Inlägg från: TeosMamma |Visa alla inlägg
  • TeosMamma

BF maj 2011

Fröken Hanna; Grattis, vilken underbart söt liten tjej! Har inte kunnat läsa på ett tag men har nu läst igenom allt och förstår att du haft det riktigt jobbigt, skönt med denna present i slutet nu! Hoppas du kan vila och bara njuta i vårsolen nu! Hjärta

• TeosMamma
    Fröken Löken; Trist att även du drabbats av havandeskapsförgiftning, hoppas verkligen allt går bra för dig, du är ju i bra händer Skrattande

Nu börjar man bli stor, någon mer som märkt det? Hahaha Flört Jag som varit så lugn med det hela börjar undra hur i hela världen man ska bli av med allt detta någon gång... Nåja, blir höstens problem i sommar ska det njutas av bebis och livet! 
    Var hos BM i tisdags, v.37 (36+0)
    Sfmått 35, har dragit ifrån mittenkurvan lite... BM tyckte inte det var konstigt att jag knappt kunde andas eftersom den lille godingen tryckt upp rumpan ända nästan mellan brösten, ser sjukt ut, 2 bröst och sen en knöl Skrattande 
    Annars allt bra, huvudet ned ruckbart, Hjärtljud 135 och HB nu 119, skönt. Har dragit ned på järn lite nu för magens skull.

Jag tänker inte på sjukdomar, är medveten om att barnet kan få det men får ta i det då i sånt fall. Jag har svårt att ta ut sorg i förskott, tar hellre ut glädjen i förskott och hanterar sorg/problem när det kommer... men det är jag det, alla är olika! 
    Min mamma har ett kort på väggen där det står; "Ta ut glädjen i förskott så får du roligt två gånger" Det har jag nappat på Flört 
  • TeosMamma
    Tiiinaa skrev 2011-04-15 14:41:35 följande:
    En fråga: Är det någon som härdar sina bröstvårtor? Min BM sa för ett tag sedan att det kan vara bra att gnugga med en handduk och nypa lite i bröstvårtorna emellanåt nu innan bebisen kommer för att de inte ska vara så känsliga sen när man ska amma. Men jag tycker det är så fruktansvärt obehagligt så jag har slarvat en del med denna uppgift..
    Min BM sa också att jag kunde göra det om jag ville men att hon var osäker på om det verkligen hjälpte. Jag har jättekänsliga bröstvårtor så jag är rädd för amningen redan nu, men, men, bara att bita ihop, får man såriga bröstvårtor så får man ta det då och det går ju över. Flört 
  • TeosMamma
    Jean skrev 2011-04-17 12:36:41 följande:
    De har med att stimulera sina brostvartor... Hur tidigt kan man borja testa med de??? Ar skapligt sugen pa att fa de overstokat snart. 1 vecka och 5 dagar kvar och hur ont som helst i mina hofter. Bebis ar sa langt ner nu att allt mjukats upp och hamnat fel kanns de som. Akte in till stan igar for att handla lite klader men fick vanda tillbaks till bilen direkt jag kom in i butiken. =( Sa ont ibland...
    synd om dig som blivit sjuk på detta också, ja man ska nog passa sig mer än man tänker för att ta i och träffa folk. Jag aktar mig t.o.m. i kassakön på affären, vill inte ha hostningar på mig ;0)

Angående stimulera bröstvårtorna som kanske inte är aktuellt just nu men ändå;
    Min BM berättade ganska mycket om den sk färdknäppen och hur det funkar. Man stimulerar bröstvårtor (så frigörs Oxytocin om jag minns rätt ang hormonet), samtidigt som  mannen ska ha utlösning inne i kvinnan eftersom att det frigörs ett ämne från satsen. 3 satser sperma innehåller lika mycket som det dropp de ger en på sjukhus för att stimulera värkarbetet.... Så be mannen ta ledigt en dag och ha skönt i sängen hela dan så kanske ;0) Vilka prestationskrav på mannen dock *hahaha* Sedan är dte väl inte riktigt vad man längtar efter just nu när man ahr ont överallt och är trött...

Bara för att det kommer igång med sammandragningar av detta betyder det ju dock inte att värkarbetet sätter igång och trycker ut bebis så allt får tas med en nypa salt ;-D

Fler än jag som varken haft förvärkar eller sammndragningar än? Är i v. 37 (36+6) 
  • TeosMamma

Natalie & la vie en rose; känns så kul att det händer nu för er, har varit spännande att uppdatera påskhelgen i tråden och se allt som hänt. Gissar ni föder eller redan har fött nu... Härligt!!! Baby

Idag var jag på mitt sista BMbesök...

V.39 (38+0)
    SFmått 37... Helt sjukt stor är jag men ligger inom kurvan så det är väl OK. Han hade grävt ned sig lite mer men ligger fortfarande på tok för högt upp...
    Tryck 120/65 (så huvudvärk och svullnad är inget att oroa sig för, skönt)
    Hjärtljud 145

På söndag kväll åker vi in på förlossningen och på måndag morgon ska bebisen få komma ut via KS, helt underbart, längtar som en tok, bara några dagar kvar nu... När man läser i tråden blir man ännu mer peppad Skrattande

Lycka till allihopa!!! 

Hjärta

• TeosMamma
    Natalie; GRATTIS; GRATTIS!!! Baby Måste vara helt underbart att ligga och snusa på honom Skrattande

En annan längtar som en tok efter sin, fingararna är nu så svullna att jag knappt kan skriva på datorn, kom måndag, kom Flört
  • TeosMamma

Åh, men stort grattis la vie en rose, vilken underbart söt liten pojk´ Baby Mys på ni bara Skrattande

• TeosMamma

Grattis NinaLilltroll! Njut, njut, njut.... Baby

Här blir det väldigt lugn valborgshelg eftersom vi ska in på söndag kväll, känns som att jag mentalt vill förbereda mig och inte är sugen på särskilt mycket annat. orkar iofs inte heller så... Kanske en trip till en brasa med bil Flört
    Småtittar lite på brittiska kungabröllopet, alltid härligt att se en vigsel, nyfiken på hur Kate ser ut...

Ha en superskön fredagskväll alla mammaor och blivande mammor Hjärta 

• TeosMamma
    Miloxan skrev 2011-04-29 18:28:24 följande:
    Vår lilla tös kom till världen 27 april. Vikt 4660 g, längd 53 cm :)
    Grattis Miloxa! Njuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuut....... Skrattande
  • TeosMamma

Grattis till nenababe också, så söt tjej! Baby
    Spännande Kottemor, snart har du din bebis!
    mamma E2011; Jag har inte haft en enda förvärk eller några sammandragningar så du är inte ensam Hjärta 

Svar på tråden BF maj 2011