• Therre

BF maj 2011

Igår var jag till BM och dottern fick följa med och lyssna på hjärtljuden, så fort hon hörde dem så log hon som en solstråle och sa att de var just de hon hade hört när hon hade legat med örat mot min mage...
    Jag har gått 30 fylla veckor på söndag så igår var jag i vecka 29+4 då och sf låg på 29, blodtrycket såg bra ut men kommer inte ihåg vad de va hehe, bäbisens hjärtljud var lite svåra att bestämma så hon drog ett snitt på 130, den sov förmodligen när vi började lyssna sen jävlar blev den arg när hon började leta rätt på hjärtat så då blev de fotbollsmatch där inne ville inte ligga still hehe. lät riktigt roligt när den lill* sparkade till mitt på den där grejen vad de nu heter hehe...

Köpte en massa böcker igår också, om muffins:D så här hemma ska jag börja fördriva tiden med att prova lite olika muffins framför allt cupcakes, för de kan ju bli så fina och så ska jag försöka mig på glutenfria och se om de blir goda gäller att man får bra mängd av allt eftersom att de lätt blir torra, sambon har så många som är gluten allergiker i sin släkt så då kan de ju vara skönt att vid tillfällen kunna baka glutenfritt som blir lika gott som vanligt så slipper man baka av båda sorterna:D någon som är gluten allergiker som kanske kan ge mig nå tips?:D

Nu ska jag klä på mig nästan nyss käkat frukost, blev sovmorgon för mig och dottern idag, så skönt, och hunden sover forotf, fattar inte vad som har hänt där inte nog för att han brukar sova ganska länge till 9 iaf men till 11 de har jag inte vart med om tidigare. så klä på mig och dra ut seg hunden i snön blir de härnäst sen städa iordning eftersom att sambon inte är så duktig med hushållet när man själv ligger och är sjuk, dock var han väldigt gullig och duktig på att passa upp på lilla mig.. men nu är man frisk och måste ta tag i lite saker. senare på eftermiddagen blir de nog lite pulka åkning:D

ha de bra allihopa

• Therre

66 dagar kvar till beräknad förlossning vilket är den 7maj då... tycker tiden går så långsamt just nu..
    ska på sån där föräldra grupp idag första träffen så de ska bli lite spännande och se vad de är för folk där och om de kan vara någon man ev känner...

fick papper från försäkringskassan, (uppgifter om inkomst och årsarbetstid för anställd) stod de men jag har skickat in arbetsgivarintyg för väldigt länge sen så de ska ha de upp gifterna redan, så jag ringde upp dem och fråga varför jag skulle skicka in sånna papper för eftersom att de redan har fått de uppgifterna men då sa hon ja just de ja de står ju här men vad gör du nu då är du arbetslös? ja va fasen de står ju också på arbetsgivarintyget att jag sa upp mig själv och att jag från och med 17dec är arbetslös. men då sa hon att jag skulle få nå annat papper som skulle fyllas i som styrker att jag är arbetslös så nu väntar jag på att få de pappret sen får jag väl skicka in de också... att de ska vara så himla komplicerat ibland...

snacka om att jag tröttnade fort på att slipa den där spjälsängen som ska målas om, har bara slipat 3/4 av spjälorna längre har jag inte kommit för de är så jävla tråkigt, så igår var jag ner till järnaffären här och köpte slippapper till våran min slipmaskin så nu hoppas jag på att de kommer gå något snabbare så jag kan börja måla den där sängen snart så jag får bädda iordning och göra klart lilla bäbis hörnan i sovrummet:D vill ha så mycket som möjligt klart så fort som möjligt så behöver man inte tänka på de sen.
    köpte ett spjälskydd här om dagen också helsvart för enkelhetens skull blir nog jätte bra, hämtade också en filt som min mamma hade virkat också jätte fin så den ska få ligga i sängen när den väl är klar..

Vagnen som jag hade vunnit på tradera har fortfarande inte kommit och hon har fortf inte svarat på mina mail så nu börjar hoppet sina ang den vagnen och de pengarna, ska flörta lite med min farfar och fråga om han kanske kan ringa till henne för säkerhetsskulle om hon lådsas att hon inte förstår svenska så kan min farfar knäcka tillbaka med tyska så får hon sig en snyting typ.. hon bor ju i tyskland så de är ju inte bara att åka dit direkt heller..:S men om hon inte ordnar detta så polisanmäler jag henne iaf, såg fler som hade skrivit på hennes omdömmen att de tänkte polisanmäla henne så de känns ju bra så att man inte är ensam om att göra de, för nu kanske  de blir lite mer tryck på polisen att de ska göra något sen att hon inte bor i sverige vet inte jag hur de påverkar de hela men hoppas iaf på att de kommer gå frammåt och att de gör nånting, för som jag såg de så verkar de som om att de var ungefär 7st till som hade råkat ut för samma sak som jag och tänk hur mycket pengar de är i slutändan då alla betala ca 3000kr var till henne, de blir lite pengar i slutet..

