Inlägg från: TeosMamma |Visa alla inlägg
  • TeosMamma

BF maj 2011

Så spännande att läsa om era sammandragningar och andra symptom Skrattande
    Snart åker vi in till förlossningen för att få vårt planerade kejsarsnitt imorgon fm, ojojoj, är jättenervös nu... 
    Jag har inte haft några förvärkar eller sammandragningar så det får jag nog helt hoppa över, är säkert bra att slippa men hade gärna velat känna hur det känns lite i alla fall (jag kanske är knäpp.... Drömmer)

Jag gjorde något dumt dock, hamnade på en sida om kejsarsnitt och började läsa om hur ont de haft efteråt, etc, etc, så nu blev jag lite skraj, nåja, det är väl individuellt så jag får hoppas på ett bra läkande Tungan ute

Ha det bra allihopa och lycka till ni som snart får föda, vi hörs när vi kommit hem från BB (lär nog ta några dagar)

HjärtaImorgon ska jag snusa bebis äntligen, känns ofattbart!!!Hjärta

Baby

• TeosMamma
    Tack alla för era berättelser, nu känns det lugnare. {#emotions_dlg.flower}
    Vad  skulle man göra utan familjeliv?

Nu är jag mer stressad över halsont och allmän sjukdomskänsla som gör att jag är rädd att bli riktigt förkyld och inte få mitt kejsarsnitt imorrn... Suck, vad allt ska vara komplicerat! 

Ewima; har hört om babyblues men väldigt lite om eftervärkar, kanske lika bra jag inte vet så mycket om det nu?  Skrattande  Nåja, har man lilleman på bröstet ska väl det mesta funka! 

Nu kommer man med Thaimat och sedan är det avfärd!

Många kramar! 
  • TeosMamma

Vår älskade lille Teo föddes den 2;a maj kl.09.33 Baby
    3.760 gr och 50 cm lång! Vi mår alla kanonbra!
    Snittet gick perfekt och återhämtningen supersnabbt! Åkte hem igår istället för på fredag eftersom jag mår så bra och inte har så ont. Amningen funkar jättebra också, är så välsignat lycklig!!! 

Tips till er alla som ej fött än; ta ur hälften ur BB-väskan, man använder inte mycket från den. SkrattandeFör mig var mjuka filtarna oerhört användbara, hans första mössa och kameran! 
    Necessären användes såklart och mina Pringleschips var perfekta på natten då bara jag och Teo var vakna Förvånad
    Maken använde jag mycket så han måste med... men för övrigt så får man allt man behöver där men man behöver inte mycket  Skrattande

Snart ska jag läsa vad som hänt i tråden medan jag varit borta och även gå till barntråden men lycka till alla ni som snart ska föda, det är helt underbart att hålla sitt barn vid barmen för första gången! Hjärta

• TeosMamma
    Majbaby2011 skrev 2011-05-05 15:23:02 följande:
    Grattis!! Skönt att det gått bra.

Vilket i BB-väskan använde du inte? Jag tycker mig bara ha packat jättenödvändiga saker men ändå har jag en proppfull väska som jag gärna rensar ur lite....
    Ursäkta det sena svaret, lever i babybubblan här Flört 

Jag använde inte mina egna underkläder, har just slutat med Sjukhusets engångs, de är så sköna och perfekta att ha binda i. Gick bara i sjukhusets kläder, älskade deras nattline som är så smidigt att knäppa upp för amning, ska försöka hitta en sån klänning att ha i sommar.
    Jag använde bara de kläder Teo åkte hem i, annars var han bara i blöja och med filt. Filtar och en mössa till precis efter födseln var jättebra. Kameran är ju viktig och mobilladdare men annars var det inte mycket jag använde. Fick blöjor och nagelfil och allt annat där. Necessären med tandborste och schampo etc användes så klart men sedan tror jag inte det var något mer.
    En sak jag blev lite chockad över var hur länge det tar för magen att gå ihop, man ser ju fortfarande ut som gravid efter födseln, först nu en vecka senare är det mer ok. Foten i munnen Kör med klänning ett tag framöver... 

Nåja,  lite svar i alla fall, som du ser, rensa ur det mesta, inte mycket som behövs där då man mest ligger och ammar och inte bryr sig ett dugg om omvärlden  Skrattande 

Lycka till! (Om du inte redan åkt in, har inte hunnit läsa så mycket här...) 

