BF maj 2011
Hej på er!
FrökenHanna: Lycka till!
Jag var på min veckovisa CTG-kurva hos BM idag. Fick inte min ord. barnmorska utan en kollega till henne. Tyckte redan från början att bebis verkade lite stressad mot vad hon brukar. Hon brukar ligga mellan 125 - 140, men idag såg jag knappt en enda mätning under 150, utan hon låg hela tiden mellan 150 - 170 och ibland upp mot 180...
Det kändes inte bra och jag frågade om hon inte var mer stressad än vanligt, men BM sa att det såg så fint ut. Ja kurvan i sig såg ju bra ut, den gick upp och ner som den ska, men mot hur kurvan brukar se ut var det väldigt annorlunda.
Hade en konstig känsla idag att jag skulle ringa min BM och fråga om hon kunde ta en titt också.
Hann dock inte ringa innan min BM ringde mig på em och sa att doktorn inte var helt nöjd med kurvan och att de ville att jag skulle komma in imorgon fm för att göra en uppföljning. Hon avslutade med "hängslen och livrem" och att jag inte skulle bli rädd nu...
Lättare sagt än gjort! Jag är livrädd! Vad beror detta på? Vad kan hända?
Inte gjorde det saken bättre att jag är solokvist med sonen ikväll heller.... hade gärna bara lagt mig raklång på soffan till imorgon... tankarna bara snurrar och snurrar...

. Sen fick jag ta halvliggandes och hade då 135/85 så det var ju bättre.