Muffe80 skrev 2010-10-01 12:36:33 följande:
Tycker ni det är dumt att redan ha berätttat för föräldrar samt svärisar att de ska få barnbarn?
Jag är i 9+4....
Åsikter tack :)
förra gången berättade vi på morsdag, då var jag nog i 11e eller 12e veckan. det passade ju bra som morsdagspresent tyckte vi. Några få fick veta tidigare då vi var på bröllop precis efter inskrivningen. Det var lite mer speciellt att "hålla" det hemligt förra gången. Nu vet i princip alla i våra familjer. Min pappa fick det som förlovningspresent, och mamma var och hälsade på samma vecka ja ghade plussat.
det kan ju vara skönt att ha stöd någonstans ifrån och inte bara sin partner.

FruganH skrev 2010-10-01 12:53:25 följande:
Ja, jag försöker också undvika det onyttiga, men det funkar ju inte alltid måste jag erkänna. Men annars har jag också köpt riskakor för det är ju faktiskt gott. Sen har jag en underbar sambo som brukar stå för matlagningen (eftersom han gillar att laga mat och jag tycker det är det tråkigaste som finns!) och ofta så har han middagen klar när jag kommer hem och är superhungrig

då är det ju lättare att undvika snabbmat.
Sen så finns inget matställe direkt nära mitt jobb, så hemlagad lunch blir det i princip alltid!
Min make lagar också mestadelen av maten hemma. Han är så mycket bättre än jag... :P Varannan vecka är maten i princip klar när ja gkommer hem då han jobbar tidigt, men de andra veckorna får jag sno ihop något till mig och sonen då ha nkommer hem vid sju. Jag håller ju på att svälta ihjäl annars. :P dock blir det många smörgåsrpn med ost på... Och ikväll blir det pizza!