• TeosMamma
    Ingra; som gravid tog jag Omeprazolkapslar varje dag, utskrivet av gynläkaren. Funkade superbra efter några dagar bara. ta en kapsel på morgonen innan du ätit något annat. Du behöver ej recept men det blir ju billigare så Flört 
    Nu sen Teo föddes, (9 dagar) har jag inte behövt något, så håll ut, snart är det över!!! 
  • TeosMamma
    ingra skrev 2011-05-10 13:18:49 följande:
    Hur länge har ni legat inne. Här får man ligga 1 dygn max.... Så man hinner väl inte mer än att pluppa ut lilllan förrän dem skickar hem än. Hade gärna legat nån till dag för att att hinna hämta kraft så man orkar med allt hemma sen med dem andra 3 =) 
    Jag gjorde ju kejsarsnitt så min beräknade BB-tid var 4-5 dagar, nu blev jag lite less och mådde så grymt bra så vi åkte hem på onsdagkväll den 4/5, Teo föddes måndag morgon 2/5. så  nästan 3 dagar men bara 2 nätter. Jätteskönt dock med de 2 nätterna då man hade knappen att trycka på när man undrade över något eller behövde hjälp! Älskade den där knappen och saknar den ibland Skrattande

Känner du att du behöver vara kvar så begär det, de kan ju inte neka dig om du behöver det, iså fall är det bara att ringa Tv4 hehe Skrattande
  • TeosMamma

Oj, måste göra ännu ett inlägg här då jag började läsa bakvägen och svara men inser att jag missat alldeles för mycket... Svårt att hinna med då lille Teo mest vill äta och mysa vid bröstet Skrattande

Grattis alla som hunnit få och håll ut alla ni som fortfarande väntar! Baby 

• TeosMamma
    Jättegrattis Barbarelle och Vix!!!
    Så härligt att det verkar gå bra för alla även om det kan bli lite tramumatiskt ibland!! 
     Baby
  • TeosMamma
    Nojnen skrev 2011-05-18 13:27:55 följande:
    Hej! Ni som fått era bebisar, hur gör ni med amning? Funkar amningen, tog det lång tid innan det fungerade? Just nu har vi döpt vår lilla Leo till "handgranaten". Man vet aldrig vad som händer, kommer han att sova efter amningen, hur länge, tar han bröstet, blir han frustrerad, skriker en stund eller flera timmar, är han hungrig eller har han bara sugbehov? Frågorna är många och svaren finns hos Leo och honom kan vi inte "läsa" än.
    Teo tog bröstet direkt på uppvaket efter snittet och amningen har funkat bra men ibland har han problem att ta bröstet. Tror att det beror på för spända bröst speciellt under natten för då hugger han många gånger och ser ut som att han leker med bröstvårtan tills han till slut griper tag och börjar suga. Kan bli riktigt frustrerande ibland men det är bara att hålla ut de gångerna...
    Teo gick inte upp så mycket i början så jag har fått börja använda mjölkuppsamlare och ge honom extra mjölk efteråt, tror det beror på att han somnar jämnt mitt i ätandet (har en väldigt trött son ;0) ) ibland sitter jag och rycker i min arm han ligger på bara för att hålla honom vaken Flört) Nu har han gått upp lite mer så nu ger jag honom bara mjölk med sked en gång om dan, hoppas han fortsatt gå upp så jag kan sluta även med det. (Han gillar inte bröstmjölken när den kommer från en sked konstigt nog)

Hoppas det blev lite svar i alla fall ;0) Har du sett den andra tråden för de som redan fått? Där står det lite mer om amning. Skrattande
  • TeosMamma
    skalbagge skrev 2011-05-18 19:16:45 följande:

Oj glömde bifoga bilden i inlägget ovan....här kommer Lilla Edvin. KÄRLEKHjärta
    Så söt Skalbagge Skrattande
    Vi trodde också vi skulle få en mörkhårig kille med massor av hår då vi bägge är mörkhåriga med bra hårkvalité... Vi fick en med lite, alldeles blont hår... Babyhahaha Skrattande
  • TeosMamma

Lovis79;
    Kom till bebisar från BF Maj 2011 tråden, där finns några av oss kvar ;) två är gravida igen också

Svar på tråden BF maj 2011