Inlägg från: EvaChristina |Visa alla inlägg
  • EvaChristina

BF maj 2011

Ja vad söta kläder Ladylovelylocks!

Jag har det mesta i klädväg nu. Fick en hel kasse med bebiskläder av en kollega, vissa plagg var till och med prislappen kvar på! Otroligt snällt. Så nu har jag en massa i stlk 50-62.

En cravings jag har är förresten GLASS. Men det har jag nästintill cravings på när jag inte är gravid så det räknas nog inte.

• EvaChristina

Jag tittade också på En unge i minuten och bölade redan i ingressen, haha. Det där tillfället när mamman får upp den nyfödda på bröstet... jag kan knappt tänka på det utan att få tårar i ögonen. :o) Undrar hur det blir när man väl är i den situationen. Jag tror min sambo kommer gråta för fullt, han som bara skrattar åt mig nu i min känslighet när vi ser förlossningar på tv.

• EvaChristina

Hur vet man om det är förvärkar och inte växtvärk? Senaste veckan har jag haft värk nedtill i livmodern från och till, mest kvällstid. Men det känns ungefär som värken i början av graviditeten så jag har antagit att det är livmodern som töjs ut/växer. Kommer kanske förvärkar alltid tillsammans med en sammandragning, tro? Är första barnet så jag har ingen koll...

• EvaChristina
    isolande skrev 2011-03-11 15:32:47 följande:
    Är det någon mer än jag som får som blåmärkeskänsla på magen emellanåt? Det kan vara vissa punkter som ömmar jättemycket i ett par timmar när man tar på dem. Sen hux flux är de borta.

Just nu är mina punkter lokaliserade till strax ovanför naveln. Sjukt obehagligt och irriterande....
    Vad lustigt. För 20 minuter sedan upptäckte jag precis det du beskriver och satt och klagade inför sambon att det var ömma punkter och att jag undrade vad de berodde på. Jag har min ömma punkt högst upp på magen, liksom på "ovansidan".
  • EvaChristina

Usch idag känner jag mig trött på att vara gravid. Jag vill träffa det lilla knyttet nu. Eller inte nu (egentligen), men jag vill att de kommande sju-åtta veckorna ska gå fort.

Jag är så trött och orkeslös. Har inte kunnat sova pga kryp i benen och har samtidigt en massa som måste göras. Mitt uppe i flytt nu. Blir helt matt.

Klaga lite kanske hjälper.

Jag var hos bm idag.

Vecka 31+6
    Blodtryck 55/110 (exakt som förra gången)
    SF-mått 29 (något under normalsnittet nu, men fullständigt normalt försäkrade bm mig)
    Bebis hjärtljud 150 i genomsnitt (typ som det varit varje gång)
    Och bebisen låg som jag trodde med huvudet nedåt och rumpan uppe vid högra sidan om min navel.

Järn och socker kollades inte och jag slapp väga mig också

• EvaChristina
    Charlott29 skrev 2011-03-14 13:28:31 följande:
    Måste bara höra: Blodtryck 55/110? Inte 155/110? Blev lite nyfiken, såg ut att vara väldigt lågt förstatryck?
    Oj, jag vände på siffrorna. 110/55 ska det va!
  • EvaChristina
    mammaE2011 skrev 2011-03-14 15:06:34 följande:
    Låter konstigt att ditt SF-mått skulle vara under normalsnittet? Jag var hos BM förra fredagen och var då i vecka: 31+2 och mitt SF-mått var då 26,5 cm och min BM visade mig kurvan att den följer den precis som den ska. Man kanske inte kan utgå efter hur många cm den ligger på utan hur livmodern helt enkelt växer med tiden??? 
    Med "under normalsnittet" menade jag att jag inte längre var exakt mitt på den linje/kurva som bm visade mig på skärmen. Tidigare har jag legat direkt på den linje som är i mitten av normalspannet, nu var jag pyttelite under. Men det är ju fortfarande inom normalspannet.
  • EvaChristina

Tycker det varit ovanligt lugnt i magen nu sedan igår morse. Visst känner jag lite rörelser, och hicka har jag känt några gånger, men inte de där kraftiga rörelserna som får magen att bölja fram och tillbaka. Har gått och blivit helt nojig nu så jag går och känner efter hela tiden nästan.

Är det fler som har dagar av jättemycket aktivitet som sedan följs av en väldig "slöhet" där inne?

• EvaChristina

Vad skönt att höra att det är fler som märker av slöa dagar inne i magen. Då är det säkert i sin ordning. Igår kväll blev jag så nojig så jag bad sambon lyssna efter hjärtat. Har turen att han relativt lätt brukar kunna höra det. Och jo, hjärtat galopperade på som vanligt så jag kunde somna lite lugnare. Ska försöka sluta noja nu så kommer säkert busfröt igång igen..

• EvaChristina

Helt underbart att få en "normal" natts sömn. Känner mig som en ny människa idag. Igår tog jag till alla knep jag kunde mot krypet i benen och la två stora soffkuddar under bäddmadrassens nederdel, tog magnesiumtabletter och la en iskubspåse under det benet som kröp värst. Om det var det eller min toktrötthet som gjorde det vet jag inte men jag fick sova iaf Härligt. Våra bebisinköp och planerande har fått stå tillbaka ett par veckor nu när det blev bestämt att vi skulle flytta till en större lägenhet. Men på lördag kväll är flytten klar och vi kan skaffa de saker som är kvar - skötbord och div småsaker. Ska bli så roligt när vi har ett rum som kommer bli barnrum också.

Svar på tråden BF maj 2011