• Saso87

BF maj 2011

sarasessi skrev 2011-05-08 10:45:11 följande:
    Grattis Kottemor! :)

Saso87: Jag känner igen mig. Har bf nästa söndag den 15 maj och har senaste veckan blivit något helt galet otålig. Detta har varit min första lediga vecka och den har känts som minst tre veckor. Har hört att det är ärftligt hurvida man går över tiden eller inte. Så en fråga till er som redan fått era barn: Kan ni se att det är genetiskt när bebis valde att komma ut? Min mamma gick över 5 dagar med mig (första barnet), 6 dagar med min syster och maximala 3 veckor med min bror. Min bm tror på att det kanske gör att jag går över en vecka iaf.
    Jag kom några dagar för tidigt och min bror 1 v. för tidigt, så jag tycker att jag borde ha turen på min sida =) Att INTE gå över tiden. Men vi får väl se, min mamma kände inga förvärkar eller nåt innan heller.. precis som jag. Känner lite sammandragningar ibland men inget mer. Tror det sätter igång när det väl är dags på riktigt.  Men hur kan man plötsligt bli så otålig? 
  • Saso87
    Neith skrev 2011-05-08 15:15:30 följande:
    Min äldre syster kom två veckor efter BF och jag två veckor innan.. Hmm, kanske man prickar in BF-datumet då om man ska vara lite mitt emellan :)

Gahh, idag har jag en sådan dag då hormonerna spelar mig ett jäkla spratt och tårarna har flödat i omgångar då jag känt mig ensammast i världen. Ändå sitter maken intill mig (visserligen krasslig och inte vidare social).. Till råga på allt fyller jag år idag också och jag har iiingen aning om vad jag vill få ut av dagen. Stackars make, försöker trösta en vattenspridare, det kan verkligen inte vara en enkel uppgift. En tripp till affären, ja det blir nog dagens projekt, sen blir det nog att plantera sig i soffan igen.

Men hey, en födelsedag är bara en dag i mängden, faktiskt :)

Så, nu har jag gnällt av mig lite här också.

Ha en trevlig dag alla blivande sötmammor och alla ni som redan fått era små underverk! {#emotions_dlg.flower}
    Det verkar som mer eller mindre alla börjar bli trötta på att vara gravida i denna tråden. Har själv haft ett mindre sammanbrott idag då tårarna rann och jag kände mig allmänt nere och deppig!! Ligger och sitter obekvämt överallt och har börjat få kramp i ena skinkan från och till hela tiden. Åååh, jisses... det kan vara över 14 dagar kvar, hur orkar man det?

Nu kan jag det här med att vara gravid! Men sen när bebben väl är ute så kommer man väl att sakna sin mage. Men just nu vill jag bara kunna röra mig normalt, gå raska promenader, knyta skorna utan att det tar emot, sova på mage och få tillbaka min kropp :) det ska bli skönt!! Inte bara det, vi vill träffa lillen i magen nuuuu!!
  • Saso87
    down under skrev 2011-05-09 09:35:05 följande:
    Tack alla! Lilla Keylah föddes inatt 3.40 och var 49cm lång och vägde 3540g!! Lycka!!!
    Så nu ligger jag och snusar bebis! Det är fullt på bb så vi är kvar på fl..
    Det gick jättefort den här gången med så hann inte få någon smärtlindring förutom lustgas.. var väldigt jobbigt men värt det! Ska försöka lägga in en bild oxå,
    Grattis till bebben =) så mysigt!!
  • Saso87

Grattis grattis alla!!

Joanna84: Jag hade ganska regelbundna sammandragningar igår kväll, typ 10 min mellan dom, men allt avtog under natten. Tror det var för att jag gick så många promenader igår =) och dom gjorde inte direkt ont, utan kom som molvärk till och från hela tiden... så ja, det var inte mer med det. Trist!! 

• Saso87
    Nyss varit hos BM och allt såg fint ut...

