående... :P Men det är underbart att  vara gravid!
  • jakeline

Appropå fosterbilder så köpte jag Lennar Nilssons fotobok förra gången jag var gravid. Den var SÅ mysig att titta i...

• jakeline
    Sommarnatt2010 skrev 2010-09-30 20:56:35 följande:
    Måste bara fråga..många av er som säger att ni börjar må dåligt i typ v 8-9 någon gång har hört det från flera vänner oxå...Men för mig som mått dålgit (mår konstant illa men spyr inte) sen några dagar efter  + kommer jag att må ännu sämre när jag går in i v 8-9???

En vän sa till mig oj mår du redan så dåligt, det blir tufft...

Bävar inför detta...
    mitt börjar avta lite tycker jag... Förra gången kom det i v 7, men det var inte alls lika farligt som den här gången... Alla graviditeter är olika, det finns inget rätt och fel. Bara för att många mår illa i de veckorna, betyder inte att du kommer få det värre än vad det är nu. Du kanske har tur och det vänder för dig nu!
  • jakeline
    FruganH skrev 2010-10-01 10:27:59 följande:
    Idag (eller iallafall just nu) känner jag mig faktiskt ganska pigg! Herregud, hade nästan glömt av hur det kändes att vara pigg. Har ju i princip varit konstant trött nu senaste 2 veckorna.. Någon mer som är väldigt trött?
    Illamåendet kommer och går som vanligt men humörsvängningarna ska vi inte tala om! Och magen är fortfarande svullen som tusan (vilket jag INTE gillar).
    Hoppas på att symptomen (särskilt tröttheten och den svullna magen) skall börja avta snart eftersom jag ändå är i v 10 (9+3) Tungan ute
    Skönt att det bara är några timmar kvar till helg så att man kan andas ut lite efter en stressig vecka på jobbet.

Förresten! Någon mer som inte är sugen på godis/sötsaker mer? Innan var jag en riktig gottegris och var nog i princip sockerberoende och kände sug efter godis nästan varje dag! Men nu blir jag aldrig sugen på det, vilket ju såklart är jättebra! Men jag trodde att man skulle bli ännu mer sugen på sånt under graviditeten, så jag blev rätt förvånad måste jag säga.
    Tyvärr så har jag istället mer sug efter fet mat (typ hamburgare och pizza och sånt), men det brukar lägga sig när man väl är mätt (även om man inte äter just fet mat).
    Jag har nog sug efter ALLT. vad som helst jag kan stoppa i munnen. Så länge jag får äta... :P Men mest fet-mat... gärna smätlost coh flottigt värre. :P Men jag äter det inte heller så ofta utan knaprar på mina riskakor och frukter och hemlagat för detm esta till lunch och middag
  • jakeline
    Muffe80 skrev 2010-10-01 12:36:33 följande:
    Tycker ni det är dumt att redan ha berätttat för föräldrar samt svärisar att de ska få barnbarn?

Jag är i 9+4....

Åsikter tack :)
    förra gången berättade vi på morsdag, då var jag nog i 11e eller 12e veckan. det passade ju bra som morsdagspresent tyckte vi. Några få fick veta tidigare då vi var på bröllop precis efter inskrivningen. Det var lite mer speciellt att "hålla" det hemligt förra gången. Nu vet i princip alla i våra familjer. Min pappa fick det som förlovningspresent, och mamma var och hälsade på samma vecka ja ghade plussat.

det kan ju vara skönt att ha stöd någonstans ifrån och inte bara sin partner.
    FruganH skrev 2010-10-01 12:53:25 följande:
    Ja, jag försöker också undvika det onyttiga, men det funkar ju inte alltid måste jag erkänna. Men annars har jag också köpt riskakor för det är ju faktiskt gott. Sen har jag en underbar sambo som brukar stå för matlagningen (eftersom han gillar att laga mat och jag tycker det är det tråkigaste som finns!) och ofta så har han middagen klar när jag kommer hem och är superhungrig Glad då är det ju lättare att undvika snabbmat.
    Sen så finns inget matställe direkt nära mitt jobb, så hemlagad lunch blir det i princip alltid!
    Min make lagar också mestadelen av maten hemma. Han är så mycket bättre än jag... :P Varannan vecka är maten i princip klar när ja gkommer hem då han jobbar tidigt, men de andra veckorna får jag sno ihop något till mig och sonen då ha nkommer hem vid sju. Jag håller ju på att svälta ihjäl annars. :P dock blir det många smörgåsrpn med ost på... Och ikväll blir det pizza!
  • jakeline
    Muffe80 skrev 2010-10-01 14:07:15 följande:
    Varför får du inte äta isglass för sambon? :)

Jag ska snart äta hamburgare från Macdonalds... det och sushi är det enda som funkar.

Mitt illamående började i 6+0 och än idag 9+4 är det kvar.

Hej alla förresten, råkade hamna här, hänger mycket i den andra tråden om majmammor också men råkade skriva fel och hamnade här en dag BF den 1 maj
    välkommen hit! ååh sushi... Det är ju såå gott. Som sagt... jag typ drömmer mat just nu... och ändå åt jag en stor portion lasagne för inte så länge sedan... :P
Svar på tråden BF maj 2011