FruganH skrev 2011-03-19 21:16:11 följande:
Är riktigt trött på att vara gravid måste jag säga. Är trött på att alltid ha ont någonstans, inte kunna sova, inte kunna göra saker, att svettas, att kläderna inte passar, hormonsvängningar, att må illa, ha halsbränna i princip konstant och att känna mig fet och svullen som en gris :( usch. Inte många positiva tankar här hos mig just nu....
Får sammanbrott allt oftare då jag bara gråter för att jag är så trött på allt.
Skäller på och bråkar med maken. Stackarn har ju inte gjort nåt fel, men hormoner, smärta, trötthet och allt gör att det inte krävs mycket för att jag ska koka över nuförtiden.
Blev kanske rätt långt inlägg, men jag vet inte riktigt vem jag ska prata med om inte er. Pratar ju såklart lite med maken, han försöker ju trösta mig när jag är ledsen, men han förstår ju inte direkt. Han kommer oftast med kommentaren "nu är det ju inte lång tid kvar" men jag försöker att säga att 7 veckor (minst, lär ju säkert gå över med) är en evighet när man mår skit varje dag.. Fattar inte hur jag ska orka. Hur hemskt det än låter så önskar jag ibland att det hela skulle dra igång nu, så att det är över sen. Men jag vill ju såklart inte att något ska hända med vår bebis, så jag vet ju att det bästa är om den ligger kvar därinne. Men som sagt, vet inte hur jag ska kunna kämpa mig igenom 7-9 veckor till...
Jag kan ju meddela att du är inte ensam, jag känner mig precis likadan. och tycker så synd om sambon emellanåt men som du säger de kommer ju aldrig förstå vad de är man går igenom eller hur de känns, så ibland tycker jag ändå att man har rätt att gnälla och vara trött och irreterad för de är jobbigt att vara gravid..
Idag ska jag till BM kl 10,30 är i vecka 33+1 idag så får se hur allt ser ut, ska blir kul att höra bäbisens hjärtljud igen...
ska duka undan frukosten nu sen fixa iordning lite och göra dottern klar för dagis, måndagar är nog den skönaste dagen för mig mig när de gäller dagiset iaf för då har hon gympa och de är i en gympa sal som ligger 50m från där vi bor så man behöver bara hålla lite koll i fönstret och sen gå utanför dörren i stort sett så plockar de upp henne och går in och byter om, så då slipper jag gå till hennes dagis först, och idag är de ganska skönt eftersom att jag ska till BM och de är en bit att gå sen ska jag gå till djuraffären och köpa lite möss och råttor till ormarna som ska ha käk idag så jag får en jäkla promenad idag iaf...
Nu börjar jag bli lite gladare igen eftersom att den där snön smälte bort dagen efter att den kom eftersom att de blev så varmt sen, inte de finaste vädret idag men de är iaf plusgrader ute, dock så blåser de en hel del här så de är ju inte så skönt tyvärr...
7 veckor kvar nu ungefär innan bäbis kommer:D spännande, men tiden får gärna gå lite snabbare...