• minya

BF maj 2011

FruganH skrev 2010-10-02 10:21:38 följande:
    Jadu, mamma sa lite grejer när jag var med henne en helg för några veckor sen som gjorde att jag förstod att hon inte skulle tycka det var en glad nyhet att vi ska ha barn..
    Bl.a. kommer dom nog tycka att vi är lite dumma som skaffar barn när vi är så unga. Sen så har jag inte fast jobb heller (än) och sambon är klar med sin utbildning i januari. Sen har dom säkert en ännu fler argument mot att vi skaffar barn.. Men jag vet inte.. Hoppas att dom kan bli glada för vår skull iallafall, men jag vet inte. Tycker dom något annat så kommer jag få höra det (om och om igen)..
    Jag förstår att det är jättebra om man har allt praktiskt med jobb och sånt löst, men jag har ett heltidsjobb som jag garanterat kommer få förlängt på så det är inga problem och sambon kommer vara kille i ett kvinnodominerat yrke, så jag tror att han har väldigt stora chanser att få ett jobb eftersom killar är väldigt efterfrågade där..
    Så jag är inte så orolig, vi har ju ändå 5 månader på oss att lösa hans jobbsituation innan bebisen kommer och vi har sparade pengar om det händer något och han inte får jobb med en gång..
    allt ordnar sig ju alltid, tvivlar på att ni egentligen har något att oroa er för, ingen blir ju utkastad på gatan om de nu inte vill de själva eller har verkligen missbrukat systemet. 
    Din mamma kanske bara är orolig för dig att du "stället till det" med barn, nu känner jag henne ju inte såklart men många uttrycker sig ju väldigt klumpigt i sin "omtanke"
  • minya

Vad jag känner mig elak. 
    Hade gjort mat och dottern totalvägrade att äta, puchade på henne och trixade med henne att äta, för äta måste man ju rent logiskt. Men tvärstopp, dricka gick bra men sa att hon måste äta om hon ska få mer att dricka, men nej. Hon sa hela tiden att de var äckligt (vet att hon älskar det)
    Fick henne tillslut att ta en liten bit och frågade igen om de var gott, jo det var det, till och med jättegott men hon skulle absolut inte ha mera. Vid det laget började jag bli väldigt irriterad, sen sa hon äckligt igen.

trillade poletten min ner,  det var så att det var grön bandpasta, och vi hade delat maten i rätt små bitar. Och dottern hatar, verkligen hatar sallad, hon spyr nästan om hon får sallad i munnen, hon trodde såklart att bandpastan var sallad. Hon såg ju inte skillnad. 
    Vad dåligt samvete jag fick, gav henne såklart att dricka och så skippade vi maten och hon fick sig en risifrutti istället Inga problem att få i sig det, inte lätt med tröga föräldrar ibland  

• minya
    skalbagge skrev 2010-10-03 14:09:44 följande:
    Imorgon är det dags för inskrivning, tänk att jag redan går in i vecka 11 imorgon!! Oj va tiden går snabbt!
    Glad
    mysigt, jag går in i 10 på torsdag, 8 veckor till UL  

• minya

usch undrar om man kommer bli likadan som sin morsa  

• minya
    FruganH skrev 2010-10-04 08:26:15 följande:
    Jag tycker jag är alldeles lagom gammal, är 24 (fyller 25 innan bebisen kommer). Hoppas på att de blir glada ändå när de fått smälta nyheten lite. Ja, det blir deras första barnbarn.
    var 25 med första också, helt perfekt ålder tycker jag  
    Mognat på sig, lekt av sig, hunnit skaffa bra jobb och vet vad man vill i livet 
  • minya
    Sommarnatt2010 skrev 2010-10-04 13:29:50 följande:
    jag förstår precis..har mått dåligt sen + o så i helgen försvann alla syptom nu är jag jätte nojjig över att nått ska vara fel med liten där inne :S
    Hoppas faktiskt att mitt illamående kommer tillbaka, visst det va jobbigt...men det kändes ändå bättre...Jag har inte symptom alls, känner mig inte det minsta gravid längre :S
    spökveckorna brukar falla in också, då kroppen har vant sig vid det som sker och blir mer "stabil" njut istället för snart innan du ens vet ordet av så kommer nästa våg och då är man inte lika nöjd längre haha. 
    Så ta de lugnt du, passa på att njuta av graviditeten när du kan, ju längre fram vi kommer ju mindre njutning blir det  
  • minya

ja vi har en 3a nu på 110, ska bli hus nästa sommar.
    Känner som du att de ska bli såå skönt att släppa ut "odjuret" så hon kan gå ut och in som hon själv vill. Växte själv upp i hus och man saknar ju de där att ha den friheten.

Vilken himla skillnad de kommer bli för dig från 70 till 300 På nått vis känns de mindre att städa ju större de är, kanske bara jag?  

• minya
    carwho skrev 2010-10-05 10:48:53 följande:
    Antar att detta kan räknas som ett typiskt graviditetstecken eller?

Igår var jag sugen på ngt gott, visste inte riktigt vad så gick o grävde i skåpet. Hittade en påse med lösgodis i som jag började rota i och hittade en röd godis. Såg ut som ett "hallon" fast i storlek med Gott&Blandat godisarna. Vet att den är god... Stoppar in den i käften o i nästa ögonblick håller sambon på o garva ihjäl sig åt mig o mina miner. Den smakade SURSTRÖMMING !!!! Guld i mun Fyyyyy vad äckligt !!! Asså nu tycker inte jag att surströmming är såå äckligt (kan äta det om det bjuds typ) men när man tar en godis i käften o det smakar surströmming - då är det äckligt !!
    hahaha tycker ALLT smakar äckligt om de är nått annat än vad man trodde, typ tar ett äpple och de smakar apelsin så spyr man ju rakt ut av bara chocken  
  • minya
    Mary skrev 2010-10-05 19:46:24 följande:
    Ok. Skönt att höra. Min mamma har tydligen också mått oförskämt bra under sina graviditeter, så vi får hoppas på att allt är som det ska :)
    de är samma här, första kände jag absolut ingenting, skulle inte ens märka att jag vore gravid om de inte vore för magen. Och den kom inte förs vid vecka 30 så hade knappt nått att gå på där ens, men var aldrig orolig. 
    De är när man sitter här och läser om alla hysteriska inlägg om kanske mf eller de som fått mf som man blir orolig själv känner jag. Så de inläggen hoppar jag alltid över  

men denna så var jag extremt illamående i början, och växrk och allt som dom hittat på. Men nu för någon vecka sen så bara försvann allt helt plötsligt, så nu njuter man så länge det varar  
Svar på tråden BF maj 2011