• bellbar

BF maj 2011

Varit hos BM igen... Allt såg bra ut!

Går in i vecka 30 (29+0) imorgon. Jisses, vad det närmar sig... Spännande!! :)

Hittills har jag gått upp 7 kg sen inskrivningen.

SF mått 28 cm, normalt och växer som det ska. Skönt! :)

Hjärtljudet, det tog lite längre tid idag eftersom bebisen var för vild att hjärtat slog i en rasande fart när jag låg på rygg, så bad BM att jag skulle ligga på sidan istället. Efter en stund slog hjärtat till det normala. Phuu. BM sa till och med att det måste vara en vildis därinne och jag nickade instämmande!! Det är h*n varjedag!! Skrattande

Blodtrycket såg även bra ut, glömt hur mycket det var, grr. Nästa gång jag ska dit den 7e mars då ska jag se till att skriva ner allt sen inskrivningen. Blodsockret låg på 5.5 och det såg även bra ut.

• bellbar
    Sommarnatt2010 skrev 2011-02-17 14:08:46 följande:
    Det tror jag det kan vara..en vän till mig fick avslag på första ansökan, det var oxå någt med hennes ansökan o chefens. Sen var ju iofs hennes chef väldigt förvånad över att hon inte fick HP Så de gjorde en ny ansökan o den gick igenom. Vad jobbar du med???
    barbabelle skrev 2011-02-17 14:05:06 följande:
    Varit hos BM igen... Allt såg bra ut!

Går in i vecka 30 (29+0) imorgon. Jisses, vad det närmar sig... Spännande!! :)

Hittills har jag gått upp 7 kg sen inskrivningen.

SF mått 28 cm, normalt och växer som det ska. Skönt! :)

Hjärtljudet, det tog lite längre tid idag eftersom bebisen var för vild att hjärtat slog i en rasande fart när jag låg på rygg, så bad BM att jag skulle ligga på sidan istället. Efter en stund slog hjärtat till det normala. Phuu. BM sa till och med att det måste vara en vildis därinne och jag nickade instämmande!! Det är h*n varjedag!! Skrattande

Blodtrycket såg även bra ut, glömt hur mycket det var, grr. Nästa gång jag ska dit den 7e mars då ska jag se till att skriva ner allt sen inskrivningen. Blodsockret låg på 5.5 och det såg även bra ut.
    Har du inte fått en egen liten lapp som de skriver i var gång du är där..här får man en egen liten "jornal" som de fyller i allt sånt på...Det är bra för då kan man själv följa med på ett annat sett o det är roligt att jämföra med andra..
    Jo, det borde jag ha fått. Får be bm nästa gång jag är där då jag nu fått veta att man kan få en sådan egen liten lapp... BM fyller allt i datorn, så som sagt nästa gång jag är där får jag be henne skriva ut pappren... :)
  • bellbar

Går in i vecka 31 idag GravidHjärta
    Bebisen busar för fullt varje dag och det är så mysigt!
    Nu börjar det kännas att det närmar sig... "Bara" 9 veckor kvar? Vart har tiden tagit vägen?
    Som alla andra brukar säga "njut så mycket du kan" - visst gör jag det men.. det känns som att det inte är tillräckligt för tiden går så himla fort!!

Har läst lite igenom och skönt att flesta av er mår bra och allt är som det ska.

Ska till BM igen den 7e mars, det närmar sig. Spännande! :)

• bellbar
    Hiavatha skrev 2011-02-25 17:52:09 följande:
    Jag ska också på nästa BM besök den 7e! =) Här är det 74 dagar kvar (till vecka 40 åtminstone Drömmer )
    Jag tycker också att tiden bara flyger fram, det var ju så nyss man blev gravid Solig Inte ska det väl det vara över riktigt än (tycker jag iaf som inte har haft några problem (ännu) he he)

FrökenHanna Bra att du äntligen blev sjukskriven, lycka till nu! {#emotions_dlg.flower}
    Kul att vi ska till BM samma dag! :) 69 dagar kvar för min del...

Nej, håller helt med dig, inte ska det väl det vara över riktigt än tycker jag med, som också inte haft några problem (ännu) heller... hih
  • bellbar

Min har tydligen hittat sitt favoritställe i magen, tydligen högra sidan, och det har varit så sedan vecka 27..
    Skrattar alltid när magen ser "sne" ut, speciellt högra sidan ser större ut än på vänstra och dessutom hårdare det också. Ser inte klokt ut, hi hi Solig

Hur för er? Vänstra eller högra? Glad

• bellbar
    Lovelyness skrev 2011-02-25 23:06:23 följande:
    Min bebis har också en favoritsida och har bosatt sig till vänster i magen, han har till och med gjort hela min mage sne så naveln sitter 1 cm fel åt höger haha
    Haha... Komiskt, eller hur... =)
  • bellbar
    Jean skrev 2011-02-25 23:40:24 följande:
    Min mini ligger ocksa pa hogra sidan. Glad Huvudet ner och rumpan in under revbenen sa barnmorskorna kan kanna ryggraden langs hogra sidan med handerna. Har legat sa minst den senaste manaden dom 3 ganger jag blivit udersokt. Sa jag kanner igen de dar med sne mage... Glad Fast jag maste saga att ibland kanns de som mini ligger i sido lage men de ar nog bara armar och ben som sparkar.
    Hihi, kul  =) Dock ibland har jag svårt att skilja vad som är vad. Men just idag kände jag något tydligt, huvudet uppe rumpan nere och så sparkar h*n för det mesta nere och boxar uppe vid högra revbenen... Så börjar jag inse att det varit så sedan ett par veckor och det händer också att h*n ligger i sido läge men det händer inte ofta... =)
  • bellbar

I måndags har jag varit på kontroll hos BM, hade en annan BM då "min" var sjuk den dagen

Är i vecka 32 (31+4) idag alltså.

