• Kottemor

BF maj 2011

FruMadde4barnTätt skrev 2011-01-29 10:37:20 följande:
    kottemor
    hoppas dina händer blir bra snart. Låter jobbigt att inte kunna använda händerna som vanligt.
    Tack för din omtanke! Ja, jag hoppas att det blir bra, det är oerhört frustrerande! Och oroligt.. jag är bara 33 år och vill ha fungerande händer många år till
  • Kottemor
    Hiavatha skrev 2011-01-30 12:13:38 följande:
    Just det ja, igår fick jag ett tips från en 6-barns-mamma, att om man blir nervös för att man inte känner av sparkar o rörelser i magen på ett par dagar (vilket väl iofs är ganska normalt) så tipsade hon om att äta något sött men snabba kolhydrater så bör man kunna känna rörelser ganska snart efter Glad Åtminstone funkade det för henne, för att lugna nerverna lite...
    Ta ett glas ISKALLT vatten går också bra, då lär det bli liv i magen kan jag intyga
  • Kottemor
    FruganH skrev 2011-01-31 17:43:53 följande:
    Efter en värdelös natt där jag inte sov mer än ca 20 minuter åt gången (vaknade av att jag knappt kunde andas pga en massa slem i halsen, sorry äckligt, jag vet) och fortsatt feber imorse så blev det en dag hemma.
    Det var nog tur för jag har vart som i koma nästan hela dagen.
    Köra bil dryga timmen till och från jobbet kändes inte som en jättebra idé med sömnbrist och feber. Var ju helt snurrig. Har tyvärr inte blivit så mycket bättre under dagen, så vi får väl se hur det blir imorgon med jobb.

Försöker fixa maten härhemma nu så att den är klar när maken kommer hem, men det går inte fort. Hann duka fram glas och tallrikar och sen var jag tvungen att gå och lägga mig och vila igen. Nu har jag kommit upp i sittande ställningen igen och ska väl försöka gå ut i köket och forsätta lite till...
    Stanna hemma och vila!
    Tänk på dig själv och bebisen och sov mycket, drick mycket!
    Krya på dig!
  • Kottemor

Så fina saker ni stickar/virkar! Jag vill ockås kunna Men jag är hopplös på handarbete, hihi!

Igår trodde jag att jag skulle behöva åka in, jag hade så mycket sammandragningar så jag blev orolig. Men en natts "sömn" har fått det att lugna ner sig, måste prata med BM om detta nästa vecka när jag ska dit. Känns inte ok att ha så mkt sammandragningar som jag har haft den senaste tiden.
    Jag går hemma och är sjukskriven för mina händer, så jag "vilar" ju redan om dagarna. *hmm*

Har fått operationstid nu och ska operera min hand den 1/3, nervöst men samtidigt ska det bli skönt!

Jag har bestämt mig för att börja försöka göra saker och ting klart här hemma inför bebis ankomst. Dels för att jag börjar känna att kroppen strejkar mer och mer, och dels för att jag fött mina andra barn 1 månad förtidigt.
    Men med tredje barnet har jag blivit lite snål och letar fortfarande efter ett badkarsskötbord beg. Var och kollade på ett nytt och det gick på 1200:- och på blocket säljs dom för 200-400:- Men dom säljs så snabbt så jag hinner inte med,

Jag går in i v.25 idag och jag önskar att tiden gick snabbare...

• Kottemor
    Jodi skrev 2011-02-06 10:16:28 följande:
    Nån mer som drömmer skumma drömmar nuförtiden? Många handlar om att jag kan se barnet liksom genom magen och det är alltid nåt konstigt med det (barnet) eller så drömmer jag att jag hamnar i hotfulla situationer med fulla/påtända folk eller som i natt, när polisen försökte sätta dit mig! Märkligt...
    Här har du en till som drömmer HELKNASIGA drömmar... haha!

Häromnatten fick jag "barn"... eller rättare sagt en KATTUNGE! En helig birma som sög på en röd napp!
    Mannen skrattade så han vek sig dubbel när jag berättade hela drömmen för honom

Ja, man kan verkligen få till det riktigt knasigt i graviddrömmar....
  • Kottemor
    Jodi skrev 2011-02-06 13:16:25 följande:
    Oj, förlossningsbrev har jag inte ens hört talas om! Antar att det är något som tas upp hos BM?