Men en liten tröst i de hela så hade min mamma köpt en kombivagn upp i värmland där vi har stuga för att vi skulle slippa ta med oss våra egna om vi skulle upp dit så den har min syster tagit med sig hem när hon var där sist nu så jag skulle få den på söndag, sen får man se om jag ev klär om den om den inte faller mig i smaken med mönster och färg men då behöver jag iaf inte stressa ihjäl för att löpa en ny vagn vilket jag INTE har råd med för tillfället...

Någon som börjat packa BB-väskan än? funderar på att göra de om nån vecka eller så, de kan ju alltid hända att denn lill*  får för sig att komma ut tidigare och då kan de ju vara skönt att ha de gjort.
    Funderar på om jag ska köpa tvättbara amningsinlägg eller vad de nu heteer hehe eller om man ska köra på engångs. någon som har använt tvättbara? och vad tyckte ni om dem isf?... måste väl ändå bli lite billigare i längden tänkte jag och skönare då de är större och i tyg, men jag tycker de är lite små dyra 130-150kr för ett par hittade jag i en butik.. funderar ev på att buda på några på tradera om de är nya vill säga men jag vet inte ännu...

ojsan de blev lite långt, hoppas att ni orkar läsa allt också hehe:D

• Therre

Jag vill också ha hem min barnvagn så som jag har längtat men inte tror jag att den kommer komma är så förbannad så jag vet inte vart jag ska ta vägen:S

Orkar fan inte med allt nu och den dåliga sömnen gör de ju inte bättre, Igår bröt jag nästan ihop och började grina, och sa till sambon att jag orkar inte gå runt och låtsas vara glad hela tiden och jag orkar inte åka runt till en massa folk, för att jag helt enkelt inte orkar för jag är trött och känner att jag har så mycket som ska fixas med iaf här hemma å jag vill bara låsa in mig hemma nästan, nej men att jag iaf vill ta de lungt och hitta på saker med min familj (sambon, jag och dottern) och ha de mysigt och ta de lungt  eller nå sånt, ta vara på den här lilla tiden som är kvar innan bäbisen kommer och de blir full fart igen, och jag orkar inte åka runt till en massa människor, så som dom tjatar och vill att man ska komma över (känner mig så elak och tråkig när jag säger att jag inte vill eller orkar.) 

Dessutom fick jag höra att han pappa hade sagt att han var lite ledsen och besviken för att han inte har fått känna på min mage när bäbisen sparkar.. å då blev de ju inte bättre heller jag kan ju inte råför att bäbisen sovit när vi väl vart där tex.. hans föräldrar är de trevligaste och snällaste jag har träffat och de är helt underbara men just nu känns de som om att de bara blir för mycket ibland, att dom blir för mycket....

Och eftersom att jag är arbetslös nu och jag är inskriven på ams så måste jag ju gå på de där jävla mötena också, och de är ju så mycket inbokat än bara de också. var in till satn igår kom hem efter ca 4 timmar var helt slut hann precis somna till så bullrar sambon in och jag typ flyger upp ur sägnen för jag blev så rädd, snacka om att man blir helt slut och humöret gör sig påmint ganska ofta, vilket inte heller är så kul.

Något kul som jag och dottern ska göra idag är iaf att baka cupcakes 2 olika sorter en med smak av hallon/vanilj med liten klick av vaniljkräm i och frosting med smak av vanilj och hallon där med, och den andra ska ha smak av choklad med lite hemmagjord nougatkräm i och frosting med smak av choklad och hallon hoppas att hallonen smakar bra tillsammans med chokladen där, får låta dottern smaka på de innan vi spritsar på de så får hon bestämma och säga vad hon tycker eftersom att jag inte äter choklad men jag vet att typ alla andra som jag känner älskar de så man får väl göra lite för dem med. sen ska vi dekorera dem med lite silverkulor tror jag men mintsmak och göra nå blommor eller så av marsipan. ska bli riktigt kul att prova på nå nytt och vara lite kreativ:D

Men tyvärr innan jag börjar med de så måste jag ju STÄDA och de är ju de tråkigaste i världen:S får väl sätta igång lite musik och poppa ordentligt.

blev ganska mycket skrivet denna gång med och mycket gnäll så ni får ursäkta för de men de kändes som om att jag behövde skriva av mig lite...:S

