barbabelle skrev 2011-03-09 13:02:17 följande:
I måndags har jag varit på kontroll hos BM, hade en annan BM då "min" var sjuk den dagen
Är i vecka 32 (31+4) idag alltså.
SF måttet låg på 29 (senaste besöket 21a feb låg SF måttet på 28), och BM sa att hon och "min" BM kan mäta på olika sätt, eller magen spänd eller bebisen ligger ihopkurad som en boll men hänvisade mig till Ultraljudsbarnmorskorna på Liljeholmen för tillväxtskontroll för säkerhetsskull. Blev aldrig orolig och såg fram emot att se mirakelängeln igen efter flera veckor! :)
Undersökningen gick bra. Normal hjärtaktivitet. Normal fostervattenmängd. Och h*n väger 2110 g (i måndags) - vår älskade växer så det knakar! :) Huvudet nere, rumpan uppe i vädret på högra sidan och fötterna på vänstra

Moderkakan ligger i livmoderns bakvägg. Men dom ville ändå att jag skulle gå på extra kontroll, och hänvisade mig till SÖS. Sagt och gjort, åkte dit samma dag (fick tid och jag hade tur den dagen!). Samma svar där, allt såg bra ut, förutom en sak som jag gärna vill tala om för er, men det kan avslöja könet och många mina vänner är medlem härinne, då dom inte vet bebisens kön.

Hehe... Men dom ville ändå att jag ska dit igen 30e mars. Ej allvarligt och så, men det känns bra för mig och för dem att kontrollera det här extra. Det brukar försvinna under graviditeten, om det inte gör det, får h*n äta medicin så att det försvinner. Så ingen oro här för min del, är bara glad att jag fick all information på samma dag! Viktigast av allt är att h*n mår bra som h*n ska och att h*n är sååå livlig därinne! :)
Blodtrycket såg bra ut på mig. Även blodprovet.
Har gått upp 1 kg sedan 21a feb. Väger 67 kg nu och har gått upp sammanlagt 8 kg sedan inskrivningen.
Ska dit igen den 21a mars. Spännande!! :)
Nu på fredag går jag in i vecka 33. Sjukt fort!!

Även fosterljudet lät bra. :)