BF maj 2011
Sen har brösten svullnat nåt enormt och det gör ont att ha bh på sig. Trycker jag så kommer det ut lite mjölk - lite läskigt!

Får jag fråga varför du inte ska amma? Amning är ju ett personligt val som ingen ska lägga sig i, men jag tycker bara att det är intressant att veta hur olika människor tänker i frågan.
Jag har precis slutat amma min (snart) tvååring. Jag fick en del kommentarer i höstas då jag fortfarande ammade mitt barn 4-5 gånger/dag samtidigt som jag var gravid. I januari iår ammade jag bara morgon och kväll och för en månad sedan slutade jag helt för att försöka undvika en konflikt när den ny bebisen kommer. För mig är det så naturligt med amning och det är faktiskt mycket möjligt att min första kommer att vilja smaka en slurk även i sommar. Inte bland folk, men hemma.
skalbagge: Om jag var du skulle jag testa, apotekets är ju en billig investering. Det beror ju på hur långa dagar du ska vara borta, hur länge du ska göra på det sättet (de äter ju i regel mer och mer...), om det känns ok att komplettera med ersättning eller om du gärna vill helamma etc. Du kommer nog att behöva ha med dig en pump och pumpa på plats också för att lätta på trycket. Jag glömde pumpen en gång när jag skrev en fyra timmars tenta och höll typ på att spricka