• Therre
    Lovelyness skrev 2011-03-04 12:09:01 följande:
    Therre: Usch vad jobbigt med vagnen, har du hört någonting nytt? När var det den skulle komma?
    nej jag har inte hört nånting ang vagnen, ska väl prova ringa i helgen till hon som skulle skicka den, svarar hon inte är är tillmötesgående så polisanmäler jag henne på måndag. jag skulle ha fått vagnen den här veckan, och eftersom att den inte kommit än så antar jag att den inte komma heller:S:(

Ja jag förstår inte riktigt jag heller, de är ju en sak om man frågar om de vill känna för då är de ju ändå på ens egna insiativ, men att bara gå fram och känna de tycker inte jag är nå vidare, kan till och med tycka att de är jobbigt när sambon eller min syster bara känner så där när man inte är direkt beredd på de. skulle inte heller gå fram t ill någon och känna på dess mage om de nu inte frågade om jag ville känna den sparka eller nå sånt. jag kan väl förstå att man kanske är nyfiken osv men man får fanimej acceptera vad mamman vill och känner.

i början när jag började bli trött osv så tyckte sambon att de var piss tråkigt och han gnällde en aning på de men nu är han jätte gullig och låter mig sova, så fort dottern har somnat så brukar jag gå och lägga mig och läsa lite grann och då kommer han också ofta in och lägger sig efter ett tag bara för att ligga där och mysa med mig medan jag läser, och ibland händer de att vi somnar redan kl 20 hehe, men de är skönt, och jag tror att han tycker de är ganska skönt också eftersom att han går upp så tidigt på morgonen, men sen på helgen brukar han låta mig sova ganska länge och går upp och fixar med frukost till dottern osv så jag får vila ut ordentligt:D

jag har nog inte haft nå direkt sug på något spec denna graviditet, första graviditeten så knaprade jag bara på is hela tiden vaje dag fanns de inge is blev jag nästan galen, så då var de bara fort som fasen att fixa de:D hehe men nu denna graviditet så är de väl inget spec så, knaprar fortf is men inte lika mycket och jag får inte direkt damp om de inte finns nå is heller, frukt är något som jag börjat äta mycket av men de är inte bara en sort utan olika, och samma sak där att finns de ingen frukt hemma så är de inte hela världen. måste säga att på så vis har jag klarat mig bra så de inte är massa sött som godis osv..

Så där nu har jag bara köket kvar att städa sen blir de bakning:D dottern kämpar fortf på med sitt rum, de går långsamt men frammåt vilket är huvudsaken. hon är så duktig, hoppas vi hinner baka klart innan sambon kommer hem så kan han få en liten cupcake som överraskning:D hehe
  • Therre

jag plockade upp bäbiskläderna som dottern hade för längesen jag och tvättat och klart är de också, jag kunde verkligen inte vänta så de har väl legat där i sin låda i 2 månader nu hehe. ska väl köpa lite mer neutrala kläder tänkte jag så man har sen får man se om de blir en flicka eller pojke, har nog mest kläder i stl 50 som jag har köpt och lite 56, men om de blir en flicka igen så har jag massor med kläder i 56, 62 osv så man får väl se. måste väl ta mig till stan och köpa lite i 56 också eftersom att de växer så otrolligt fort..

var på föräldra gruppen första gången förra veckan, var riktigt kul faktiskt och de kändes riktigt bra, vi babbla på som om att vi känt varandra i evigheter hehe, och de roliga är att vi bor på samma område men ca 50m avstånd som längst och ingen av oss har sett den andra så de va lite komiskt. ska på nästa träff nu på onsdag och då skulle vi prata mer och förlossningen bland annat, kanske ska fråga om avnavlingen, hon som håller i gruppen och som dessutom är min BM har jobbat flera år på förlossningen innan så hon lär ju veta lite mer om de tycker jag och hur de går tillväga på "mitt" sjukhus iaf.

Halt som sjutton idag ser jag när jag tittar ut genom fönstret blir att gå väldigt försikigt, höll på att drutta omkull en sväng igår men de gick bra:D

har börjat få jätte problem med att gå de gör så fruktansvärt ont och jag som hade hoppats på att få slippa de eftersom att de inte är så jätte lång tid kvar nu men icke vad jag misstog mig där, vecka 31+1 idag och jag har gått upp ca 12kg redan känns mycket då jag bara gick upp 12 kg totalt med dottern och de tar verkligen död på mina stackars små fötter, merks tydligt att min kropp inte är van med att jag väger så här mycket. Har ni gått upp mycket i vikt?

