• Ewima

BF maj 2011

barbabelle skrev 2011-04-20 20:26:35 följande:
    Äntligen är mannen hos mig nu sedan 2 dagar och han vart chockad när han såg min mage som blivit stor, ha ha... och att man känner bebisens delar allt tydligare gjorde honom häpen det också. Nu så är han fastklistrad vid mig och inte vill missa en enda sekund när bebisen rör på sig då han tycker det är så häftigt, he he... Så härligt att ha honom vid min sida igen!!! Hjärta

Huaa... Märkt att jag blivit mer törstig nu för tiden har jag märkt... jag som bara dricker och dricker... Är det normalt när det närmar sig till BF?? Går in i vecka 39 (38+0) nu på fredag *jisses, det närmar sig!!*

Imorgon till BM för kontroll med mannen vid min sida för första gången! Hjärta
    Sen är det raka vägen till stan och då ska man vaxa benen, armhålorna och bikinilinjen... Får väl se om jag tål lika mycket som innan då jag inte vart gravid. Har hört att man blir mer känsligare då, spec huden...
    När det är över, ska det bli skönt o slippa tänka på rakningen på ett tag Solig
    Skönt att ha din man hemma igen :)
    Angående törsten så är jag likadan, tror det är kroppens förberedelser inför amningen.

Och jag har läst tvärtom, att inför förlossningen tillverkar kroppen mer smärtlindrande hormon så man är mindre smärtkänslig.

Lycka till med kroppsvårdandet, det ska jag också unna mig snart tror jag Oskyldig
  • Ewima
    STORT GRATTIS TILL KILLEN NATALIEH! Hjärta

Sitter på jobbet och trodde jag skulle få börja klocka onda värkar idag (37+3)  men icke, det var bara gaser i magen FörvånadSkrattande Jäklarns också! (dumma järntabletter ;))

Längtar som attans nu när majbebisarna kommer, meeen jag siktar in mig på att gå över tiden.
     Saker jag inbokat fram till BF för att fördriva tiden:

* Jobbar heltid fram till bf (16maj), sen kör jag deltid när jag passerat 16/5
    * Tvätta spjälsängsgrejjorna. [Ett tips jag fick av en kompis är att sova med bebis täcke och kudde en vecka så de luktar mamma och pappa]
    * Gå till hårfrisören(!) och lyyyyxa till det (klippa, slinga utväxt och färga ögonfransar)
    * Gå på fotvård (tantvarning visst, men stackars barnmorskorna på förlossningen om man kommer med snuskiga vinterfötter upp i nylleKräkst)

På min inköpslista är allt snart klart, det sista som ska kompletteras är:
    * Babybjörn air eller liknande som passar i sommar
    * Belly Bandit så man kommer i sommargarderoben (till år 2019 kanske ;))
    * Amningslinnen/toppar och amningsklänning

Vad har ni andra inbokat/planerat för att få dagarna att gå lite snabbare??
  • Ewima

Skalbagge: Superspännande! Håller tummarna för dig!

Ladylovelylocks: jag hakar på i den tråden! (bf 16/5)

• Ewima

Jean: Jättespännande! Lycka till!

Misswiren: Jag tror att du ska lyssna på din kropp o inte på vad klockan säger. Åk in om du känner att smärtan inte är hanterbar.

Cassie: min dotter föddes i planerat snitt. Och för att ge dig gott mod så minns jag att hela op och återhämtningen kändes som ett tandläkarbesök. Eftervärkarna och tredagars babyblues var den "tuffaste biten" som ingen hade förberett mig på(o jag inte läst om) Lycka till!!!

• Ewima

EvaChristina: Vi kanske kan startaen tråd: "Vi som tolkar minsta grej som tecken på förlossning" Jag är likadan, justnu är det trycket mot underlivet det känns som att bebis huvud håller på att "trilla ut" haha. Ska det vara så i 2-4 veckor till??? (BF 16/5)

Eller såfort jag blir minsta gasig funderar jag "är dethär en värk"? Oherregud vq jag kommer ha kul åt migsjälv i efterhand som överanslyserar alla små små detaljer

• Ewima

Grattis kottemor och Cassie!! Vilken lycka!

Har hamnat i en helknäpp deppighet. Känner mig som jordens sämsta människa och vet inte vart jag ska vända mig...därav skriver jag här. Jag är dessutom extra nojjig nu att förlossningen ska dra igång för sambon är på Mallorca tills på söndag och det känns rätt ensamt...skönt att skriva av mig lite. Förbaskade hormoner

• Ewima

Tack för er hjälp. Jäkla hormoner :S

Tove83: Jag samlar också en massa vätska i händer o fötter och fingrarna domnar på natten.

Harbörjat få hårda (för?)värkar. Jäklar om det drar igång och sambon är borta till söndag. Öjöj

• Ewima

Amisej: spännande att få uppdaterat hur din natt varit. :)

Tove83: jag har BF 16/5, när är du beräknad?

Svar på tråden BF maj 2011