BF maj 2011
hoppas dina händer blir bra snart. Låter jobbigt att inte kunna använda händerna som vanligt.
Åtminstone funkade det för henne, för att lugna nerverna lite...Så fina saker ni stickar/virkar! Jag vill ockås kunna
Men jag är hopplös på handarbete, hihi!
Igår trodde jag att jag skulle behöva åka in, jag hade så mycket sammandragningar så jag blev orolig. Men en natts "sömn" har fått det att lugna ner sig, måste prata med BM om detta nästa vecka när jag ska dit. Känns inte ok att ha så mkt sammandragningar som jag har haft den senaste tiden.
Jag går hemma och är sjukskriven för mina händer, så jag "vilar" ju redan om dagarna. *hmm*
Har fått operationstid nu och ska operera min hand den 1/3, nervöst men samtidigt ska det bli skönt!
Jag har bestämt mig för att börja försöka göra saker och ting klart här hemma inför bebis ankomst. Dels för att jag börjar känna att kroppen strejkar mer och mer, och dels för att jag fött mina andra barn 1 månad förtidigt.
Men med tredje barnet har jag blivit lite snål och letar fortfarande efter ett badkarsskötbord beg. Var och kollade på ett nytt och det gick på 1200:- och på blocket säljs dom för 200-400:- Men dom säljs så snabbt så jag hinner inte med,
Jag går in i v.25 idag och jag önskar att tiden gick snabbare...
Förlossningsbrev kommer jag inte skriva något, jag kommer bara meddela dom vad jag vill. Dvs. smärtlindring i form av vetekuddar, massage och lustgas. Sen att dom får absolut ej komma med förslaget om ryggbedövning, för då lämnar jag förlossningen
Nålar i min rygg kommer ALDRIG på tal!!
Idag har vi köpt säng, fick tag i en på blocket, en Hensvik från IKEA. Väldigt fin
Men den är inte uppsatt ännu, utan det får vänta ett par veckor till.
Sitter mest och tar det lugnt nu och ska göra resten av dagen, hade stort släktkalas för minsta sonen igår så jag känner mig helt slut i kroppen. Men med lite vila ska det väl rätta till sig.
Nu i veckan ska jag till BM, ska bli intressant. Som omföderska så är det så långt mellan gångerna, men på onsdag är det äntligen dags igen.
Var ju hos BM i morse, hon tyckte att det var god idé att kolla upp mina sammandragningar, eftersom dom ökat så mycket den senaste veckan. Har ju två prematurförlossningar bakom mig, och det vill vi ju inte råka ut för igen, helst
Det fanns ingen läkartid där på flera veckor så jag fick åka in akut på inrådan av BM.
Urinodling togs, men snabbtest togs och det syntes inga bakterier.
Dom körde CTG-kurva och undersökte mig, men tappen är opåverkad ännu och det är väldigt skönt!
Så resultatet blev att....
Min livmoder är väldigt lättretad, dels för den varit det vid mina tidigare graviditeter, och att det är tredje barnet. Order om att vila så mycket det går, och åka in igen om det förvärras framöver. Känns som en repris av förra graviditeter, typ
Men det känns väldigt tryggt att ha kollat upp det, tacksam över att tappen var opåverkad!
Fröken Hanna, nu tar du och sjukskriver dig! Du är helt slutkörd din stackare! *KRAM*