Nu ska jag bylta på mig ytterkläderna och på dottern med sen ska vi gå till dagis...

• Therre

jag skulle ha tittat på de men glömde bort de helt totalt då jag var så trött får ta reprisen ist eller om jag hittar de på nå annat vis hehe..

sitter och äter frukost nu jag och förbereder mig inför dagen, ska köra dottern till dagis vid 11 sen blir de full rulle hela dagen ska först på den där jäkla rekryteringsmässan i v-ås sen ska jag hälsa på min syster på sjukhuset när jag ändå ska dit, efter besöket hos henna så ska jag till spec mödra vården som min BM fixade tid för jäkligt fort igårObestämd sen därefter ska jag direkt till en psykolog tillsammans med mina föräldrar och min andra syster för att få prata om allt de här med syrrans självmordsförsök (föresten är hon så pass bra nu så hon får flytta från sjukhuset och hem i maj samma vecka som jag är beräknad att födaSkrattande), kommer vara helt slut i kväll. jag som måste vara pigg nog så jag orkar hålla mig vaken och kolla på (the mentalist).

Idag ska jag dessutom ringa till polisen och göra en polisanmälan på den där jä*la bruden som blåst mig på vagnen och 2700kr.
    Dessutom har jag tagit ett väldigt svårt beslut om att sälja 2 av våra ormar med terrarium för att ha råd att köpa en vagn till bäbisen. Någon som är intresserad kanskeFlört För den som mamma hade köpt för att vi skulle kunna ha i stugan (på landet) passar verkligen bara in på landet haha höll på att få en chock och skratta ihjäl mig igår när jag fick se den.. lite gulligt charmig men nej inget jag skulle gå ut med här inteObestämd.

ha de bra allihopa så länge

• Therre

Tack för allt peppande ang syrran, hon har leget på sjukhuset i snart ett halv år, först på intensiven i uppsala där de var väldigt kritiskt och de visste inte alls om hon skulle överleva, nu ligger hon i v-ås på barn avd och hon är så bra att hon kan prata osv och gå lite kort med hjälp av en sån där gå grej man lutar sig lite över hehe vet inte vad de heter, men hon har lång väg kvar men de går verkligen frammåt, Alla tom kirurgerna är förvånade över att hon överlevde och att hon skulle kunaa prata och gå fanns inte ens med på kartan. De var iaf väldigt skönt att få prata av sig igår hos psykologen om alla känslor man haft och hade just nu osv trodde inte att de skulle kännas så bra efteråt men de gjorde de verkligen...

Och de här med vagnen så känns de iaf bra att jag gjort anmälan på henne och jag vet fler som har gjort de också så förhoppningsvis kommer de inte bli nedlagt, men de sa att jag kunde ringa om ca 1-2 veckor för att höra hur de går med utredningen, men så som jag tänker nu så känns de inte som om att jag varken kommer få pengar eller vagnen, men då har man iaf gjort en anmälan och förhoppningsvis gjort så att hon inte kan fortsätta med de hon håller på med.
    Ska väl göra ett nytt försök nu då med att hitta en vagn som man gillar och förhoppningsvis kommer trivas med men hur lång tid brukar de ta att få hem en vagn om man best en från butik? Och vad finns de för butiker som säljer vagnar? barnhuset, baby proffsen, fler kommer jag inte på hehe:S Ska kolla lite på blocket och så också men jag skulle ju gärna vilja ha en ny...

På spec, mödravården gick allt bra iaf och de var ingen fara och allt såg helt normalt ut eller ja de var iaf ingen fara och inget jag behövde oroa mig för så de var också skönt så dagen slutade bra och jag var jäkligt trött när jag kom hem så jag missade the mentalist också...

Ny dag och nya saker att ordna med, idag ska jag på möta på AMS:S sen är de dags för föräldra gruppen för andra gången.
    Tycker också att tiden går lite långsamt, fick gärna gå lite snabbare, sen när de väl är dags då tycker man väl att tiden har gått för fort ist. så skönt med solen som lyser och snön börjar smälta men enlligt vädret här ska vi få snö imorn eller på fredag vilket jag INTE vill ha...

