Inlägg från: skalbagge |Visa alla inlägg
  • skalbagge

BF maj 2011

Jag undrar om någon kan känna livmodern utanpå magen? Känner ni kanten, eller hur känns den?

Jag kan inte känna mer än att det är hårt.

• skalbagge
    Kottemor skrev 2010-11-15 18:42:51 följande:

Imorgon är det dax för MKP, håll tummarna för mig!
    Livrädd inför undersökningen, men det bara måste göras, klockan 09.15 är det dax!

Hoppas verkligen det går eller har gått bra för dig idag!!!!!
  • skalbagge
    Fröken Löken skrev 2010-11-17 17:38:01 följande:
    jag är lite inne på ditt när med könsneutrala kläder och saker... det är ju lite spännande vad folk har för förutfattde meningar tycker jag!!
    Jag har ju köpt en röd vagn och gissar att 99% kommer att anta att det ligger en flicka i vagnen... det återstår till den 2 maj att se vad  det blir! :)

Har fått mitt UL ändrat, skulle dit den 2 dec men nu blir det REDAN PÅ TISDAG!!!!!

LÄNGTAR SOM EN TOK!! Ska inte ta reda på könet, även om jag är extremt nyfiken så vill jag ha denna överraskningen. Kanske att vi tar reda på det med nr2 bara för att se om man får en till av samma sort eller hur det blir!
    Åh lyckans ost som har fått ditt RUL tidigare än tänkt, varför?
    Jag ska den 2 december och längtar verkligen ihjäl mig!!!!!!
  • skalbagge
    TeamX skrev 2010-11-19 08:35:50 följande:
    Lovelyy och Ladylovelylocks: lycka till med era uppsatser. Själv har jag en D uppsats som ligger och "blaskar" sen i mars då jag fick arbete. Hade en ambitiös tanke om att jag skulle skriva på den lite på sidan om samtidigt som jag arbetade, men det har inte blivit ett skvatt av med det, ha,ha...tiden skyller jag på. Med hus, heltidsjobb och två barn så är tiden helt enkelt den felande länken. Men nån dag kanske jag återupptar arbetet med den... 

Jag vet inte om jag ska vaccinera mig, vacklar fram och tillbaka.
    Sen mår jag inte så bra nu pga problem med sköldkörteln och medicinering pga det, så jag orkar inte riktigt ta beslut, det är så mycket ändå.

Idag ska jag gå och ta nya blodprover för att kolla mitt sköldkörtelvärde och då tänkte jag faktiskt be om att få lyssna på bebisens hjärta. Hoppas de har tid med det!! Vill ju höra att allt är bra därinne, nu när jag känner mig så "ogravid".

Skulle SÅÅÅÅÅÅ gärna velat känna bebisen röra sig eller sparka, men känner nada. Är det någon här som har känt sin bebis i magen än??
    Jag tror nästan helt säkert att jag kännt min lilla plutt sprattla därinne. Det är iaf en känsla jag inte känner igen från tidigare. Det känns ungefär som nervryckningar eller små stötar, svårt att förklara. Vilken vecka är du i? Jag går in i vecka 18 på måndag Skrattande
  • skalbagge

Åh jag börjar bli så himla nervös inför RUL!!!! 2 december närmar sig med stormsteg, kul, spännande men också jättenervöst!!!

Någon mer som är nervös inför RUL?

Jag får såna jobbiga tankar ibland, tänk om inte allt är som det ska!!

Skulle vara skönt att höra hur ni andra känner?

• skalbagge

Jag tycker mig ju oxå känna fladder emellanåt men ibland blir jag tveksam om det är det jag känner eller om det är något annat!

Hoppas hoppas hoppas allt är bra, det är min enda önskan just nu! Kan inte tänka på annat än det lilla livet i magenHjärta

• skalbagge
    TeamX skrev 2010-11-22 09:43:50 följande:
    Kul att läsa hur ni andra känner gällande "fladder" i magen. Trodde inte jag skulle vara så nojjig nu när det är andra barnet på samma sätt som jag var vid det första, men jag är likadan denna gång. Känner mig helt "ogravid" och bara läääääängtar tills man känner den lill*

Jag var i fredags och tog blodprov på MVC. Och jag blev faktiskt lite sur...de var stressade som attans under mitt besök, och jag berättade att jag var lite orolig och att jag gärna ville lyssna på bebisens hjärtljud. Men barnmorskan sa ganska barskt till mig att "nej, det gör vi INTE så här tidigt i graviditeten. Det kan påverka fostret, speciellt pojkfoster som kan bli vänsterhänta av om man lyssnar på hjärtat så tidigt i graviditeten".

VA???? Aldrig hört talas om tidigare. Jag är nu i vecka 17 och med min första grabb lyssnade vi på hjärtljudet i vecka 16. Han är inte vänsterhänt och ingen sa något då om att det kunde vara någon fara för det.
    Nån annan som har hört detta??
    Men herregud vad larvigt!!!! Och om det nu mot all förmodan skulle vara så, vad sjutton spelar det för roll om man blir vänsterhänt?? Vilken knäpp barnmorska!
  • skalbagge
    Fröken Löken skrev 2010-11-22 22:16:09 följande:
    Ska på RUL imorgon:) så himla spännande!

Någon nämnde det här med hjärtljud med flickor och pojkar. Vad säger den myten? Lite nyfiken!
    Åh lycka till!!!
  • skalbagge
    down under skrev 2010-11-23 03:35:31 följande:
    Jag har bokat in ett 3d ul klockan 11 idag!! ska bli så spännande att se den lilla igen och se om det är en liten kille eller tjej där inne!! V 17 idag!
    Va spännande, lägg gärna in bild sen om du har lust att dela med digDrömmer

Men vad gör du uppe klockan 4 på natten, kan du inte sova eller jobbar du på bageri, hihi?
  • skalbagge
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 16:29:00 följande:
    Alltså nu är jag lite smått förvirrad!

Allt såg bra ut, en livlig liten krabat! Men tydligen är jag inte så långt gången som jag trott. Bm trodde v 16 nu, det är ju två veckor!!!! Nytt datum ev 10 maj, det är 8 dagar... Nån som hänger med?
    Någon som kan hjälpa mig reda ut det.
    Senaste mens 26 juli.
    Positivt test 24 augusti, BIM -1 enligt mig.
    Det betyder ju att jag testade positivt typ innan jag nästan ens var gravid!!!
    FattAr ingenting...
    Hmmm, jag kan tyvärr inte hjälpa dig att reda ut det, men förstår att du är förvirrad!!! Skönt att allt såg bra ut och eftersom det gjorde det så är det väl bara att gilla läget och backa två veckor. Men förstår att det känns konstigt, men du behöver väl inte vara orolig om allt var bra, det måste dom väl sagt?
Svar på tråden BF maj 2011