Inlägg från: Lovelyness |Visa alla inlägg
  • Lovelyness

BF maj 2011

Tiiinaa skrev 2010-11-24 16:02:08 följande:
    Hej alla! Jag har en fråga!

Pratade nyss med en väninna som fick barn för ett år sedan och berättade att jag på måndag ska på mitt RUL, vi kom såklart in på kön och om jag/vi tror det är en pojke eller flicka. Då frågade hon mig vad hjärtljuden ligger på. Varpå jag svarar att vi inte fått lyssna på några hjärtljud ännu, jag har ju bara varit på inskrivningen som var i vecka 9 och då gick det inte att lyssna för det var för tidigt. Då säger hon att min vårdcentral har rykte om sig att vara dålig och underbemannad osv..jag blir nu skitnojjig över att de har för dålig "koll" på mig och min graviditet. Så nu till min fråga: Är det vanligt att man har så få barnmorskebesök så här i början av graviditeten? Jag är ju i vecka 19 snart och har bara varit på mitt inskrivningssamtal... Man hör ju om andra som får lyssna på hjärtljud och vet exakt vad de har för blodtryck och blodvärde etc..jag har ingen koll alls på sånt och känner mig nu helt vilse :(
    Det är nog så det ska vara och jag skulle gärna haft det så men har högt blodtryck och måste gå dit varannan vecka, har även blivit skickad till gynakuten och specialmödravården på grund av blodtrycket. Kan itne ens räkna alla gånger jag blivit stucken  i armarna under den här perioden... Så jag skulle gärna önska att allt var bra och att det var väldigt långt mellan besöken :) Ett tips om du vill gå oftare och bestämma mer själv är ju att gå hos en privat barnmorska. 
  • Lovelyness
    nenababe skrev 2010-11-25 17:16:19 följande:
    Vi hade med oss alla tre barnen på ultraljudet idag. De gick super bra! De fick massor med beröm då de varit stilla och tyst hela undersökningen, sen då vi träffade läkaren höll personalen i reception koll på dem medan de lekte i väntrummet. Hur rara som helst!

Hem kom vi med 4 bilder och vetskapen om att de bor en flicka i magen som beräknas komma den 4e maj.
    Vad skönt att allt gick bra!

Vi har tre veckor kvar till RUL, känns lite överdrivet långt bort Glad
  • Lovelyness
    Sommarnatt2010 skrev 2010-11-25 21:12:56 följande:
    Jag bloggar men har inte avslöjat graviditeten där ännu...Funderar dock på att göra det i helgen. Jag håller på att virka en mobil till barnvagnen och första figuren är klar...=)  

Tänkte nog bara skriva nått i stil med att jag är stolt över min fina sköldpadda och att den kommer bli kanon o barnvagnen...

Är oxå halvdålig på att uppdatera. det är för mycket annat tyvärr :S 
    Gud vad sugen jag blev på att virka nu, jag började med det för något år sen men slutade av någon konstig anledning. En mobil är ju perfekt att virka små djur till, tack för tipset!
  • Lovelyness

Jag har inte märkt något på någon av mina 3 miljoner leverfläckar, får väl se om det kommer...

Annars tror jag att jag känner av foglossning nu. Har ont liksom under magen på båda sidorna och det strålar ut i ena ljumsken. Riktigt oskönt, håller tummarna för att det försvinner och inte blir värre.

Har ni halsbränna förresten? Jag har det varje dag nu för tiden

(Ursäkta gnället haha)

• Lovelyness
    maj09 skrev 2010-11-28 08:04:34 följande:
    Jag tycker inte att det är så stressande att ligga efter faktiskt. Nu har jag ju BF den 24 maj (utan att ha varit på Rul). Sist följde jag en annan tråd för majmammor och hade då BF den 28 maj så en del låg ju en hel månad före mig nästan. Det var så otroligt spännande när april-maj-juni närmade sig, för vi skrev till varandra till och med under värkarbetet hemma och uppdaterade så fort vi kom hem från BB. Hoppas att vi också följs åt även efter graviditeten. Det skulle vara så mysigt tycker jag. Då kan vi uppdatera BF-tråden med datum då bebisarna kom och vad som kom... En Erik eller en Linnéa.. typ... =)
    Låter som en jättebra idé, klart vi ska hålla ihop! Även om jag är så trög att jag inte ens fattar att vi ska få en bebis i maj haha
  • Lovelyness
    skalbagge skrev 2010-11-28 14:05:33 följande:
    På torsdag gäller det för mig med, gud va spännande det är!!!! Helt enormt vad jag längtar, tror aldrig jag sett fram emot något så mycket som jag gör emot denna upplevelseSkrattande. Hoppas nu för allt i världen att allt är bra med den lille därinne!!

Vilken tid ska du på UL Lovis? Mitt är klockan 13!

Tänk det är bara fyra dagar kvarDrömmer .

Förresten, känner du buffar varje dag? Jag tycker det kan gå några dagar imellan för mig ibland!
    Jag känner inga buffar alls så nej inte direkt Flört
  • Lovelyness
    TeosMamma skrev 2010-11-29 12:28:09 följande:
    Åh, underbart fröken Hanna, klaga på, Jag har det ungefär likadant men för mig är snoret värst, snyter mig tusentals gånger om dagen och har så gjort i 13 dagar... Det är inte kul att vakna hela nätterna!!! Sedan så fort man känner mindre av halsen så kommer halsbrännan, suget i magen eller ryggont... Jag hade ingen aning om att det kunde vara så jobbigt att vara gravid.Skrikandes
    men ångrar det inte för 5 öre, det är så fantastiskt samtidigt, försöker fortfarande förstå att det växer en liten människa därinne Baby

Fler än jag som fortfarande inte känt en enda buff/knuff???
    Jaa, jag får ångest av allt buffsnack. Jag känner då ingenting än...
    Har också varit konstant förkyld i någon vecka nu, men det verkar ju stämma överens med symtomen man brukar ha i dom här veckorna. Har halsbränna och ryggont också haha, trevligt att vi råkar ut för allt förutom buffar Flört
Svar på tråden BF maj 2011