Sf - 35
    Hjärtljud - 125

Hon undersökte mig och gjorde även en hinnsvepning. Hon kunde glatt konstatera att jag var öppen nästan 2 cm och väldigt mjuk!! Hinnsvepningen kändes, gjorde lite ont.. men det ska det göra om det ska ha någon verkan sa hon. Så hon trodde att jag skulle föda snart... Jippie! Men när är snart? =) Haha! 

BF på torsdag den 12:e, han får gääärna komma på dagen ;) 
  • Saso87

Är det fler än jag som sover på rygg nu i slutet? Har plötsligt hittat massa sidor där det står att man ska undvika att sova på rygg i slutet av graviditeten. Dock sa min BM att om man själv inte mår dåligt av det, inte känner yrsel eller illamående så mår inte heller barnet dåligt av det. Nog att man sover dåligt som man gör, nu får man inte ens ligga på rygg?!?! Jaja, det verkar ju inte livsfarligt, det måste vara måååånga mammor som sovit på rygg under graviditeten..

• Saso87

Nojnen: jag har precis samma nerv som gör ont på insidan av låren, det gör ganska rejält ont. Har även ner i rumpan emellanåt. Jag känner ett riktigt tryck neråt ibland, känns som bebisen är på väg ut eller nåt. Som du beskriver det, borrar ber huvudet. Man önskar att nåt är på g... Men det verkar ju så för dig om slemmisen börjat släppa

• Saso87
    Nojnen skrev 2011-05-10 23:27:27 följande:
    Saso87: Vad skönt att veta att det inte bara är jag som får konstiga smärtor ppå andra ställen än i magen. Ska fråga BM om detta på torsdag. Jag hoppas på att det snart är dags, men slemmisen kan ju "gå" rätt lång tid innan det blir nån action. Jag hoppas på hinnsvepningen på torsdag och att det blir bebis i helgen!!
    Händer inget här efter hinnsvepningen.. inte än i alla fall. Ger inte upp hoppet än, får väl ta min dagliga promenad i ett rasslande tempo efter frukost, se om det hjälper något.

Ja, jag gör om hinnsvepningen på tisdsag om bebben inte kommit än. BF imorgon så snart är man väl på dom sablans +dagarna...
  • Saso87
    ingra skrev 2011-05-11 10:09:05 följande:
    Ja de är knepigt de där när alla säger olika. Men vet du om de är receptbelagt?
    Kanske ska testa havregryn =) Filmjölk prövade jag med min första för 19 år sen och de
    fungerade inte då. Drack kopiösa mängder bubbelvatten. Men de funkar inte på mig idag.
    Gavisconet har varit min räddning men får ta de så ofta så de vore toppen med nått som var långtidsverkande.
    //
    Ingela =)  
    Ingela, jag jobbar själv på apoteket. Man ska alltid samråda med sin barnmorska/läkare innan man tar det. MEN om det är så akut så kan jag säga att det är OK att ta det. Har själv haft diskussionen med min barnmorska, Losec innehåller omeprazol och det finns de som heter Omeprazol också, så det går bra att ta vilket som. Köp dom som är på 20 mg och ta en om dagen, det gör susen!
  • Saso87
    ingra skrev 2011-05-11 10:09:05 följande:
    Ja de är knepigt de där när alla säger olika. Men vet du om de är receptbelagt?
    Kanske ska testa havregryn =) Filmjölk prövade jag med min första för 19 år sen och de
    fungerade inte då. Drack kopiösa mängder bubbelvatten. Men de funkar inte på mig idag.
    Gavisconet har varit min räddning men får ta de så ofta så de vore toppen med nått som var långtidsverkande.
    //
    Ingela =)  
    Det är INTE receptbelagt. Vi på apoteket måste ju alltid säga att man ska rådgöra med sin barnmorska/läkare men ringer dom som kommer dom säga att det är ok. Så kör på!
Svar på tråden BF maj 2011