• tove83

BF maj 2011

Jodi skrev 2011-02-07 21:26:09 följande:
    Jag är sjuksköterska på ett äldreboende (den enda anställda sjuksköterskan på det boendet). Skickade in papprena den 27/1 så de var snabba med att svara tycker jag! Fick svaret via post, såg att de t om märkt om kuverert från B till A-post... Däremot trodde jag att man skulle få lite mer allmän info om föräldraledigheten som kommer sen (inlogg till fks hemsida för att kunna registrera fp?) , men det kommer väl separat.

Vad jobbar du med? Hoppas du med får ett bra besked!
    logistik å sälj,skickade in 24/1 tror jag??
    jag har skaffat bank id på fk,jätte käckt,kan gå in å kolla samt kolla å fixa fp osv...jag hoppas på besked snart,har fruktansvärt ont i ljumskarna,känns som blåmärken,alla tror väl att jag masserar underlivet på jobbet..hahaha;)

då hoppas jag på svar i lådan snart då;) vare sig posetivt som negativt!!
  • tove83

idag var jag hos bm och på 25veckors kontroll,eller va det nu heter...sf måttet låg på 25 tro jag och mina järn värden lite för låga,så nu blev det järntabletter samt att jag ska äta magnesium tabletter,då jag ofta får kramp i vaderna på natten,dam va ont det gör!!

va mysigt det är att lyssna på hjärtljuden;) slog lite långsammare än sist...
    har varit på klädparty idag för märket Me and I,handlade lite till lilla pyret....man ville ju ha av allt ju;)

köpte även lite till mig själv också för den delen!! dyrt men fin fina kläder!!

• tove83

fick idag besked från försäkringskassan,beviljad havandeskapspenning from den 18 mars;)) Bf 20/5

äntligen börjar det bli lite mera liv i magen,så även sambon får känna;)

• tove83

tror att mitt järnvärde var 124,och jag blev rekommenderad att börja med järntabletter omgående, äter niferex och äter även extra magnesium,för mina vadkramper på natten!!

• tove83
    eelliinnaa skrev 2011-02-17 18:25:20 följande:
    svårt att säga när man inte vet vad nu skrivit.men min chef skrev väldigt noggrant att jag ej kunde omplaceras och att det ej fanns möjlighet att att underlätta mitt plockarbete du det är så varierande varor på varje pall och sen att jag ofta var själv och det ej finns tillgång till kollega på golvet då.
    fick hem pappren igår att jag blev beviljad hel graviditetspenning from 21mars-9 maj!!såå glad, men jag och min chef skrev typ samma samt att jag inte kunde bli omplacerad,jobbar på Ikea,både som säljare samt logistikbiten så det är väldigt tungt för det mesta!!
    pröva om den,vad har du att förlora pått??
  • tove83
    glit skrev 2011-02-22 14:06:52 följande:
    När går ni på mammaledighet? Finns det någon "standard" på när man gör det?
    18:e mars går jag,har fått hel graviditetspenning,Bf 20maj;))
  • tove83

Hemnes skötbord från Ikea ska vi köpa,är som en byrå med skötbordsdel,så när man inte behöver skötbordet längre så kan man ta bort den och vips så har man en byrå!!!

i morgon blir det en tripp till ULLARED;))

• tove83
    Lovelyness skrev 2011-03-01 16:14:15 följande:
    Är ni klara med försäkringskassan förresten? Jag skickade arbetsgivarintyget till min förra arbetsgivare för över en månad sen och han har fortfarande inte fyllt i det trots att jag påmint honom flera gånger. När jag mailade honom idag fick jag autosvar om att han är på semester tills den 10e. Så otroligt tröttsamt
    öhh va?? har fått beviljad grsavidetspenning från 18 mars samt fått reda på min sgi vad den ska ligga på...de har mina inkomster å så redan,har egen sida på fk...är det nåt jag behöver komplettera mera tror ni?? i sådanafall hade de väl skickat det till mig??
  • tove83
    Lovelyness skrev 2011-03-01 18:03:52 följande:
    Eller jag förstod inte vad det hade med mitt exempel att göra snarare
    blev mest rädd att jag hade misst nåt papper?? hade ju varit typiskt mig i sånafall...
  • tove83
    down under skrev 2011-03-01 21:44:20 följande:
    Jag fick ett brev av fk där det stod att jag var beviljad hel graviditetspenning från o med 10 mars men skulle ändå skicka in en blankett till dom där jag skulle skriva i när jag ville börja ta ut den och hur stor del av dag osv... fattar inte vitsen fyllde ju i allt sånt i den första blanketten som man ansökte på och den har ju blivit beviljad?!
    Om jag blivit beviljad att få det från och med den 10 mars så e det så klart att jag tar det från det datumet, vill ju inte jobba längre om jag inte behöver... jaja jag fyllde i samma uppgifter igen och skickade in så får väl se vad som händer nu.
    det pappret fick jag oxå,fyllde i samma grejer en gång till,sedan fick jag hem typ 2 dagar efter det att jag skulle komplettera mina inkomstuppgifter fastän det redan låg inne på fk sida,dvs min sida... och det lades in samtidigt som mina övriga uppgifter dvs 20110127....

det är därför jag blev lite nojig att jag hade missat nåt och att man ska få det som en smäll i ansiktet typ om en månad eller 2 och står utan pengar typ...hade ju inte blivit förvånad på fk då!!
Svar på tråden BF maj 2011