• Nojnen

BF maj 2011

EvaChristina: Jag slutade jobba förra fredagen och gjorde en lista under samma helg för att inte bli uttråkad. I måndags flådde jag runt som ett jehu och svabbade och fejade, manglade och tvättade. I tisdags tog jag det lite lugnare, gjorde 2 punkter på min lista. Igår gjorde jag bara en punkt och idag har jag gjort en punkt. Jag har nämligen kommit på hur skönt det är att få ta det lugnt. Vila middag är en av mina favvosysselsättningar just nu, sen kan jag ju alltid läsa böcker, se på film, sitta i trädgården och mysa, fika med vänner.... Att ta det lugnt innan förlossningen är ett privilegium för mig, men att vara tvingad till det på grund av smärta, högt bl.tr eller annat kan inte vara kul.

Mirakel kan ske, ge inte upp hoppet! Gravid med första barnet, BF 4 maj 2011
  • Nojnen

Fröken Löken: Guuuud vilken söt bild!! Blir såå avis, jag vill också ha mitt pyre här NU!!

• Nojnen

La vie en rose: Åh , guud vad spännande. Det måste vara en underbar känsla - nu händer det äntligen någonting!!

• Nojnen

Vaknade för snart en timme sen hungrig!! Försökte ignorera känslan och somna om, men nej! Har nyss ätit en banan och druckit varm mjölk, får se om det hjälper! Mannen kom ner och undrade om det var nåt på G med Bebben, men det kunde jag lugna honom med att det inte var. Nä, upp i sängen igen och försöka sova vidare... Finns det fler än jag som "nattramlar" (är uppe och äter mitt i natten)???

• Nojnen

Ngn annan som är totalt galet gasig i magen? Hua, och ont gör de! :-S Japp, jag är oxå extremt gasig i magen och visst gör det ont. Både att ha gaserna fara omkring därinne och att fisa.

• Nojnen

Grattis natalieh! Vi ser fram emot att få se ert underverk!!

• Nojnen

La vie en rose: Guud vilken underbar son du/ni fått. Ett riktigt litet underverk! Låter som en perfekt förlossning oxå. Mina ögon tårades och jag har inte känt sån längtan efter mitt eget knyte förrän jag såg ert pyre idag.

• Nojnen

3 dagar kvar till BF. Igår hade jag en hel del SD, dock inga som gjordes ont. Sen har jag haft molvärk i ryggslutet, precis där jag brukar ha mensvärk. Kan hoppas att det är på G nu... Är det någon som haft "grymma menssmärtor" innan ni blev gravida och kan jämföra dessa med förvärkar eller när det är på G? Eftersom detta är första barnet för mig vet jag inte hur det ska kännas??

• Nojnen

Misswiren och La vie en rose
    Vilka guldklimpar ni har fått! De är bedårande...

Det får mig att längta efter supermycket efter vårt lilla knyte.

Slog runt bland kanalerna och mannen frågade: Är det inte något vi brukar se nu?
    Jag svarade: -Jo, nu är det "En unge i minuten".
    Då utbrister mannen glatt: -Jaaa, det vill jag se!!!

Någon annan som har män som vill se detta program?

• Nojnen

Har sökt runt på FL och letat efter  "Vräkning för bebis" men inte hittat den. Jag vet att jag har sett den nånstans....
    Har du den? Vet du var den finns?

Svar på tråden BF maj 2011