Ni som har barn sen tidigare, vad har de på sig på sommaren? Har köpt lite kläder på tradera, men kom på att de kanske är mest vinterkläder som säljs nu. Eller så har de ungefär samma, bara inga tjocka tröjor? Gud, jag har verkligen ingen koll på det här med barn känner jag...!
    Min äldsta son är född den 3 juli. han hade mest body´s på sig på sommaren, med benen bara. Både kortärmade och långärmade. Sen fanns det iaf. då väldigt tunna mysbyxor på bl.a HM som vi hade om byxor behövdes. Hade nog några shorts också om jag inte minns helt fel Riktigt varma dagar kan dom ligga i bara blöjan och ha det mysigt En filt över sig kan räcka gott, dessa dagar.
  • Kottemor

Förlossningsbrev kommer jag inte skriva något, jag kommer bara meddela dom vad jag vill. Dvs. smärtlindring i form av vetekuddar, massage och lustgas. Sen att dom får absolut ej komma med förslaget om ryggbedövning, för då lämnar jag förlossningen Nålar i min rygg kommer ALDRIG på tal!!

Idag har vi köpt säng, fick tag i en på blocket, en Hensvik från IKEA. Väldigt fin Men den är inte uppsatt ännu, utan det får vänta ett par veckor till.

Sitter mest och tar det lugnt nu och ska göra resten av dagen, hade stort släktkalas för minsta sonen igår så jag känner mig helt slut i kroppen. Men med lite vila ska det väl rätta till sig.

Nu i veckan ska jag till BM, ska bli intressant. Som omföderska så är det så långt mellan gångerna, men på onsdag är det äntligen dags igen.

• Kottemor
    Fröken Hanna:
    Jag tycker verkligen att du ska boka in en läkartid och berätta för läkaren precis hur du känner!
    Psykisk ohälsa pga. jobbet är precis lika allvarlig som något annat.

Jag måste höra vad ni tror:
    Förra helgen kändes det som jag skulle få urinvägsinfektion, men när jag vaknade på söndagen kändes allt ok.
    Men nu i veckan har jag haft så overkligt mycket sammandragningar, riktigt kraftiga ibland med 5 minuters mellanrum... kan sitta bara rakt upp och ner i soffan och vila och sammandragningarna fortsatter att mala på.
    Det gör inte ont när jag kissar men visst jag kissar nog oftare och mindre än innan.. kan jag dragit på mig UVI utan att ha mer symptom än så? Eller är det så att jag börjar få seriösa problem med mina sammandragningar tro?
    Att gå en kortare sträcka gör att jag får jätte mycket sammandragningar, eller att gå upp för en trappa...

Jag ska till BM imorgon kl.10 och måste ta upp detta såklart, kan man lämna urinprov där för att se om man har UVI? Och om man har det, måste man träffa läkare för att få antibiotika eller kan hon skriva ut det tro?
  • Kottemor

Var ju hos BM i morse, hon tyckte att det var god idé att kolla upp mina sammandragningar, eftersom dom ökat så mycket den senaste veckan. Har ju två prematurförlossningar bakom mig, och det vill vi ju inte råka ut för igen, helst
    Det fanns ingen läkartid där på flera veckor så jag fick åka in akut på inrådan av BM.

Urinodling togs, men snabbtest togs och det syntes inga bakterier.  
    Dom körde CTG-kurva och undersökte mig, men tappen är opåverkad ännu och det är väldigt skönt! 

Så resultatet blev att....
    Min livmoder är väldigt lättretad, dels för den varit det vid mina tidigare graviditeter, och att det är tredje barnet. Order om att vila så mycket det går, och åka in igen om det förvärras framöver. Känns som en repris av förra graviditeter, typ
    Men det känns väldigt tryggt att ha kollat upp det, tacksam över att tappen var opåverkad!

• Kottemor
    FruganH skrev 2011-02-08 20:52:50 följande:
    Har lyckats få en jävlig hårsäcksinflammation på ena blygdläppen nu med. Så det gör ont när jag går (pga problem med foten, foglossning och nu även bölden mellan benen), det gör ont när jag sitter och det gör ont när jag ligger. Vet inte vad man ska göra, sväva?
    FIck ett totalt sammanbrott här förut. Ringde mamma för att be om råd om det var någon idé att undersöka bölden och kunde inte hålla tillbaka tårarna i telefonen. Mamma sa bara: "- jag kommer" och så var hon här 15 minuter senare. Behövde nog lite mammatid för det gjorde att det kändes lite bättre efter att jag fått gråta ut och gnälla av mig lite om alla smärtor och problem.
    Ska väl försöka gå och lägga mig snart, är helt slut efter sammanbrottet och jag har ju redan sömnbrist sen innan. Känns nästan som att man bara jobbar och sover. Något liv hinner man inte ha... Eller snarare, jag orkar inte.

Fröken Hanna, nu tar du och sjukskriver dig! Du är helt slutkörd din stackare! *KRAM*

Svar på tråden BF maj 2011