SF måttet låg på 29 (senaste besöket 21a feb låg SF måttet på 28), och BM sa att hon och "min" BM kan mäta på olika sätt, eller magen spänd eller bebisen ligger ihopkurad som en boll men hänvisade mig till Ultraljudsbarnmorskorna på Liljeholmen för tillväxtskontroll för säkerhetsskull. Blev aldrig orolig och såg fram emot att se mirakelängeln igen efter flera veckor! :)

Undersökningen gick bra. Normal hjärtaktivitet. Normal fostervattenmängd. Och h*n väger 2110 g (i måndags) - vår älskade växer så det knakar! :) Huvudet nere, rumpan uppe i vädret på högra sidan och fötterna på vänstra Solig Moderkakan ligger i livmoderns bakvägg. Men dom ville ändå att jag skulle gå på extra kontroll, och hänvisade mig till SÖS. Sagt och gjort, åkte dit samma dag (fick tid och jag hade tur den dagen!). Samma svar där, allt såg bra ut, förutom en sak som jag gärna vill tala om för er, men det kan avslöja könet och många mina vänner är medlem härinne, då dom inte vet bebisens kön. Obestämd Hehe... Men dom ville ändå att jag ska dit igen 30e mars. Ej allvarligt och så, men det känns bra för mig och för dem att kontrollera det här extra. Det brukar försvinna under graviditeten, om det inte gör det, får h*n äta medicin så att det försvinner. Så ingen oro här för min del, är bara glad att jag fick all information på samma dag! Viktigast av allt är att h*n mår bra som h*n ska och att h*n är sååå livlig därinne! :)

Blodtrycket såg bra ut på mig. Även blodprovet.

Har gått upp 1 kg sedan 21a feb. Väger 67 kg nu och har gått upp sammanlagt 8 kg sedan inskrivningen.
    Ska dit igen den 21a mars. Spännande!! :)

Nu på fredag går jag in i vecka 33. Sjukt fort!! Tungan ute

• bellbar
    barbabelle skrev 2011-03-09 13:02:17 följande:
    I måndags har jag varit på kontroll hos BM, hade en annan BM då "min" var sjuk den dagen

Är i vecka 32 (31+4) idag alltså.

SF måttet låg på 29 (senaste besöket 21a feb låg SF måttet på 28), och BM sa att hon och "min" BM kan mäta på olika sätt, eller magen spänd eller bebisen ligger ihopkurad som en boll men hänvisade mig till Ultraljudsbarnmorskorna på Liljeholmen för tillväxtskontroll för säkerhetsskull. Blev aldrig orolig och såg fram emot att se mirakelängeln igen efter flera veckor! :)

Undersökningen gick bra. Normal hjärtaktivitet. Normal fostervattenmängd. Och h*n väger 2110 g (i måndags) - vår älskade växer så det knakar! :) Huvudet nere, rumpan uppe i vädret på högra sidan och fötterna på vänstra Solig Moderkakan ligger i livmoderns bakvägg. Men dom ville ändå att jag skulle gå på extra kontroll, och hänvisade mig till SÖS. Sagt och gjort, åkte dit samma dag (fick tid och jag hade tur den dagen!). Samma svar där, allt såg bra ut, förutom en sak som jag gärna vill tala om för er, men det kan avslöja könet och många mina vänner är medlem härinne, då dom inte vet bebisens kön. Obestämd Hehe... Men dom ville ändå att jag ska dit igen 30e mars. Ej allvarligt och så, men det känns bra för mig och för dem att kontrollera det här extra. Det brukar försvinna under graviditeten, om det inte gör det, får h*n äta medicin så att det försvinner. Så ingen oro här för min del, är bara glad att jag fick all information på samma dag! Viktigast av allt är att h*n mår bra som h*n ska och att h*n är sååå livlig därinne! :)

Blodtrycket såg bra ut på mig. Även blodprovet.

Har gått upp 1 kg sedan 21a feb. Väger 67 kg nu och har gått upp sammanlagt 8 kg sedan inskrivningen.
    Ska dit igen den 21a mars. Spännande!! :)

Nu på fredag går jag in i vecka 33. Sjukt fort!! Tungan ute
    Även fosterljudet lät bra. :)
  • bellbar

Kollade just på pappret som jag fick i måndags från ultraljudet. Beräkning vikt på bebisen, förväntad 1870g, men h*n väger 2110g .. Avvikelse i procent +12,8% .... Det är ju mycket för att vara i vecka 32 (31+3 - i måndags)?
    Ser även att det är vanligt att bebisar väger runt 1600-1800g under vecka 32... Hjälp, kommer jag föda en stor bebis? Hoppas bara att det saktar ner med vikten ju närmare förlossningsdagen kommer... Drömmer

Insåg nu att jag skrev fel, idag är jag i vecka 32 (31+5) - ej 31+4 som jag skrev i tidigare inlägg....

Svar på tråden BF maj 2011