ha en bra dag i solskenet:DSolig

• Therre

Lite vagn nytt för min del då som jag tänkte dela med mig av, ringde på en vagn igår som jag ska titta på på lördag, och nu när jag loggade in på min mail så såg jag av förvåning att jag hade fått mail från den där tyskan som skulle skicka min vagn som jag vann, och där skrev hon och bad om ursäkt för att vagnen inte hade kommit och att hon direkt skulle ringa till DHL och kolla upp läget för vagnen skulle ha skickats samma dag som hon fick in mina pengar vilket var den 2 feb, så hon skulle höra av sig i morgon så får vi väl se helt enkelt vad hon säger.. Berättade iaf att jag hade polisanmält henne redan iaf men att så fort jag har vagnen eller fått pengarna tillbaka så drar jag tillbaka anmälan, så de är helt upp till henne nu.. men jag hoppas att jag verkligen får svar imorn så jag kan ringa och kolla med dhl om de stämmer så jag inte åker och köper vagnen i v-ås och sen 1-2 veckor senare så kommer vagnen som jag vann. Skulle vara lite surt, men då är de väl bara att sälja den begagnade men iaf. onödigt att slänga ut pengar när man har en vagn på väg, om de nu är så som hon påstår... Men jag ropar inte hej förän jag är över ån..Glad

Nu ska jag faktiskt vara lite onyttig och trycka i mig en massa persika från konservburk, tycker såsen/sockerlaget är så gott dessutom och sen mosa åp med grädde.. mums...

• Therre

Hej!

Idag har jag vart in och köpt mig en vagn:D Orkar inte hålla på nå mer med vagnen som jag vann på tradera så åkte till v-ås idag och hämtade en jätte fin Teutonia Mistral kombi 2006, hur fin som helst såg så gott som ny ut inge fel på den i huvudtaget så jag gjorde ett bra köp där tyckte jag. inte ens solblekt, de ända som ser lite slitet ut är däcken men man ser fortf mönsting på dem så de är ju inget fel där heller direkt...

Hon i tyskland medelade att fabriken som gör vagnarna för första gången hade missat en bestälning och att de är därför vagnen inte kommit osv. men att de skulle skickas så fort som möjligt senast den sista denna månad och så frågade hon om jag hade möjlighet att vänta till dess, men skrev då att de har jag tyvärr inte, för så som jag har beräknat då så skulle jag inte hinna få vagnen innan bäbisen är beräknad att komma och jag vill gärna ha vagnen hemma när bäbisen är redo att komma ut.
    Så har nu skrivit att hon ist får föra över mina pengar till mitt konto för vagnen osv så behöver de inte skicka vagnen.. för nu har jag ju en vagn redan och jag behöver ju inte en till, så vill ha pengarna tillbaka så kan jag köpa lite annat ist,

så nu behöver jag köpa en bra fin skötväska till vagnen ist, så de är väl bara att leta på antar jag:D nå bra tips var man kan hitta bra väskor?
    här är bilden på vagnen som jag köpte i v-ås föresten.

• Therre
    Tiiinaa skrev 2011-03-12 13:35:38 följande:Therre: Vad jobbigt med allt strul angående din vagn på tradera. Men vilken tur att hon tog kontakt med dig igen. Förhoppningsvis får du tillbaka dina pengar utan strul nu också! Jag har en kompis som köpte ett gäng resväskor genom tradera. Hon betala fint och blev lovad att väskorna skickats iväg med bussgods. Men fram kom aldrig några väskor och strax därefter så försvann säljaren från tradera också. Finns rediga idioter på tradera verkar det som, så man får vara försiktig!!

Den nya vagnen var i alla fall jättefin. Var det en teutonia du beställt via tradera också eller? Vi har också köpt en Teutonia. Men en annan modell, en mistral S. Vi hämtade den igår och är supernöjda!!! Men jag ångrar lite att vi tog helsvart då det var så snyggt med det röda i eran vagn. Men vi valde med rött tyg i babyskyddet i alla fall så där blir det ju en liten färgklick! Och en stor bonus är att babyskyddet går att klicka på vagnchassit. Bara att ta bort liggdelen då. Supersmidigt!

Ja jag trodde ju verkligen inte att hon skulle höra av sig igen eftersom att hon inte hade svarat på mer än 3 veckor i stort sett så jag blev lite fundersam. Jag hoppas verkligen att hon för över pengarna, hon vet att jag har gjort en polisanmälan ang detta men jag har också sagt tidigare att så fort jag har fått vagnen eller pengarna tillbaka så kommer jag ta tillbaka anmälan och som fallet är nu då så kommer den tas bort så fort jag ser att mina pengar är tillbaka på kontot.

Nej de var inte en sådan vagn som jag hade beställt, den jag hade beställt ser ut så här:

fast den vi hade beställt skulle vara tvärt om i färgen så svart med beige söm eller vad man nu ska säga.. Märket heter ADBOUR..

skötväskan som ni har till eran fick ni den med eller köpte ni den vid sidan av? isf var? för den såg väldigt stor och bra ut..
Svar på tråden BF maj 2011