Inlägg från: Sommarnatt2010 |Visa alla inlägg
  • Sommarnatt2010

BF maj 2011

Tiiinaa skrev 2010-11-25 15:35:46 följande:
    Jag bor i Kumla. Nyinflyttad från Örebro.

TACK för alla långa och gulliga svar angående hur täta barnmorskebesöker bör vara nu så här i början. Känner mig inte så "vilse" längre :)

Hörrni jag efterlyser era gravidbloggar. Vill gärna läsa bloggar med tjejer som är lika långt gångna som mig ungefär. Vill ni dela med er av era adresser tro?

Jag själv bloggar på  tinaspinaler.blogg.se/ Är tyvärr rätt dålig på att uppdatera ibland men jag lägger ut magbilder varje vecka och pratar om lite gravidosaker och annat :) Ska sticka lite till bebis också framöver så det kommer jag nog blogga massor om!
    Jag bloggar men har inte avslöjat graviditeten där ännu...Funderar dock på att göra det i helgen. Jag håller på att virka en mobil till barnvagnen och första figuren är klar...=)  

Tänkte nog bara skriva nått i stil med att jag är stolt över min fina sköldpadda och att den kommer bli kanon o barnvagnen...

Är oxå halvdålig på att uppdatera. det är för mycket annat tyvärr :S 
  • Sommarnatt2010
    maj09 skrev 2010-11-28 08:04:34 följande:
    Jag tycker inte att det är så stressande att ligga efter faktiskt. Nu har jag ju BF den 24 maj (utan att ha varit på Rul). Sist följde jag en annan tråd för majmammor och hade då BF den 28 maj så en del låg ju en hel månad före mig nästan. Det var så otroligt spännande när april-maj-juni närmade sig, för vi skrev till varandra till och med under värkarbetet hemma och uppdaterade så fort vi kom hem från BB. Hoppas att vi också följs åt även efter graviditeten. Det skulle vara så mysigt tycker jag. Då kan vi uppdatera BF-tråden med datum då bebisarna kom och vad som kom... En Erik eller en Linnéa.. typ... =)
    Då har vi samma BF....Tycker det lät som en trevlig idé att hänga ihop även efteråt...

Många som gjort tidigt UL o fått datum som sen fått ändrat datum vid RUL.  
  • Sommarnatt2010
    Moi Mokulat skrev 2010-11-28 19:53:03 följande:

Undrar bara om ni har berättat för vänner på FB än?
    Är i vecka 15 nu och fundera på att göra det, men vet inte om det är för tidigt

Det väljer man helt själv, vad som är rätt för någon är helt fel för dig osv...Kommer nog inte skriva något direkt om att jag är gravid där...Men om någon pratar med mig om det där så är det helt oki....Ska dock avslöja i bloggen snart. Men min man vill hinna berätta för några vänner först. Han pratar ju inte i tele så ofta med sina vänner som ja gör med mina =)
  • Sommarnatt2010
    Tiiinaa skrev 2010-11-29 18:02:33 följande:
    Ja jag vet hur det är att bara gå och vänta och vänta på sitt RUL. Men så vips kommer dagen snabbare än du trott :) Nej här i Örebro får man veta könet om man vill, ingen extra kostnad. Vad konstigt det låter att ni får betala extra för det...men det är väl så olika mellan landstingen antar jag. Tråkigt för er är det ju! Känns orättvist lixom då vi och många andra får veta bara man vill!! Hoppas du kan se det själv i så fall då :)
    Hos oss total vägrar de säga könet även om man frågar. De är jätte sura på den punkten. De tar inte ens extra betalt för det...Vill man veta får man åka till någon annan stad o göra köns UL. Velar tokigt mycket om jag vill veta el inte. Just nu vill jag att det blir en överraskning...=)
  • Sommarnatt2010

Vi fick en bild när vi gjorde KUB o den kostade inget...o vad jag har hört så kostar de inget vid RUL heller...Tycker oxå att det är märkligt att det är så väldigt olika rutiner på olika platser vad jäller allt.

Jag har sen i lördags haft lite små ont i magen. Skulle bära ut en kasse tidningar o då bara högg det till sen har det gjort ont. Upplever att det gör mer ont om jag rör på mig mycket eller på annat sätt anstränger mig. Vad tror ni?? Borde det kollas upp eller helt normalt??

• Sommarnatt2010

Madeleine... Fungerade inte att citera. Svårt att veta, är i 15+0 idag. Första graviditeten så vet ju inte hur Samandragningar känns... Men får väl kanske ringa BM. nu har vi iaf Flyttat färdigt så nu ska jag ta det lugnt... Som tur är så tog min man det på allvar när jag sa att det gjorde ont när jag lyfte.

• Sommarnatt2010

hmm undra om jag är sist ut för RUL 27 har vi fått tid :S

• Sommarnatt2010

Nu har jag väldigt försiktigt o blygsamt nämnt att jag är gravid på bloggen...Så när folk börjar fatta kommer jag mer regelbundet att skriva om det även där...Ni som kikar in o läser behöver ju inte skriva något om graviditeten än om ni vill kommentera...Vill se hur många som fattar först. Eftersom jag inte rakt ut sagt att jag är gravid utan bara nämnt det i förbifarten =)

sommarnatt.blogg.se 

Just nu bloggas det om livet i allmänhet o husbygget i synnerhet o troligtvis även liten framöver...

• Sommarnatt2010
    Lovelyness skrev 2010-12-05 19:54:28 följande:
    Vilken söt sköldpadda du har gjort, den har jag också virkat förut. Vad använder du för garn? Jag tänkte virka dom här till barnvagnen amigurumi.ifokus.se/Articles/Read.aspx?Articl...
    Nej gud va söta dom va =) Någon sådan måste jag med göra...men först är det skölpaddorna som gäller :)

Tilda tror jag det heter...Virkade med virknål 2,5 men tyckte det blev lite väl tajt så går upp lite till nästa...
  • Sommarnatt2010

Oj, känns som om det bara kommer pojkar i maj...Jag som tror det är en lite tös i min mage =) Ska bli spännande att se om det blir fler av något kön...

Har flera vänner som sagt att det typ var pojk år eller flick år när de födde...Att det var många av samma kön i deras bekantskaps krets.  

Svar på tråden BF maj 2011