Inlägg från: Moi Mokulat |Visa alla inlägg
  • Moi Mokulat

BF maj 2011

FruganH skrev 2011-04-11 21:28:17 följande:
    Fröken Löken: Trist att höra! Hoppas proverna är ok iallafall så dom kan vänta lite med igångsättning. Varje dag extra i magen är såklart superbra!

Vi är kvar på BB fortfarande. Lillan (nej, bi har inte bestämt namn än) mår bra och äter riktigt bra. Ofta kan ju amningen gå sisådär när dom är tidiga, men det har gått över förväntan. Har nojat lite innan över amning och varit rädd för att mjölken inte skulle komma igång, men det hade jag uppenbarligen verkligen inte behövt vara. Här flödar det på som in i norden, så det är ju rätt skönt :) (och såklart lite jobbigt).
    Mina prover ser också bra ut så vi hoppas på hemfärd under morgondagen.
    Barnläkaren gav henne OK-stämpeln på rumpan ;) och det var väldigt skönt.
    Nu vill vi bara komma hem och landa lite.
    Grattis!
  • Moi Mokulat

oj ser att de är dags för fler nu.
    Jag ska inte packa väskan förens 1 maj. Då är jag redo.
    Har inte köpt ett enda plagg till karate kid i magen än. Visst jag har sen sonen innan, men
    man vill ju att de ska ha egna första kläder. Men jag hittar inget som jag gillar.
    Vet ju inte om det är pojk eller flicka. Tror pojk, men men hittar inga kläder som
    passar båda. Allt ska vara så söttt. Buhu

• Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-04-12 10:47:43 följande:
    samma här.  
    vad skönt att jag inte är ensam.
    Hittar inget. Inga kläder, amningsbhar eller ja bara något.
    Kanske är för kräsen.
  • Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-04-12 10:57:29 följande:
    hehe ja kanske är det så... jag tror jag kommer köpa nya bhar efter bönan fötts. Jag har två som funkar så länge. Kläder har jag knappt tittat på... och det jag hittat har varit så där... Men några nya outfits ska införskaffas i alla fall. Det enda i övrigt vi "behöver" är en ny babysitter då sonen har hoppat sönder den vi köpte till honom. :P 
    Ja sånt har jag inte gått igenom än. Min man har nog missat att vi ska ha barn igen. :(
    Han menar inget illa, men han är inte intresserad av att plocka upp och kolla och fixa.
  • Moi Mokulat
    Maruid skrev 2011-04-12 11:00:52 följande:
    Men vad är det du hade velat ha? Är det någon stil eller riktning du gillar mer?
    Självklarar jag inte riktigt av supergulligt med krimskrams och volanger och inte heller massa olika tryck med hellokitty eller batman. Dock får man ju ofta sådant i present förr eller senare ändå.
    Men kläder som bara är enfärgade eller mer neutralt mönstrade brukar funka för min del.  

Själv tycker jag i alla fall att man hittar ganska mycket mer fina saker på nätet än i affärerna på stan men det är inte helt lätt, speciellt när man inte vet vem det är man väntar på.
    Jag har kollat massa på nätet med, men inte hittat något som jag verkligen vill ha.
    Alla säger att man får sååååå mkt när man får bebisen av andra, men de fick inte vi.
  • Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-04-12 11:28:19 följande:
    min karl har varit den som sagt att vi kan vänta med att köpa iom att vi inte vet vad det blri, plus att vi har massor av fina neutrala kläder efter sonen. Men nu på senare tid har han sagt att han känner sig elak när jag har föreslagit något och han sagt nej, vi kan vänta... :P så nu när lönen kommer får jag shoppa lite! :P Blir väl mer sen när man vet vad det blir, speciellt om det blir en tjej.  
    Jag tycker det bara finns flickkläder.
    Men något måste jag hitta.
  • Moi Mokulat
    Fröken Löken skrev 2011-04-12 12:00:23 följande:
    Jag har köpt kläder i svart vitt och rött mest! Jag älskar rött och tycker att alla klär bra i det!
    Vi var på Kosta outlet för ett tag sen och då handlade jag mycket Lundmyr, ni vet "pytteliten" bl.a. Tycker de kläderna är könsneutrala och jättefina! :)
    Labankläderna tycker jag också är fina och så har jag handlat nåt randigt på kapp Ahl och nåt färgglatt på lindex! Behöver jag säga att vårt barn i alla fall inte behöver gå naket :D
    Bor du i närheten av Kalmar?
  • Moi Mokulat
    jakeline skrev 2011-04-12 13:57:35 följande:
    Ja det får vi hoppas!
    Nu ska jag hämta sonen på dagis :)
    Hade värk förut får se om jag klara promenaden fram och tillbaka.
  • Moi Mokulat
    Fröken Löken skrev 2011-04-12 15:38:34 följande:
    Moi mokulat: nej inte Kalmar, söderut åt Växjö-hållet! :)
    ahhhha jag bor i Kalmar.
  • Moi Mokulat
    Maruid skrev 2011-04-12 16:40:12 följande:
    Usch, det låter sannerligen drygt. Och jag hade nog inte gillat om min man fick frågor av exempelvis en chef om min stundande förlossning. För mig känns det privat på något sätt.

Jag hoppas i alla fall att det är sista gången din man behöver åka iväg och övernatta innan liten tittar ut för även om man vet att det är jobb och det hela så är ju ens hormoner sällan att leka med heller såhär i slutfasen.

Själv blev jag galen idag bara för att min man tryckte bort mitt samtal när jag ringde. Det visare sig senare att han hade haft lektion fortfarande men med mitt nuvarande humör vara jag nog inte så snäll tillbaka Skäms
    Min man jobbar mkt borta också. Fast han är ofta borta helger eller en vecka eller så.
    Jag har sagt att April ut okej, men i Maj får han hålla sig max 45 minuters bilväg ifrån. (BF 26 maj)
    Har varnat min syster att hon kan får åka med mig in om han inte är tillgänglig.
Svar på tråden BF maj 2011