Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Ska kanske tillägga att som jag förstår det så är bebisen rätt bra på att sno till sig det den behöver först och att det isåfall är vi som blir lidande. Det gjorde åtminstone mig lite lugnare.

• Lovelyness
    MissSindra skrev 2010-11-19 21:05:03 följande:
    Jag var ju gravid under förra vintern oxå... alla tyckte att jag absolut skulle vaccinera mig för barnet skull...
    Jag resonerade som så att jag skadar barnet mindre om jag inte tar den men blir sjuk, men mig själv mer.

Tog inte vaccin då och kommer inte ta nu. För nu i efterhand är alla så glada att jag inte tog förra året för det är så många biverkningar som kommit fram och jag vill INTE riskera mina barn.

Men det är mina åsikter.. :P
    Fast det är ju inte så att det bara är du som utsätts för risker om du blir väldigt sjuk i influensa, utan även din bebis.
  • Lovelyness
    maj09 skrev 2010-11-20 14:37:11 följande:
    Vi ska flytta till vårt nyinköpta hus den 10/12! Ska bli såå skönt och spännande! Nu bor vi (maken, dottern och jag) i en tvåa på 60m2..

Är imponerad av er som studerar samtidigt som ni är gravida! Jag har en dubbel Fil Mag bakom mig med två B-uppsatser, två C-uppsatser och två D-uppsatser. Den sista D-uppsatsen höll på att göra mig tokig. Satt och skrev den en hel sommar när det var fint väder för att bli av med mitt dåliga samvete.
    Jag känner typ samma sak men om folk som orkar jobba och vara gravida haha. Speciellt på morgonen när jag mest vill ligga hemma och må illa...
  • Lovelyness
    maj09 skrev 2010-11-22 17:10:53 följande:
    Bebis hjärta slog med 156 slag/minut idag! Har fått tid för UL den 20/12! Det känns verkligen som en evighet!
    Min bebis hjärta slog med 158 sag i minuten för en vecka sen, vi får se om myten om hjärtslag stämmer och vi får flickor :)
  • Lovelyness
    Fröken Löken skrev 2010-11-22 22:16:09 följande:
    Ska på RUL imorgon:) så himla spännande!

Någon nämnde det här med hjärtljud med flickor och pojkar. Vad säger den myten? Lite nyfiken!
    Nu har jag Sveriges sämsta minne (ändå läste jag det typ för några dagar sen) men jag tror det var att pojkar har under 140 slag i minuten och flickor över Glad
  • Lovelyness
    tresmåfina skrev 2010-11-23 07:53:00 följande:
    Japp så säger myten   Min första pojke låg dock på "tjej nivå" runt 150-160 men tvåan "stämde in" o brukade ligga runt 130-140.
    Jag läste att någon undersökt om myten stämde och dem stämde i ungefär 50% av fallen så ja det är väl typ lika bra som att chansa haha
  • Lovelyness
    FruganH skrev 2010-11-23 08:23:56 följande:
    In i v18 idag (17+0). Magen växer och frodas och går inte riktigt att dölja under ens pösiga kläder.  Glad
    Borde nog varit hemma från jobbet idag. Kunde knappt sova inatt pga halsont och (ev) lite feber. Men plikttrogen som man är så går man ju såklart till jobbet. Har ju inte tid att vara sjuk, så enkelt är det. Obestämd
    Jag gick in i vecka 16 igår och börjar också få problem att dölja magen men jag känner mig ärligt mest tjockare. Får se om jag vänjer mig snart Glad

Har du känt någonting i magen? Jag känner ingenting, men så vet jag ju inte riktigt vad jag letar efter heller...
  • Lovelyness

Jag låg på rygg igår och koncentrerade mig men icke! Jag försöker nog idag igen, skam den som ger sig Flört

• Lovelyness
    JosefineK skrev 2010-11-23 12:34:57 följande:Flört
    Pröva att sitta en làngre stund i soffan làtt framàtlutad (sà att magen "klàms" lite) sà kan det hànda att du kànner nàgot efter en stund.
    Det funkar för mig iallafall, det àr som han stökar runt dàr inne för att sàga "sluta knö!" 
    Tack för tipset, Im on it! Nu när du säger det så har jag faktiskt känt något för typ vecka sen när jag satt exakt så. Då kändes det lite som ett magkurr fast ändå inte...

Jag gillar att sitta såhär så det passar mig bra  Flört
  • Lovelyness
    Fröken Löken skrev 2010-11-23 20:57:09 följande:
    ja jag förstår inte heller... det betyder nästintill att de små simmarna legat och gonat till sig i två veckor i äggledarna då?

Jag mätte ju med ÄL-stickor och fick utslag på dem...

Mina systrar och mamma har fått små barn, 2500-knappt 3000 g. Själv vägde jag 2750.
    Min ena syster blev också flyttad för att han var så liten, men sen när han väl föddes så fjällade han så då dåg de att han var rejält överburen fast enligt deras beräkningar var det bara ett par dar...

Jag bara känner att BM har fel...

Önskar man kunde gå tillbaka i tiden och kolla hur det verkligen var Flört
    Är det inte bara så att alla barn växer olika och därför är olika stora vid RUL? 
Svar på tråden BF maj 2011